Aviseringar
Rensa alla

SD blockerade Svenska kyrkan; Jimmie Åkesson ljög om civilpoliser


Ämnesstartare

Djeydjey:

SK stod där först, och till och med polisen intygade att SD stod alldeles för nära.

De hade fått den platsen tilldelad av arrangörerna. Att SK hade stått där tidigare år har inget med saken att göra. Det är den som stör sig som ska flytta på sig.

Kan dra ett liknande exempel. En pizzeria som jag är stammis på hade ett småbarnsförälders par som hade satt sig nära det bord jag brukade sitta. Jag störde mig på att morsan höll på att gulla äckligt mycket med sin unge, men gick jag och sa åt dem att flytta på sig för det? Nej, jag gick och satte mig längre bort för att slippa dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Andra länken. Jag vet inte exakt vilka de är mer än att de är identifierbara anhängare till SD då jag litar på helagotland.se.

Allt man ser är att två män tar bort honom från scenen. Det är inget "bevis" för att det skulle vara SD:are.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om biskopen bär sig något klumpigt åt så helgonförklarar det inte SD! Tu quoque

vallon:

Hur mycket hänsyn visar han själv då som bara klampar upp på scenen och stör? Visar han själv ingen hänsyn ska han inte förvänta sig någon tillbaks och dessutom fick han en chans att själv gå ner innan dom tog tag i honom och ledde ner honom.

Hade du varit lite mer uppmärksam hade du sett svaret direkt efter det du citerade: "Om ingen av arrangörerna runtomkring lyssnar måste det bli mer uppenbart för lyssnarna."

quote=vallon]och hur vet du att han gjorde det? Det man ser på filmen är att det första han gör är att gå upp på scenen, vad som hänt innan vet varken du eller jag, men man går inte upp på scenen och stör för det.

Alltså har du ingen anledning att anklaga honom för att inte ha försökt prata med någon annan först, men om så var fallet hade det givetvis varit lite lämpligare att börja där. Dock hade det inte gjort någon större skillnad, för då måste ju någon annan i vilket fall göra ett avbrott i debatten om de ska flytta sig några meter.

vallon:

vad är det för skillnad om det är polis eller ej? Hoppar man upp på scen så blir man ju ombedd att gå ner igen, det behövs inga poliser för. Sen vet jag inte om det var poliser eller ej och jag ger fan i vilket.

Det största problemet var att Åkesson ljög, antagligen för att han innerst inne visste att de stod onödigt nära, speciellt när till och med polisen bekräftade det och bad dem att flytta några meter bort.

Arazoid:

Det var Säpo som förde bort Lennart Koskinen skriver ND.

...antydde du nyss att nationaldemokraterna är en tillförlitlig och opartisk källa...?

Hopalong Cassidy:

De hade fått den platsen tilldelad av arrangörerna. Att SK hade stått där tidigare år har inget med saken att göra. Det är den som stör sig som ska flytta på sig.

Kan dra ett liknande exempel. En pizzeria som jag är stammis på hade ett småbarnsförälders par som hade satt sig nära det bord jag brukade sitta. Jag störde mig på att morsan höll på att gulla äckligt mycket med sin unge, men gick jag och sa åt dem att flytta på sig för det? Nej, jag gick och satte mig längre bort för att slippa dem.

Irrelevant exempel. Familjen satte sig för det för det första inte vid ditt bord, utan nära ditt bord, och för det andra så antar jag att mamman inte bredde ut sig mot ditt bord och var så högljudd att det störde din konversation med ditt sällskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Allt man ser är att två män tar bort honom från scenen. Det är inget "bevis" för att det skulle vara SD:are.

Bara för att du inte känner igen dem betyder det inte att ingen professionell kunnat identifierat dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Irrelevant exempel. Familjen satte sig för det för det första inte vid ditt bord, utan nära ditt bord, och för det andra så antar jag att mamman inte bredde ut sig mot ditt bord och var så högljudd att det störde din konversation med ditt sällskap.

Och SK stod inte på exakt samma fläck som SD gjorde. Och hon störde mig tillräckligt mycket för att jag skulle ha tappat aptiten om jag hade börjat äta än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Bara för att du inte känner igen dem betyder det inte att ingen professionell kunnat identifierat dem.

Och vem är denne "professionella" person? Fotografen för tidningen som skriver artikeln tydligt i SKs favör?


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Hade du varit lite mer uppmärksam hade du sett svaret direkt efter det du citerade: "Om ingen av arrangörerna runtomkring lyssnar måste det bli mer uppenbart för lyssnarna."

Det är inget svar, det är ändå respektlös att bara kliva på upp på scen.

Djeydjey:

Alltså har du ingen anledning att anklaga honom för att inte ha försökt prata med någon annan först, men om så var fallet hade det givetvis varit lite lämpligare att börja där.


här säger han att han genast gick fram till Björn Söder, alltså var det den första personen han talade med.

Djeydjey:

Dock hade det inte gjort någon större skillnad, för då måste ju någon annan i vilket fall göra ett avbrott i debatten om de ska flytta sig några meter.

Nej dom behövde ju inte flytta på sig sa arrangörerna och polisen.

Djeydjey:

polisen bekräftade det och bad dem att flytta några meter bort.

dom flyttade ju inte på sig.

Djeydjey:

Familjen satte sig för det för det första inte vid ditt bord, utan nära ditt bord

SD och KD ställde sig även dom nära SK.

Djeydjey:

så antar jag att mamman inte bredde ut sig mot ditt bord

Riktade debattörerna högtalarna in i SK:s tält? Nej.


   
SvaraCitera