Aviseringar
Rensa alla

SD eller M?


Ämnesstartare

Om ni var tvungna att välja ett parti av dessa två, vilket hade ni valt? Motivera.


   
Citera
Ämnesetiketter

daaaaaaaah


   
SvaraCitera

Röstar M anyway, så..


   
SvaraCitera

Moderaterna. ^^ Ett parti som har intentionen att göra alla gott, ser jag som ett bättre alternativ än ett parti som tydligt brister vad gäller den saken. 


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Moderaterna. ^^ Ett parti som har intentionen att göra alla gott, ser jag som ett bättre alternativ än ett parti som tydligt brister vad gäller den saken. 

mm ett parti som vars politik går ut på att  endast gynna höginkomsttagares privatkonton har sådana intentioner, ja.


   
SvaraCitera

isola:

mm ett parti som vars politik går ut på att  endast gynna höginkomsttagares privatkonton har sådana intentioner, ja.

alla har ju en chans BlinkBlink


   
SvaraCitera
mynona

Måste jag välja väljer jag M därför att jag ogillar SD mer, trots den avsmak jag känner för M. Den naiva egoism och tro på allas lika förutsättningar och identiska värderingar som M står för orsakar dock den misär och förakt för etablissemanget SD gynnas av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Moderaterna. ^^ Ett parti som har intentionen att göra alla gott, ser jag som ett bättre alternativ än ett parti som tydligt brister vad gäller den saken. 

Moderaterna har många dåliga punkter, men även en del bra. SD har bra pensionärspolitik, men resten är bara trams. Därför är M ett mycket bättre alternativ.


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi:
Moderaterna. ^^ Ett parti som har intentionen att göra alla gott, ser jag som ett bättre alternativ än ett parti som tydligt brister vad gäller den saken. 

SD har också intentionen att göra alla gott: de säger sig även vilja göra de invandrare de vänder sig emot gott. Detta sagt bara för att påpeka det som jag tycker är en ganska allmän regel för alla politiska ideologier: viljan att göra gott. 


   
SvaraCitera

isola: mm ett parti som vars politik går ut på att endast gynna höginkomsttagares privatkonton har sådana intentioner, ja.

Skulle du fråga en moderat om dens syns på moderat politik kan du vara rätt säker på att det inte är svaret den skulle ge. Jag talade inte utifrån din syn på moderaternas politik, utan på intentionen jag tror att de aktiva moderaterna har bakom den politik de propagerar för. Det finns uppenbarligen en skillnad, varav uttalanden av typen du nu kom med bara blir otrevligt och irrelevant för frågan.


   
SvaraCitera

mynona:

SD har också intentionen att göra alla gott: de säger sig även vilja göra de invandrare de vänder sig emot gott. Detta sagt bara för att påpeka det som jag tycker är en ganska allmän regel för alla politiska ideologier: viljan att göra gott. 

Sure, men sedan kommer en annan ingrediens till och det är hur väl de gör utifrån min uppfattning av vad som är gott. Där föredrar jag Moderaterna framför SD.


   
SvaraCitera

isola: mm ett parti som vars politik går ut på att  endast gynna höginkomsttagares privatkonton har sådana intentioner, ja.

Svårt att driva ett land utan höginkomsttagare dock.


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi:

Sure, men sedan kommer en annan ingrediens till och det är hur väl de gör utifrån min uppfattning av vad som är gott. Där föredrar jag Moderaterna framför SD.

Det är just det som avgör i politiska sammanhang: alla har 

Chibibbi: intentionen att göra alla gott

, sedan bedömer man huruvida agerandet faktiskt innebär gott utifrån sin egen synvinkel. Själv anser jag till exempel att alla partier som är emot välfärd gör ont fast de har intentionen att göra gott: intentionen att göra gott känns därför meningslös som definition för mig, då denna intentionen är gemensam för samtliga existerande partier. 


   
SvaraCitera
mynona

aristoteles:

Svårt att driva ett land utan höginkomsttagare dock.

Man kanske inte borde uppmuntra höginkomstagare att betrakta egoistiskt agerande som en naturligt oundvikligt agerande, och därmed inte utgå ifrån att de lämnar landet så snart de ombeds bidra med en liten del av sina pengar för att alla människor som behöver hälsovård ska få en sådan även om de inte är höginkomstagare. Det känns så sorgligt resignerat att bara ge efter för egoismen och godkänna att den ska betraktas som något oundvikligt. Jag har svårt att förstå hur någon kan vilja avskaffa välfärdsystemet och resignera inför människans dåliga karaktär.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Svårt att driva ett land utan höginkomsttagare dock.

svårt att driva ett land där folk inte kan jobba pga ickeutbildade och sjuka


   
SvaraCitera