Aviseringar
Rensa alla

SD


torkan
Ämnesstartare

Vad har folk emot SD? På vilket sätt är de rasister? De vill ju inte stoppa invandringen. Har ni påståenden om att de är rasister så lägg till en källa annars blir ni dum förklarade. Också vi bor väl i en demokrati då ska väl alla få rätt att uttrycka sig eller är det bara en del som ska få göra det eller?? Och sen har vi ju yttrandefrihet.


   
Citera

För att sd är uppenbara islamofober och invandring är lönsamt, jag ser helst att vi har fri invandring,då flyr SD landet också, vilket är win/win


   
SvaraCitera
torkan
Ämnesstartare

På vilket sätt då? Vilken källa har du på det? 

Butthurt?:
För att sd är uppenbara islamofober


   
SvaraCitera

Ni har rätt att uttrycka er. Det har vi andra också. Vi väljer att kalla er rasister för det är vad Sverigedemokraterna i allmänhet är, men idag har vit-maktrörelsen bytt ut ordet ras mot kultur. 


   
SvaraCitera
torkan
Ämnesstartare

Hur är de rasister, var i deras propaganda säger de att de är rasister?

Scenic World:
Ni har rätt att uttrycka er. Det har vi andra också. Vi väljer att kalla er rasister för det är vad Sverigedemokraterna i allmänhet är, men idag har vit-maktrörelsen bytt ut ordet ras mot kultur. 


   
SvaraCitera

torkan:
Hur är de rasister, var i deras propaganda säger de att de är rasister?

Hänvisa gärna till var någonstans jag skrev det senare, det förra har jag redan förklarat.


   
SvaraCitera
torkan
Ämnesstartare

Mer hur är de rasister? Jag fattar inte. Bara för man är kritisk för tex invandringen så betyder inte det att man är rasist. Du måste ju säga varför annars kan man ju anklaga vem som helst för vad som helst 


   
SvaraCitera

torkan: Jag fattar inte.

Nej, jag märker det. Lägg märke till hur många gånger Jimmie Åkesson pratar om det mångkulturella sanhället och om hur det 'splittrar samhället'. I näst intill varje sammanhang en sverigedemokrat nämner ordet kultur så skulle man kunna byta ut 'kultur' mot 'ras' och likheterna uppdagas återigen, och de är lika slående då som nu.


   
SvaraCitera

SD är smygrasister. De är inte offentliga rasister längre som de var förr. 


   
SvaraCitera

torkan:
Hur är de rasister, var i deras propaganda säger de att de är rasister?

Ofta Nike utnyttjar barnarbetare i tredje världen. Var i deras propaganda/marknadsföring säger dom det?


   
SvaraCitera

Samma trådar om och om igen. Samma svar om och om igen.


   
SvaraCitera

Kom på något nytt. 


   
SvaraCitera

Alltså, politiken de saluför för tillfället är kanske inte i sig rasistisk, men det finns otaliga exempel på representanter för partiet som har uttalat sig direkt rasistiskt, här har du ett: http://www.unt.se/sigtunabygden/sd-politiker-i-utspel-pa-natet-3216068.aspx

Vill du verkligen att sådana människor ska ha makt över ditt eller någon annans liv?

torkan: På vilket sätt då? Vilken källa har du på det?

Det mest uppenbara exemplet är Eurabia-konspirationen som bl.a. Kent Ekeroth propagerade för för ett par år sedan. Ger personligen inte mycket för begreppet "islamofobi", tycker snarare att det handlar om arabofobi, antiarabism eller vad man nu vill kalla det, och att SD-anhängare hyser sådana åsikter, som många gånger gränsar till ren rasism, krävs det ju inte ett ljushuvud för att inse...


   
SvaraCitera
torkan
Ämnesstartare

Scenic World:

Nej, jag märker det. Lägg märke till hur många gånger Jimmie Åkesson pratar om det mångkulturella sanhället och om hur det 'splittrar samhället'. I näst intill varje sammanhang en sverigedemokrat nämner ordet kultur så skulle man kunna byta ut 'kultur' mot 'ras' och likheterna uppdagas återigen, och de är lika slående då som nu.

Han menar att mångkultur inte är bra. Säger han att han inte gillar olika grupper eller säger han att mångkultur inte är bra för landet? Det är helt två skilda saker. Han är bara kritisk, eller fattar inte du det?  

dazed:

Ofta Nike utnyttjar barnarbetare i tredje världen. Var i deras propaganda/marknadsföring säger dom det?

Jamen vart hittar du "bevis" på att de är rasister? I dagsläget är man rasist för att man är kritisk även om man inte har något emot olika kulturer/folkslag. Det är fel. Jag hejar inte på sd, men fattar inte vad som är så jävla hemskt med de 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

dom vill ju inte ens stoppa invandringen...


   
SvaraCitera