Aviseringar
Rensa alla

Schema - Betyg


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem här. Som ni ser på schemat nedanför så läser jag flera ämnen samtidigt. Och jag håller på att få IG i både fysik A (FY 1201) och matte C (MA 1203) för att jag är på de andra lektionerna. Jag har frågat skolan om detta och får svaret "Du får jobba på fritiden" Och jag menar, det är ju inte lite jobb jag har att jobba ikapp. Och då kommer jag inte ha någon fritid. Just nu (enligt mig) Så är mitt bästa val att fortsätta gå på de lektionerna jag gått på för att få betyg i dem men ig i matte och fysik, vilket gör att mitt merit värde kommer sjunka... mycket!

Min fråga är:
Får skolan göra såhär?
Vad ska jag göra?

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Guzze90:

Första bilden var för stor, här kommer den igen.

Går de bra [bigcheers]

Guzze90:

Vad ska jag göra?

Skolan verkar vara kasst planerad. De är deras fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ovanligt att du har fler än två lektioner som rkockar med varandra, det brukar också finnas flera grupper för varje kurs eftersom det finns flera klasser som lser samma kurser, kolla om du kan hoppa in i något av de, sen så är ju matte en kurs där du lär dig själv det mesta så det kan du plugga hemma eller i mattehjälp som brukar finnas i dom flesta skolorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Skolan verkar vara kasst planerad. De är deras fel.

Men jag kommer ju får lida, mitt merit värde kommer sjunka och jag kommer ha svårare att komma in på högskolan, vad ska man göra? Skolan bryr sig verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Här är schemat


   
SvaraCitera

Guzze90:

Skolan bryr sig verkligen inte.

Stäm dom på några miljoner och köp in dig på harvard, oxford eller i princip vilken skola du vill [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

brukar också finnas flera grupper för varje kurs eftersom det finns flera klasser som lser samma kurser

Vi är en liten skola och det är bara en grupp som läser matte C 😛

The Box:

plugga hemma eller i mattehjälp som brukar finnas i dom flesta skolorna

Jag gillar inte alls idén att göra en hel kurs utan föreläsningar hemma. Och "mattehjälpen" är en halvtimme två ggr i veckan och jag tror att jag inte kommer att kunna jobba ikapp där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Stäm dom på några miljoner och köp in dig på harvard, oxford eller i princip vilken skola du vill [y]

Tänkte något sånt förut 😛 MEN gör skolan fel? Bryter de mot några lagar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guzze90:

"Du får jobba på fritiden"

Vad är det för en dålig ursäkt? TROR dom att man orkar?
Nobody does.

Säg åt dom att det är deras fel! [confused]


   
SvaraCitera

Guzze90:

MEN gör skolan fel? Bryter de mot några lagar?

Du kan ju alltid läsa om de, om du orkar[crazy] men de låter iallafall inte korrekt, även om de skulle vara lagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KaTTi3n:

Säg åt dom att det är deras fel!

Still.. Är det fel? 😛
Visst jag tycker det är fel men skolan tycker inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Du kan ju alltid läsa om de, om du orkar[crazy]

Jag har letat men hittar inte var jag ska läsa. Hjälp? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guzze90:

men skolan tycker inte det

Det är väl inte så konstigt. MEN jag tror att det är helt fel av dom.
Dock vet jag inte vad man kan göra, förutom att prata med skolan.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KaTTi3n:

Dock vet jag inte vad man kan göra, förutom att prata med skolan.

Jag har gjort det, flera gånger men de bryr sig inte.

Skolan är privatägd, så hela grejen med skolan är att tjäna pengar, ju mer elever, ju mer pengar. Så jag tror inte de bryr sig så mycket om vad vi tänker, bara de tjänar pengar.


   
SvaraCitera

Guzze90:

Skolan är privatägd

Tänk att det var det första jag tänkte när jag såg den första posten. [rolleyes]


   
SvaraCitera