Aviseringar
Rensa alla

SD och invandringen!


SD-patrasket:

Nej till EU
Vi värnar Sveriges nationella suveränitet, och motsätter oss överstatligheten inom EU. Vi är däremot för samarbete mellan stater, inte minst i Norden, östersjöområdet och övriga Europa.

"Vänsterpartiet
Dagspolitiska frågor:
Utträde ur EU"
---
"Miljöpartiet vill att Sverige ska lämna EU."

SD-patrasket:

Sverigedemokraternas politik bygger på ett nationellt ansvarstagande, social rättvisa och ett ekologiskt medvetande. Vi vill omvandla dagens skendemokrati till äkta demokrati, där alla får komma till tals.

Låter fint men säger ingenting.

SD-patrasket:

Vi förespråkar en moralisk upprustning, vi värnar västerlandets kristna etik, och vi vill stärka nationalkänslan, för att på så sätt skapa en större trygghet och gemenskap inom det svenska samhället.

Kristen västerländsk etik, okeeeej. [confused] Stärka nationalkänslan, precis som USA där folk är väldigt nationalistiska samtidigt som dom är livrädda.

SD-patrasket:

Svenska folket måste lära känna sin gemensamma historia, och på så vis också lära sig att känna solidaritet med sina medmänniskor, såväl i Sverige som i omvärlden.

Läser man historia inser man att solidaritet med sina medmänniskor är en chimär. Det finns klasser som tjänar på helt olika saker.

SD-patrasket:

Brottslighet, missbruk och sjukskrivningar
Brottsligheten är hög, antalet missbrukare bli större och sjukskrivningarna är snart flest i världen. Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.

Att en nationalistisk politik skulle vara lösningen köper jag inte.

SD-patrasket:

Skatterna
Sverige är ett av de länder i världen med högst skattetryck. Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år enorma pengar och det är bara sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt. Vi är det enda parti som kan sänka skatterna och förbättra den offentliga servicen samtidigt.

Jag kan hålla med om att skatterna är höga. Men samtidigt måste sjukvård och så vidare finansieras. Sänk skatten för låginkomsttagare och höj den för höginkomsttagare. Och förbättra den offentliga servicen. Och att det bara är SD som ifrågasätter mångkulturen är väl att överdriva, vi har ju en massa nazisekter där ute som gör det. Vad de ska skära ner på för att finansiera den ökade finansiella servicen framgår inte. Men läser man mellan raderna verkar det som att det är "det mångkulturella samhällsexperimentet" som är orsaken som man ska skära in på. Kanske genom att ta emot färre invandrare...

SD-patrasket:

i är övertygade om att det är småföretagen som kommer att skapa de nya jobben. För att bekämpa arbetslösheten och stärka Sveriges ekonomi vill vi därför skapa ett gynnsamt klimat för de som vill starta företag och för nystartade, privata småföretag. Vi vill också införa ett lärlingssytem, där arbete och utbildning går hand i hand.

Lärlingssystem låter väl vettigt, men det beror ju på utformningen så klart. Men de glömmer bort att arbetslösheten är inneboende i kapitalismen.
Skrämmande: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=29716&a=712630
Obs han som pratar är inte Sverigedemokrat.

Nu orkar jag inte mer...

Jag vill avsluta med att utveckla min kritik på ett konstruktivt sätt genom att säga: Sverigedemokraterna SUGER!


   
SvaraCitera

Pojkenivasken:

Varför är så många människor emot SD?

man kan sammanfatta allt med att de som är emot Sd inte förstår bättre. De som inte förstår bättre kommer tyvärr att förstöra landet, men det är bara att leva med det. Länder som Danmark, Finland och Norge håller på att räta upp sig, så det är bara att flytta dit [smile]


   
SvaraCitera

Pojkenivasken:

jag hatar alla kaxiga blattar som roar sig med att slå ner folk (80% av alla blattar dvs).

Killen har koll på verkligheten alltså. [love]


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Killen har koll på verkligheten alltså.

Statistik när den är som bäst.


   
SvaraCitera

etthundrafyrtio:

Statistik när den är som bäst.

Påhittad? [party]


   
SvaraCitera

Nej, inte en till tråd om SD [chocked]


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Påhittad?

Xenofobers vanföreställningar är sanning.


   
SvaraCitera

etthundrafyrtio:

Xenofobers vanföreställningar är sanning.

[love]


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Nej, inte en till tråd om SD

Jag börjar själv bli lite less på trådar om Sd och kommunism [sad]
Särskilt sådana utan innehåll.


   
SvaraCitera

jarhead__:

rättfram som ND direkt

schwulundabrahamsson1qz6.JPG

sodertalje4.jpg


   
SvaraCitera

Pojkenivasken:

Så vill jag gärna först ha ett BRA argument till varför Sverige i nuläget skall släppa in fler invandrare?

Rörelsefrihet.

Pojkenivasken:

jag hatar alla kaxiga blattar som roar sig med att slå ner folk (80% av alla blattar dvs).

80%? Gulligt. Ta bort nollan så får du nog en bättre siffra. Visst, den är nog högre ute i ghettona, men inte i närheten av 80%.

Pojkenivasken:

Men det finns ingen som helst positiv sida till att vi skall släppa in mer invandrare. + att det ofta bara klagar när dem fan får både boende o bidrag i vårt vackra land!

Vissa klagar. De flesta är tacksamma.

Pojkenivasken:

Sverige borde fan stå upp på sig!

Sverige är inte en individ. Det är drygt nio miljoner individer.

Pojkenivasken:

ta tillbaka traditioner som att sjunga nationalsång i skolorna osv!

Huruvida man ska sjunga nationalsången i skolan borde skolorna besluta om. Eller eleverna.

Pojkenivasken:

Man får inte ens ha på sig sverige tröja på skolfoto

Nej, det är jävligt tramsigt.

Pojkenivasken:

man får ha massa andra tröjor på sig med andra länge OCH slöjor.

Nu blev jag lite fundersam. Hade du tolererat att folk hade slöjor på sig om du hade fått ha din älskade sverigetröja på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Nu blev jag lite fundersam. Hade du tolererat att folk hade slöjor på sig om du hade fått ha din älskade sverigetröja på dig?

Självklart!
Det hela handlar om att man inte får säga negerboll men man får säga vitlök.

Säger man neger till ngn så är det "OMG PLZ NO NO" men säger ngn negr "jäkla svenne" så känner dem sig bara hotade.

Lyssnar man på Ultima Thule så blir man kallad för rasse men när folk lyssna på afrika musik så är det okej.

----------------
FÖRRESTEN!
----------------
Ingen har hittils lyckats komma med något bra om invandringen till Sverige idag...

Kanske för att det inte finns ngn bra sida med det!


   
SvaraCitera

Pojkenivasken:

Ingen har hittils lyckats komma med något bra om invandringen till Sverige idag...

Kebab.
Ah just det, det var ju äckligt. Typiskt. Nåja, det är ju spännande iaf [y]
Trist dock att det förtar känslan med att vara utomlands. Vad är det nu för roligt med att se suspekta gäng i New Yorks gränder, när man kan se dem i våra egna förorter? [n]


   
SvaraCitera

Jag anser att invadrarpolitiken är åt helvete. Jag är RÄDD för invandrargäng. Jag har blivit misshandlad 2 gånger av invandrargäng och även blivit rånad på min nya mobil.

Självklart finns det många sjysta och bra invandrare som tillför något i samhället (av någon konstig anledning så brukar många negrer vara rikitgt bra på den punkten).

Hur som helst, jag ska inte behöva känna mig rädd för invandrargäng (inte individer, för ensamma är de fega som fan). Jag ska våga vara ute på natten i Malmö utan att hela tiden vara beredd på att springa. Jag vill inte bli hotad för att jag inte flyttar på mig när några invandrare går in i mig. Jag ska inte behöva känna en lättnad när jag ser ett svennegäng på en nattklubb som förövrigt består av 60 % invandrarkillar. Hur fan kan det ha gått så här långt. Detta kan nästan jämföras med terrorism.

HUR FAN KAN DETTA FORTSKRIDA! Jag skyller inte på invandrarna. Jag skyller på politikerna. Sätt STOPP för invandringen i några år tills vi fått ordning på de invandrarna vi har i landet. Vi borde värna om våra medborgare och låta dom få en ärlig chans. Att bara slussa in invandrare efter invandrare leder ingenstans om vi inte tar hand om dom. Idioitiskt system.......


   
SvaraCitera

Pojkenivasken:

Lyssnar man på Ultima Thule så blir man kallad för rasse

Vilket iofs beror på att väldigt många rasister lyssnar på Ultima Thule.

Pojkenivasken:

afrika musik

Inte om vi snackar Black Power eller liknande.

jarhead__:

min farmor


   
SvaraCitera