Aviseringar
Rensa alla

SD är ett uselt politiskt parti?


Ämnesstartare

Tjo!
Jag är inte särskilt insatt av politik,
men vet mycket väl att det skapar frågor & åsikter..
Jag hörde att SverigeDemokraterna ligger som det 3'e största partiet, som det ser ut nu.
Vad tycker ni om det? 😛
Själv tycker jag det är förjävligt.
Förbannade rasister. *peace*


   
Citera
Ämnesstartare

Piss, pest och senapsgas.

Så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi lever i en demokrati. Folket har röstat. Respektera detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är lite dumt att kalla dom för ett rasistparti (även om dom är främlingsfientliga) Det kommer bara göra så att dom får fler röster. Det känns uselt att dom ät tredje störst dock. Men inget man direkt kan göra något av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något av Sveriges största skara av butthurt-stollar, som företräds av järnrörstokiga xenofober; vad tror du att jag anser om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Men inget man direkt kan göra något av.

Rösta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Rösta!

Man kan inte få idioterna som röstar på SD att rösta på något annat ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Man kan inte få idioterna som röstar på SD att rösta på något annat ändå

Sant. [sad] SD är ett missnöjesparti. Är man missnöjd med i princip allt i livet...då röstar man på SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Sant. SD är ett missnöjesparti. Är man missnöjd med i princip allt i livet...då röstar man på SD.

Som de ser ut nu kommer de vara tredje största parti. Man blir ju lite rädd när klippet som hade med Soran bara gjorde så att partiet ökade i röster. Man är lite rädd för Sveriges framtid när man ser hur alla andra europeiska länder går igenom samma sak fast värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjukan i hela det vi kallar "politiken" sitter djupare än så, SD är bara ett symptom på hur jävligt saker är, hur allt rasar samman, säljs ut, monteras, rationaliseras osv folk blir rädda. Vems fel är då detta? Att skylla på juden är omodernt så muhamedanerna får ta skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är ett uruselt parti, ja. Att ens ställa frågan är dumt.


   
SvaraCitera

Nej SD är inget bra parti och jag tycker verkligen att det är helt sjukt att de är 3e största paritet!

men å andra sidan är det bra att någon tar tummen ur röven och lyfter fram frågan om integration/invandring som såväl sossar som moderater är så rädda att prata om, även om SDs åsikter är åt helvete


   
SvaraCitera
Cyper

SD är inget vidare demokratiskt parti eftersom att dom förespråkar inskränkningar av andra människors rättigheter, men även för att mycket av deras övriga politik är snurrig.

Dock finns det ingen anledning att skrika tillbaka. SD är inte kärnan i problemet. Kärnan till problemet är de människor som röstar på SD. Att deras väljare enbart är en bunt rasister är knappast rättvist att säga. Det finns heller ingen godtrycklig anledning att kränka eller hota deras väljare som bl.a. media har gjort. Möjligtvis leder detta till fler sympatisörer. Sedan vet vi vad som händer när andra ifrågasätter vår tro på det sättet: vi tror ännu mer. Anledningen till att folk röstar på SD (tror jag) bottnar sig i någon form av rädsla och/eller missnöje.

Det försvinner inte av gap och skrik utan öppna diskusioner i samhället. Sverige förändras. En del gillar det, andra gillar det inte. Personligen anser jag inte att dagens integrationspolitik fungerar optimalt. Långt ifrån. Dock är detta för mig inte en anledning att rösta på SD. Dom har enkla lösning på väldigt komplexa problem.

När sedan personer som exempelvis Mona Sahlin börjar ifrågasätta om det finns en svensk kultur (vilket det naturligtvis gör - det finns kulturer inom i princip alla etniska folkgrupper - om detta inte var sant skulle kulturkrockar aldrig existera heller) och tala om hur löjliga 'svenska' traditioner är, och liknande, så är det rätt uppenbart att SD får fler röster, likaväl som det var uppenbart att SD fick sympatiröster när media drog igång skallgången mot dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Största problemet är nog inte SD, utan det är vad som har hänt med resten av politiken som gör att SDs politik plötsligt ses som ett reelt alternativ. Hade de etablerade partierna varit lite ambitiösare hade det inte sett ut så här i dag.


   
SvaraCitera