Aviseringar
Rensa alla

Schampo och balsam för färgat hår?


Ämnesstartare

Postorderhoran:

har dock hört att balsam kan dra ut röd färg lite.

Har testat och det blir som du säger: den drar ut lite röd färg. Lite för mycket för min smak. [sad] Har testat att färga rödbrunt med lite mer rött i än vanligt men det röda försvinner alltid med tvätten...

Om inget schampo och balsam funkar får jag prova andra hårfärger. Kanske för asiatiskt hår. [tired]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

http://www.bodystore.com/3/sv/varumarken/faith-in-nature

Åh, chokladbalsam. [love]

Helt underbart att de anger exakt vad deras produkter innehåller. Lite kul att alla balsam innehöll rapsolja, hyfsat billigt i jämförelse med andra oljor... [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Åh, chokladbalsam. [love]

Helt underbart att de anger exakt vad deras produkter innehåller. Lite kul att alla balsam innehöll rapsolja, hyfsat billigt i jämförelse med andra oljor... [tard]

Läste dock o hitta ingen som va speciellt för färgat? jag har iaf deras "rosemary" balsam o jag lovar, det luktar exakt som en BLOMMIG trädgård. [bigsmile] o visst det e dyrt men det håller läääänge... ska testa deras schampo oxå sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de e ju bra att det står va de e till för

Aloe Vera För normalt till torrt hår. Stärkande.
Gingko Biloba För ljust/blont hår, alla hårtyper.
Hampa För normalt och skadat hår. Ger volym och fukt.
Jojoba For normalt till torrt hår. Återuppbyggande.
Lavendel/Geranium För normalt till torrt hår. Milt och varsamt återuppbyggande.
Neem/Propolis För normalt till fett hår. Förebyggande mot löss.
Rosmarin För normalt till fett hår. Stärkande för hår och hårbotten.
Seaweed För alla hårtyper. Berikande och ger en naturlig glans.
Tea Tree För normalt till fett hår. Antibakteriell.
Choklad För mörkt/svart hår, alla hårtyper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Läste dock o hitta ingen som va speciellt för färgat?

Fanns typ inte, men inte så konstigt heller med tanke på vad såna balsam och schampon ska innehålla för filter och annat som ska göra det lättare att behålla färgen.

Angelize:

jag har iaf deras "rosemary" balsam o jag lovar, det luktar exakt som en BLOMMIG trädgård. [bigsmile] o visst det e dyrt men det håller läääänge... ska testa deras schampo oxå sen

Vet du om den funkar mot fett hår? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Vet du om den funkar mot fett hår? [cute]

har ej testat schampot men vet ej om jag inbbillar mig men mitt hår blir iaf inte lika fettigt lika snabbt sen jag börja med naturliga produkter 😛 o det står ju att den jag har ska va bra för hårbottnen


   
SvaraCitera
Lounge

kör på redken, provat deras colorshampoo o de e w o n d e r f u l


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Finns det något schampo och balsam som inte förstör färgat hår och inte innehåller:
*silikoner
*petroleumprodukter

Det är inget fel på vare sig silikon eller petrolatum. Silikoner är bra för håret och får det att kännas silkigt och härligt, något man inte kan åstadkomma utan. Petrolatum är lika bra som vilket annat fett som helst, med den stora fördelen att det är renare och att man inte kan bli allergisk därmot. Apoteket har billiga, bra och doftlösa schampon med förvisso tråkiga namn. Köp Aco eller Apotekets egna schampo för torr hårbotten om du inte har fett hår och deras balsam — det finns ingen anledning att köpa dyrare schampon för de innehåller ändå samma sak: vatten, sodium laurethsulphate och sedan är det bara en massa trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

det finns ingen anledning att köpa dyrare schampon för de innehåller ändå samma sak: vatten, sodium laurethsulphate och sedan är det bara en massa trams.

Fast det finns ju en anledning att inte använda schampo alls, och då kan man ej ha silikoner i sina produkter [wink]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fast det finns ju en anledning att inte använda schampo alls, och då kan man ej ha silikoner i sina produkter

Njae. Bara om man vill lukta illa och ha fett hår.


   
SvaraCitera

Hampie:

Njae. Bara om man vill lukta illa och ha fett hår.

Jag har inte använt schampo på regelbunden basis på över ett år, jag varken luktar illa eller har fett hår...

Hälsn.
Forumets hushippie


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag har inte använt schampo på regelbunden basis på över ett år, jag varken luktar illa eller har fett hår...

Och jag har klappat din kompis som inte heller använder schampo på huvudet, och nej, det luktar inte illa - men det luktar hår och får en annan textur än nytvättat, nybalsamerat, supermodernkemikalierat hår :P.


   
SvaraCitera

Hampie:

Och jag har klappat din kompis som inte heller använder schampo på huvudet, och nej, det luktar inte illa - men det luktar hår och får en annan textur än nytvättat, nybalsamerat, supermodernkemikalierat hår :P.

Det låter bra diplomatiskt och som andra uttryck för "fett" och "äckligt"... [crazy] Men, o.k. då!

Vad du säger är sant, dock skulle jag säga att varken jag eller min kompis (dock har jag inte luktat särskilt noga eller närgånget på hans hår) har en hårodör som märks särskilt eller stör över huvud taget, och jag föredrar alla gånger texturen mitt hår har nu framför den det hade då jag tvättade håret med schampo var och varannan dag...


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Det låter bra diplomatiskt och som andra uttryck för "fett" och "äckligt"... Men, o.k. då!

[rolleyes] Hade jag givit en frimärkssamling till någon med fett och äckligt hår, va?


   
SvaraCitera