Aviseringar
Rensa alla

(SD) ökar till 13,3% i dagens (13 okt) demoskopundersökning...


Ämnesstartare

TOR: Socialdemokratern

Socialdemokraterna är ett islamofobiskt parti om något, mer höger än vänster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djävla_tjat:

du verkade bli upprörd över vad sessan sjöholm skrev? hon skrev ju bara som det är.

Två saker att konstatera, så tror jag vi kan avsluta denna konversationen sedan:

1. Väldigt många tycker illa om SD. Det finns väldigt många som vill motarbeta SD.

2. Ett inlägg på facebook helt utan bevis från en tjej, som uppenbarligen ogillar SD, kan inte ses som opartisk sanning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tönten :

Socialdemokraterna är ett islamofobiskt parti om något, mer höger än vänster.

alla partier är islamfobiska eftersom inget parti vill att sverige ska bli islamiserat.

sd har inte uttalat sig negativt om muslimer eller islam, bara mot islamister vilket vänstern går ape shit om....detta stärker bara mina misstankar om att vänstern o islamister är allierade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Två saker att konstatera, så tror jag vi kan avsluta denna konversationen sedan:

1. Väldigt många tycker illa om SD. Det finns väldigt många som vill motarbeta SD.

2. Ett inlägg på facebook helt utan bevis från en tjej, som uppenbarligen ogillar SD, kan inte ses som opartisk sanning. 

1: mm och det finns en anledning till det.
2: jo det kan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djävla_tjat: alla partier är islamfobiska eftersom inget parti vill att sverige ska bli islamiserat.

Man behöver absolut inte vara för att Sverige ska bli islamiserat för att inte vara islamofob.

 

djävla_tjat: sd har inte uttalat sig negativt om muslimer eller islam, bara mot islamister vilket vänstern går ape shit om....detta stärker bara mina misstankar om att vänstern o islamister är allierade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
källkritik osv

N.W:

Att ett sådant inlägg ens skulle behövas..

Lustigt att ni vet så mycket om källkritik när något är kritik mot SD, men helt saknar förmåga till det när ni startar trådar baserat på Avplixatinlägg eller liknande. Oskyldig Särskilt NW då för har dålig koll på dig Weeaboo.

Ingen påstod att inlägget jag postade var objektiv sanning så ni kan lugna ner er. Man kanske inte ska vifta bort det helt för det? Jag har kompisar som kan berätta om när Jimmie Åkesson och bröderna Ekeroth sprang runt beväpnade i Lund och affischerade. Jag har kompisar som kommer ihåg när Björn Söder var ute och slogs på gatorna i Helsingborg. Ni vet förmodligen mindre om SDarnas förflutna innan de kom i rampljuset än vad jag gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Lustigt att ni vet så mycket om källkritik när något är kritik mot SD, men helt saknar förmåga till det när ni startar trådar baserat på Avplixatinlägg eller liknande.

Det är bara det att jag aldrig använt avpixlat som källa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Det är bara det att jag aldrig använt avpixlat som källa. 

Du har använt artiklar du hittat där. T.ex. den som vi hade en låååååång källkritiksdiskussion om en dåligt utförd undersökning på en muslimsk konferens där du hade betydligt sämre belägg för dina påståenden än det här facebookinlägget från en person som, om det stämmer att hon intervjuat Björn Söder, har ganska tung auktoritet. Du bryr dig bara om källkritik när något missgynnar SD, inte när du hittar något som kan användas för att hetsa mot muslimer. Det är såklart helt logiskt mänskligt beteende men ändå ganska underhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Du har använt artiklar du hittat där. T.ex. den som vi hade en låååååång källkritiksdiskussion om en dåligt utförd undersökning på en muslimsk konferens där du hade betydligt sämre belägg för dina påståenden än det här facebookinlägget från en person som, om det stämmer att hon intervjuat Björn Söder, har ganska tung auktoritet. Du bryr dig bara om källkritik när något missgynnar SD, inte när du hittar något som kan användas för att hetsa mot muslimer. Det är såklart helt logiskt mänskligt beteende men ändå ganska underhållande.

Fast när det gällde den muslimska konferensen så var det ju bevisligen så att den ägt rum och att det som visades på filmen också hade hänt?

Det som vi diskuterade var ju snarare huruvida de närvarande var representativa för en större befolkningen. Där hade jag inga källor på just det, men det påstod jag inte heller. 

När det gäller inlägget på facebook finns det varken bild, ljud, film eller något annat som talar för hennes berättelse. 

Ganska dålig jämförelse faktiskt. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: då för har dålig koll på dig Weeaboo.

är väl Sming?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Fast när det gällde den muslimska konferensen så var det ju bevisligen så att den ägt rum och att det som visades på filmen också hade hänt?

Det som vi diskuterade var ju snarare huruvida de närvarande var representativa för en större befolkningen. Där hade jag inga källor på just det, men det påstod jag inte heller. 

När det gäller inlägget på facebook finns det varken bild, ljud, film eller något annat som talar för hennes berättelse. 

Ganska dålig jämförelse faktiskt. Glad

Jo du drog massa politiska slutsatser ifrån en vetenskapligt extremt undermålig undersökning och utgick ifrån att den stämde, det tycker jag är väldigt mycket värre än att lägga upp ett inlägg från en person som påstår sig ha intervjuat Björn Söder utan att dra några slutsatser om ifall det stämmer eller inte. Jag har som sagt inte dragit några slutsatser från inlägget eller påstått att det stämmer (även om jag personligen tror det utifrån vad jag själv vet om Björn Söders tid i Helsingborg innan rampljuset).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

är väl Sming?

Ja alltså menade mer att jag har dålig koll på hur han är nuförtiden. Han kanske skärpt sig från sin mer nazistiska tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Lustigt att ni vet så mycket om källkritik när något är kritik mot SD, men helt saknar förmåga till det när ni startar trådar baserat på Avplixatinlägg eller liknande.

Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tönten :
Inte alls förvånande, dock så saknas det ett starkt muslimskt parti i riksdagen.

Galen vfn??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Ingen påstod att inlägget jag postade var objektiv sanning så ni kan lugna ner er. Man kanske inte ska vifta bort det helt för det? Jag har kompisar som kan berätta om när Jimmie Åkesson och bröderna Ekeroth sprang runt beväpnade i Lund och affischerade. Jag har kompisar som kommer ihåg när Björn Söder var ute och slogs på gatorna i Helsingborg. Ni vet förmodligen mindre om SDarnas förflutna innan de kom i rampljuset än vad jag gör.

Var min kommentar på något sätt överflödig? Försökte du inte vinkla diskussionen till din fördel genom att framhäva nazistsympatier hos Söder? Om inte, varför postade du ens den kommentaren? Dina kompisar ger jag dessvärre inte mycket för. De skulle vara de enda som uttalat sig om saken då i sådana fall. Många kan antas ha kommit i kontakt med söder genom hans liv från det att han skulle varit en enkel buse i bombarjacka till det att han blev en talman i sveriges riksdag, men det är förens nu vi får höra någonting. Och det får vi genom en facebook av en nobody. Känns verkligen legit. Jo det finns alla skäl i världen till att avfärda det påståendet tills mer konkret fakta uppkommit. Men jag är inte förvånad att meningsmotståndare väljer att använda sig av den här statusen eller vad det nu är för något som underlag i sitt korståg mot sverigedemokraterna, när det kommer till att motarbeta SD skys inga som helst medel, allt är tillåtet, även de snuskigaste osanningarna.


   
SvaraCitera