Aviseringar
Rensa alla

Saudi är INTE ett "islamiskt land"


Ämnesstartare

Många refererar till Saudiarabien som ett islamiskt land, dvs att landet skulle vara under shariah styre. Det här är inte sant. Saudi väljer att implementera bitar av Allahs religion och Hans lag, men struntar i andra. Saudi stiftar även egna lagar och tillåter saker som Islam förbjuder. Vissa muslimer gör undantaget att det skulle vara tillåtet att stifta egna lagar om de inte går emot shariah; men Saudi tar inte hänsyn till shariah när de stiftar egna lagar. Makthavarna i As Saud är förblindade av den lyx de lever i och vill ha mer, mer, mer.

För inte så länge sedan meddelades det att Saudi under kommande år ska göra en del reformer. Biografer och konserter skall bli tillgängliga i landet. Om någon här faktiskt läst på om Islam lär ni veta att musik och instrument är förbjudna. Vilka är då As Saud att tillåta detta, i landet som Muhammad (saw) förbjöd det? 

Saudi talar nu om att tillåta kvinnor bära bikini på en av deras stränder. Detta är ytterligare tecken på hur de bryter mot shariah, bryter mot Islam och vill tjäna pengar på haram. Medans våra syskon dör under deras bomber i Irak och Syrien, vill de låta ickemuslimska kvinnor beträda landet för att klä av sig för dem. Astaghfirullah. De har ingen heder.

Saudi går mot sekulära former. Saudi implementerar inte den lag som Islam föreskriver. Hur kan då landet vara islamiskt? Att invånarna bekänner sig till Islam räcker inte. Om t.ex. majoriteten i Sverige är kommunister men landet styrs med högerpolitik, är landet uppenbarligen inte kommunistiskt. Samma princip gäller.


   
Citera

En sann tragedi.


   
SvaraCitera

Man kanske skulle kunna kalla det ett delvis islamiskt land men inte hundraprocentigt? Fast jag vet ju inte, bara en tanke.


   
SvaraCitera

Inte förvånande när de går och blir bästa vänn med USA...


   
SvaraCitera

Fyfan vad gud måste känna sig misslyckad. Gud den barmhärtiga och och ack så välvilliga, som bara vill människornas bästa, kan inte ens övertala saudierna om att hans lagar faktiskt är bäst. Fett pragmatiskt lagd asså. Röstar säkert på mp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
Fyfan vad gud måste känna sig misslyckad. Gud den barmhärtiga och och ack så välvilliga, som bara vill människornas bästa, kan inte ens övertala saudierna om att hans lagar faktiskt är bäst. Fett pragmatiskt lagd asså. Röstar säkert på mp.

Gud behöver inte saudierna lol. Gud är inte beroende av Sin skapelse, det är vi som är beroende av Honom. Ju snarare folk inser detta desto bättre för dem. 


   
SvaraCitera

bintdawah:

Gud behöver inte saudierna lol. Gud är inte beroende av Sin skapelse, det är vi som är beroende av Honom. Ju snarare folk inser detta desto bättre för dem. 

Jag tror nog jag klarar mig bra nog själv, utan någon påhittad gud


   
SvaraCitera
Yaren

bintdawah: .
 

Saudi talar nu om att tillåta kvinnor bära bikini på en av deras stränder. Detta är ytterligare tecken på hur de bryter mot shariah, bryter mot Islam och vill tjäna pengar på haram. Medans våra syskon dör under deras bomber i Irak och Syrien, vill de låta ickemuslimska kvinnor beträda landet för att klä av sig för dem. Astaghfirullah. De har ingen heder.

Vad är det för strand? Låter snarare progressivt att inte tvinga kvinnor ha burka på stranden. Du har inte tänkt på att kvinnor kanske inte klär av sig för mäns skull, utan för sin egen vilja?  Kvinnor ska väl få ha på sig vad de vill? Står det inte i Koranen att kvinnor och män är jämställda och lika mycket värda? 

Är det inte bra att Saudi blir sekulärt? Om du jämför Sverige och Saudiarabien, vad ser du för likheter och skillnader? Vilket av de två länderna är mest demokratiskt och tolerant? Just det. Vilket är mest sekulärt? Just det. 

Besvara min kommentar när du lärt dig mer om Sveriges etik. Demokrati, tolerans, respekt och jämlikhet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:

Vad är det för strand? Låter snarare progressivt att inte tvinga kvinnor ha burka på stranden. 

En strand längs röda kusten. Ja, om man tittar på saken ur en ickemuslims ögon kan det verka progressivt men för oss muslimer är detta ett bakslag. Att Saudi, landet där Islam uppstod, vars makthavare är 'muslimer', tillåter kvinnor att gå nakna i offentlighet är absurt.

Yaren:

Du har inte tänkt på att kvinnor kanske inte klär av sig för mäns skull, utan för sin egen vilja? Kvinnor ska väl få ha på sig vad de vill? Står det inte i Koranen att kvinnor och män är jämställda och lika mycket värda? 

Det kan så vara, för att de tror på västs påhitt att ju mer man som kvinna klär av sig ju friare är man. Falskt dock. Ju mer man klär av sig ju mer förslavad blir man. 

Kvinnor kan ha på sig vad de vill här i väst där sådanna regler gäller. De behöver inte beträda de två moskéernas land för att klä av sig, om det nu är vad de vill göra. Semestra i Spanien istället. 

Kvinnor och män är lika mycket värda och jämställda inför Gud ja. I samhället har de dock olika roller som passar deras fitrah/ natur. 

Yaren:
Är det inte bra att Saudi blir sekulärt? Om du jämför Sverige och Saudiarabien, vad ser du för likheter och skillnader? Vilket av de två länderna är mest demokratiskt och tolerant? Just det. Vilket är mest sekulärt? Just det. 

Verkligen inte. Om något borde Saudi bli mer strikt och följa Islams föreskrivna lagar ordentligt.

Självklart innebär Sveriges sekuläritet att man förespråkar demokrati och tolerans. Man tar inte hänsyn till vad religionerna säger i ett sekulärt samhälle. Hade kristendomen haft influens i Sveriges politik hade exempelvis inte pride varit så stort och accepterat som det är i dagens Sverige eftersom homosexualitet är en synd även inom kristendomen, som det står i Bibeln;

"Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det som är onaturligt."
(Romarbrevet 1:26)

"På samma sätt lämnade männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män gjorde skamliga saker med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse."
(Romarbrevet 1:27)

Som muslimer vill vi inte inrätta sekulära, demokratiska system i muslimska länder. Vi vill höja Guds lag eftersom Gud är den enda som har rätten att lagstifta.

Men Saudi är ett skräpland nu mer, tack vare deras ledare och politik. Det håller jag med dig om. 


   
SvaraCitera

Propaganda1_0.png


   
SvaraCitera

bintdawah:
Saudi går mot sekulära former. Saudi implementerar inte den lag som Islam föreskriver. Hur kan då landet vara islamiskt? Att invånarna bekänner sig till Islam räcker inte. Om t.ex. majoriteten i Sverige är kommunister men landet styrs med högerpolitik, är landet uppenbarligen inte kommunistiskt. Samma princip gäller.

Saudiarabien är islamistiskt på så sätt att dem stöttar Daesh, Al Qaida osv, de har en egen salafistisk grupp extremister som delvis styr vad huset Saud får och inte får göra. Att Saudi väljer att öppna en strand där kvinnor får bära bikini och öppnar upp på andra sätt är för att blikta Väst att tro att dem är sekulära och så få fortsatt stöd från Väst så de kan fortsätta att finansiera extremistorganisationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Saudiarabien är islamistiskt på så sätt att dem stöttar Daesh, Al Qaida osv, de har en egen salafistisk grupp extremister som delvis styr vad huset Saud får och inte får göra. Att Saudi väljer att öppna en strand där kvinnor får bära bikini och öppnar upp på andra sätt är för att blikta Väst att tro att dem är sekulära och så få fortsatt stöd från Väst så de kan fortsätta att finansiera extremistorganisationer.

De stödjer inte IS. Al Qaida kan jag dock inte uttala mig om. Saudiarabien är med i den USA ledda koalitionen mot IS och de bombar i Syrien och Irak. 


   
SvaraCitera

bintdawah:

De stödjer inte IS. Al Qaida kan jag dock inte uttala mig om. Saudiarabien är med i den USA ledda koalitionen mot IS och de bombar i Syrien och Irak. 

Saudiarabien både stöttar IS och är med i koaliationen mot dem. JAg har aldrig någonsin hört att Saudiarabien bombar Daesh t.ex. Har du?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Saudiarabien är islamistiskt på så sätt att dem stöttar Daesh, Al Qaida osv, de har en egen salafistisk grupp extremister som delvis styr vad huset Saud får och inte får göra. Att Saudi väljer att öppna en strand där kvinnor får bära bikini och öppnar upp på andra sätt är för att blikta Väst att tro att dem är sekulära och så få fortsatt stöd från Väst så de kan fortsätta att finansiera extremistorganisationer.

"Saudiarabien är islamistiskt på så sätt att dem stöttar Daesh" Trött

Har du några bevis på att de stöttar IS? Jag har då ALDRIG hört eller sätt en IS-suporter stötta / vara posetiv till Saudi eller något annan regering för den delen. Det är liksom lite deras grej. 


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Saudiarabien både stöttar IS och är med i koaliationen mot dem. JAg har aldrig någonsin hört att Saudiarabien bombar Daesh t.ex. Har du?

Den syriske IS-supportern i Malmö som bedömdes vara farlig, men inte utvisades utan istället släpptes på fri fot riskerade dödsstraff om han hade utvisats till Saudi.


   
SvaraCitera