Aviseringar
Rensa alla

SD 14% valet 2014?


Tror SD kommer få färre röster vid nästa riksdagsval, dom har inte precis presterat bra hittills i riksdagen.


   
SvaraCitera

SD lär klara den gränsen utan problem. Mycket kommer att vara SDUs förtjänst (Sverigedemokratisk Ungdom). Eftersom de sliter och sprider politiken och budskapen i alla städer i hela Sverige, året runt.
Det är den mest högpresterande ungdomsorganisationen i Sverige.

OF 5: ''Konstiga antaganden'' HAHAhaha humor på hög nivå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

dom har inte precis presterat bra hittills i riksdagen.

Från sin sits så finns det nog inget parti som påverkat så mycket som dom gjort. Dom har fällt alliansen ett flertal gånger under den gångna mandatperioden, och dom har lyckats få till en debatt gällande invandringen.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Från sin sits så finns det nog inget parti som påverkat så mycket som dom gjort. Dom har fällt alliansen ett flertal gånger under den gångna mandatperioden, och dom har lyckats få till en debatt gällande invandringen.

Dom har fällt regeringen flera gånger men samtidigt har dom inte enligt mig slagit sig in som ett ansvarsfullt parti utan mer som populister. Då det enda dom framstår vilja är att skära ner på invandringen och sen ge lägre skatter, bättre sjukvård etc.
Blir en sorglig dag för Sveriges ekonomi den dagen SD sitter med i en regeringen och får inflytande över vår ekonomi.

Invandrings debatten är något jag anser att SD totalt förlorade i då debatten slutade i att regeringen med hjälp av Miljöpartiet instiftade mer liberala invandringslagar. Så dom misslyckades med sin kärnfråga och förlorade allt inflytande inom sin egen kärnfråga.[y] Go Go SD![bigcheers]
För att inte tala om dom skandaler som genomsusat SD efter deras riksdags inträde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Invandrings debatten är något jag anser att SD totalt förlorade i då debatten slutade i att regeringen med hjälp av Miljöpartiet instiftade mer liberala invandringslagar. Så dom misslyckades med sin kärnfråga och förlorade allt inflytande inom sin egen kärnfråga.[y] Go Go SD![bigcheers]

Vi har sju partier där alla är mer eller mindre positiva till den nuvarande invandringspolitiken. Om SD inte vart i riksdagen hade alliansen fått igenom sin vilja i vilket fall som helst. Sedan så kan jag inte se hur dom misslyckades med något, för inte är det SD's fel att miljöpartiet gick in i en allians med dom borgerliga partierna?


   
SvaraCitera

Lethuc:

Om SD inte vart i riksdagen hade alliansen fått igenom sin vilja i vilket fall som helst. Sedan så kan jag inte se hur dom misslyckades med något, för inte är det SD's fel att miljöpartiet gick in i en allians med dom borgerliga partierna?

Dom har enligt mig misslyckats mot sina väljare med sin kärnfråga då dom inte har lyckats få igenom något inflytande över invandringen överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Dom har enligt mig misslyckats mot sina väljare med sin kärnfråga då dom inte har lyckats få igenom något inflytande över invandringen överhuvudtaget.

SD fick en bit över 6% av svenska folkets röster i valet. Deras inflytande är i allra högsta grad begränsat tack vare detta, inte över att dom lyckats rösta ner en fråga. Du måste väl förstå att du inte kan resonera som du gör? Bara för att ett parti inte får igenom en hjärtefråga så betyder det inte att man sviker sina väljare.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Bara för att ett parti inte får igenom en hjärtefråga så betyder det inte att man sviker sina väljare.

Jucka:

Dom har enligt mig misslyckats mot sina väljare med sin kärnfråga då dom inte har lyckats få igenom något inflytande över invandringen överhuvudtaget.

Nu var det ju inte deras politik som helhet jag sa att dom svikit sina väljare på utan just sin kärnfråga vilket också är den frågan som majoriteten av alla SD anhängare anser som viktigast. Om dom då lyckas få 0 inflytande i den frågan så kan det inte anses vara något annat än just ett misslyckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Nu var det ju inte deras politik som helhet jag sa att dom svikit sina väljare på utan just sin kärnfråga vilket också är den frågan som majoriteten av alla SD anhängare anser som viktigast. Om dom då lyckas få 0 inflytande i den frågan så kan det inte anses vara något annat än just ett misslyckande

Fråga som fråga. Det är fortfarande lika illa att säga att ett parti har svikit sina väljare när dom inte haft möjlighet att påverka. Exakt vad menar du att SD skulle kunnat göra åt situationen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blickar man ut i övriga civiliserade delen av Europa så ser man att partier som (sd) ökar lavinartat... i samtliga länder där det finns invandrar- o muslimfientliga partier. Så ett rakt svar på din fråga...

snäll kråka:

Blir du ledsen om dom lyckats med det eller kanske t.o.m glad?

Jag blir glad trots att jag tycker att (sd) är lite mesiga o skulle väl egentligen hoppas på att de skulle få 51% av rösterna i kommande riksdagsval. Problemet med liknande partier som (sd) är att de egentligen bara har en enda fråga på programmet som de jobbar hårt på. Hur Sverige skulle se ut o styras om (sd) ensamma satt vid regeringsmakten vågar jag inte drömma öm. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen röstade nästintill alla SD:are/rasister i senaste valet medan många icke-rasister avstod eller röstade blankt. Förhoppningsvis har de lärt sig en läxa till nästa val och röstar för att minska SD:s procent.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Fråga som fråga. Det är fortfarande lika illa att säga att ett parti har svikit sina väljare när dom inte haft möjlighet att påverka.

ehm... sitter man i Sveriges riksdag så har man möjlighet att påverka.....[ops]

Lethuc:

Exakt vad menar du att SD skulle kunnat göra åt situationen?

antagligen förhandlat/gjort eftergifter för att få igenom sin politik eller så nära sin egna politik eller försöka åstadkomma "damage control" istället för att köra huvudet i sanden o sitta passivt deltagande till införandet av mer liberala invandringslagar[bigcheers] dock får dom gärna fortsätta med det så lär dom trilla samman av sig själva så småningom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

antagligen förhandlat/gjort eftergifter för att få igenom sin politik eller så nära sin egna politik eller försöka åstadkomma "damage control" istället för att köra huvudet i sanden o sitta passivt deltagande till införandet av mer liberala invandringslagar[bigcheers]

Sverigedemokraterna är ett litet parti som fick 5.7% av rösterna i valet. Dom har ett klent beslutanfattande inflytande över riksdagen. Dom sitter på ett eget hörn lite för sig själva, inget block vill förhandla med dom.

Men främst av allt så gjorde alliansen och miljöpartiet en uppgörelse i denna frågan, dom fick majoritet i riksdagen....

Få in det i skallen, sverigedemokraterna kunde inte göra ett skit över beslutet. Det enda dom kan göra är att gnälla och öppna debatter för att skapa opinion. Vilket dom även gjort.. nu senast var det idag morse i riksdagen..

​​ http://politisktinkorrekt.info/2011/03/29/akesson-sd-markligt-att-belona-dem-s​om-stan​nar-illegalt/

Med anledning av migrationsöverenskommelsen mellan regeringen och Miljöpartiet debatterar riksdagen i morgon migrationspolitiken på begäran av Sverigedemokraterna med start kl 9. Siffror som SD tagit fram visar att polisen misslyckats med att avlägsna illegala invandrare i hela 75 procent av de fall som Migrationsverket lämnat över. SD:s partiledare Jimmie Åkesson tycker att det är uppenbart att regeringens migrationspolitik varit ett fullständigt misslyckande och utvecklar sina tankar kring det hela i en debattartikel i SvD i dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

as gött, köp på SD vet ja. goa killar 🙂 det är väl kilarna som leder riksdagen nu med den där skalliga gubben?

hehe, nä skoja bara. blir varken glad eller ledsen för det spelar ingen roll om dem är inne eller ute bara dumma aktivister som älskar att bråka om massa skit som pratar om dem.


   
SvaraCitera

Koncentrationsläger lät som en bra plan. Jag ska fan starta ett parti som har som enda valfråga att få bort Sverigedemokraterna.

Okej, det ska jag inte men jag tycker att de ska ut ur riksdagen, deras åsikter är i de flesta fall otroligt dumma och vissa av deras påståenden tycks tagna ur tomma intet.


   
SvaraCitera