Aviseringar
Rensa alla

SD åter inte välkomna på Nobelfesten


Ämnesstartare

MarcusKing:
Tycker att det är patetiskt och detta är ett bevis på att Sverige är inte ett demokratiskt land.

Nja, det är väl att ta i. Finns en mer korrekt benämning på Sverige:

"Demokratur."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nobelfesten bjuder in både representanter från Iran och Nordkorea. SD, som representerar Sveriges tredje största parti, är samtidigt inte välkomna överhuvudtaget. Detta på grund av " bristande respekt för den grundläggande demokratiska principen". 

Den ironin alltså haha.. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PK-samhällets-offer1.jpg

köp innan de tar slut


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

känns självklart att Nobelstiftelsen ska få bjuda vilka dom vill till sin egna fest...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:
Det är fanimej rätt. Alfred Nobel var en god man och hade inte velat se dem där.

Hur vet du vad han hade velat och inte hade velat? Kände du honom personligen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, hur folket som ställer sig bakom nobelkommitens rätt att inte bjuda in SD ser på att diktaturer bjuds in har ju inte riktigt framkommit. Det är en sak att basunera sitt sedvanliga agg mot SD, men det vore intressant att veta om de finner SD vara jämbördiga dessa diktaturer i sin människosyn. Det skulle förvisso te sig bisarrt om så vore fallet, men vanvettet från sd-hatare vet man sedan tidigare inte besitter några gränser.

Situationen som den ser ut är att 13% av svenska folket satt sitt förtroende för SD och jimmie åkesson, han sitter på mandat framröstat av svenska folket. Att förvägra hans närvaro är lite som att trycka på de hundratusentals svenskar som varit med och valt fram honom. Samtidigt som representanter från länder med begränsad yttrande och pressfrihet, minoritetsskydd, styrs av religiösa dogmer mm inte nekats, värderingar som åkesson och co står långt ifrån. Nobelkommiten har alltså inte visat att de har större problem med extremister, utan bara när "extremisterna" är svenskar. Av någon underlig anledning har man det enklare att frysa ut sina egna landsmän än representanter utomlands, även de som råkar vara från diktaturer. Vad mer kan tilläggas om detta ovärdiga beteendet?


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:
Nobelfesten bjuder in både representanter från Iran och Nordkorea. SD, som representerar Sveriges tredje största parti, är samtidigt inte välkomna överhuvudtaget. Detta på grund av " bristande respekt för den grundläggande demokratiska principen". 

Den ironin alltså haha.. Glad

Nobelfesten är inte resultatet av en folkomröstning men annars är du ju nästan, nästan på god väg att eventuellt fånga en poäng där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det stör mig mer att jag inte är välkommen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner att frågan om världsledare är en mer känslig diplomatisk fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är skillnad på att utesluta länder och att utesluta partier.


   
SvaraCitera
mynona

Morgonstjärna:
det stör mig mer att jag inte är välkommen

Mycket gladHjärta du är rekorderlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Det är skillnad på att utesluta länder och att utesluta partier.

Vad är skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte läst allt men tänker: bjud dem och låt det bli "upp till bevis" om de gör det de sagt att de ska göra. sluta vara så rädda.

orka frysa ut folk pga. deras åsikter. kanske därför de har sina åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig osäker på om jag vill se diktaturer representeras där men å andra sidan så är det ju inte riktigt deras fel att de lever i en diktatur osv. SD släpps in överallt annars så jag ser det inte som ngn stor grej att de inte släpps in på en fest som inte är till för endast Sveriges representanter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Låter som sedvanlig SD-paranoia detta. Om något går emot SD:s vilja så lever vi inte i en demokrati.

Arrangörerna har en demokratisk rättighet att välja vilka de vill bjuda in och vilka de inte vill bjuda.

Nu är ju jag inte för demokrati men nu bor jag i en "demokrati" och då kanske man borde i alla fall försöka vara lite demokratisk? 😉


   
SvaraCitera