Aviseringar
Rensa alla

schemalagda strömavbrott


Ämnesstartare

Leijonsparf:

vad har vår elförbrukning för konsekvenser?

ingen aning...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta inte det här förslaget för seriöst, det var bara nånting...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

ingen aning...

dåså.
jag personligen är rätt övertygad om att vår elkonsumtion har en försumbar effekt på jorden överlag. elproduktionen, däremot, den är på sina håll illa. men lösningen på det är ju att utveckla bättre och mer omfattande förnyelsebar energi. breederreaktorer och självreplikerande solkraft torde vara den slutgiltiga lösningen, det bör ta hand om vårt energibehov på kort och medellång sikt, och när inte det räcker till så är det ändå med all sannolikhet dags att migrera från jorden. då kan vi lämna den i fred, och nästa ställe vi slår oss ner på kommer sannolikt inte ha någon befintlig biosfär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

dåså.
jag personligen är rätt övertygad om att vår elkonsumtion har en försumbar effekt på jorden överlag. elproduktionen, däremot, den är på sina håll illa. men lösningen på det är ju att utveckla bättre och mer omfattande förnyelsebar energi. breederreaktorer och självreplikerande solkraft torde vara den slutgiltiga lösningen, det bör ta hand om vårt energibehov på kort och medellång sikt, och när inte det räcker till så är det ändå med all sannolikhet dags att migrera från jorden. då kan vi lämna den i fred, och nästa ställe vi slår oss ner på kommer sannolikt inte ha någon befintlig biosfär.

tramsGalen skojar du eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

tramsGalen skojar du eller inte?

angående vad? samt, nej, det gör jag väl inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

angående vad? samt, nej, det gör jag väl inte.

skit snak xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

skit snak xD

vilket av det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vilket av det?

lol..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

lol..

nej, jag är seriös. för jag kan nog komma med källor till allt jag skrev i det inlägget. eller, svårt att komma med källor till saker som inte hänt än, men jag kan definitivt hänvisa till folk som aktivt jobbar på alla de grejerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, jag är seriös. för jag kan nog komma med källor till allt jag skrev i det inlägget. eller, svårt att komma med källor till saker som inte hänt än, men jag kan definitivt hänvisa till folk som aktivt jobbar på alla de grejerna.

örstöra gjorden och sen åka ifrån den...knäppt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

örstöra gjorden och sen åka ifrån den...knäppt...

grejen är ju den att vi behöver förstöra den. när vi utvecklat effektiva breederreaktorer så har vi all el vi behöver fram tills vi utvecklar självreplikerande solkraftsanläggningar i de större öknarna. när vi väl är där, och har övergått till el- eller vätgasdrift för alla transporter, så är vi ju klimatneutrala. bara sådär.
sen betyder inte det att vi nödvändigtvis vill stanna kvar på jorden för alltid. förr eller senare kommer vi behöva sprida ut oss i universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är klart, möjligheten finns ju att vi uppfinner effektiv fusionskraft innan dess, då är ju båda ovanstående förslag ickefrågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skeptisk är inte med i ditt "vi" haha...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
Skeptisk är inte med i ditt "vi" haha...

du anser att sättet vi lever på nu är bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

du anser att sättet vi lever på nu är bättre?

bättre än?


   
SvaraCitera