Aviseringar
Rensa alla

Satt å bajsa å kom på denna vaf tycker ni?


MR-ARK
Ämnesstartare

Ni vet den här barnlåten som typ går "En elefant balanserade på en liten spindeltråd" ? 

Satt å tänkte på flyktingströmmen som är nu samtidgt som jag skrev med en kompis... så resultatet blev detta 

"En syrian åkte flyktingbåt, flyktingbåt det tyckte han va så intressant så han gick å hämtade en annan syrian" 

jag som har sjuk humor eller är denna grymt bra å rolig? Hahaha


   
Citera

haha, lite kul.


   
SvaraCitera

ptja varken elefanter eller folk som flyr iväg i båtar gör det ju frivilligt så där har du väl rätt antar jag??? det var den snällaste kritiken jag kunde komma på. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
ptja varken elefanter eller folk som flyr iväg i båtar gör det ju frivilligt så där har du väl rätt antar jag??? det var den snällaste kritiken jag kunde komma på. 

relativt starka incitament för något betyder inte att det är ofrivilligt Icke!


   
SvaraCitera

tror det är ganska desperata val men visst

huhh:

relativt starka incitament för något betyder inte att det är ofrivilligt Icke!


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
tror det är ganska desperata val men visst

=)


   
SvaraCitera

Tänker inte yttra mig om vad jag tycker om budskapet men om du vill få ett bättre flow eller rim i texten byt ut syrian i slutet till emigrant... Rimmar bättre med intressant


   
SvaraCitera

adaq:
Tänker inte yttra mig om vad jag tycker om budskapet men om du vill få ett bättre flow eller rim i texten byt ut syrian i slutet till emigrant... Rimmar bättre med intressant

haha nice

om vi byter ut intressant mot lönsamt då?

Mycket glad


   
SvaraCitera

emigrant fungerar typ fortf

it's magic


   
SvaraCitera

Men asså det går ju inte ihop Skeptisk

"En elefant balanseradeee, på en liten liten spindetrååååååd..."
"En syrian åkte flyktingbåt."


   
SvaraCitera

"på ett stormigt medelhaaaaav" funkar hehe

ug dålig karma


   
SvaraCitera

Niklas:
Men asså det går ju inte ihop Skeptisk

"En elefant balanseradeee, på en liten liten spindetrååååååd..."
"En syrian åkte flyktingbåt."

Funderade också. Tänker flyyyyyyyktingbåååååt.


   
SvaraCitera

Bra att du satt och bajsa, mindre bra att du tänkte samtidigt


   
SvaraCitera

Aaaa blev bara skit av alltihop


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har nu tagit en funderare över natten och kommit fram till att jag liksom flera andra verkligen stör mig på att det inte fungerar melodiskt. Om man nu måste göra en flyktinglåt och basera den på en elefant balanserade så lägger man väl inte till ordet flyktingbåt en gång till, varför inte "en syrian åkte flyktingbåt, på ett litet litet medelhav" eller något annat? Blir tokig.


   
SvaraCitera