Aviseringar
Rensa alla

SD påstår att det finns hur mycket pengar som helst att spara på att minska invandringen...


Ämnesstartare

Correh: Du tar det ur sammanhanget.
Men det fortsätter bara att bevisa att jag har rätt, fortsätt skrika rasist då fort du ser någon skriva något om araber, i slutändan är der bara din förlust, pajas.

Nej, jag har sagt att du får räkna med att bli kallad rasist när du gör rasistiska uttalanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I SVT:s Aktuellt som sändes den 9 maj så nämner man att invandringen i nuläget kostar cirka 50-60 miljarder per år. Ja, nettoutgift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spyro: Invandring lönar sig om det är kvalité och inte kvantitet.

Det du beskriver kallas arbetskraftsinvandring, och det är en typ av invandring vi inte haft sedan 60-/70-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Men


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Jaha? Och?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Jaha? Och?

Det bekräftas ifrån ej tendentiösa källor att nettokostnaderna är väldigt höga. Det måste vara omvälvande för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Det bekräftas ifrån ej tendentiösa källor att nettokostnaderna är väldigt höga. Det måste vara omvälvande för dig.

Det enda som bekräftas för mig i den videon är att åkesson inte bara är en idiot, utan en ologisk sådan. Wow, vilken nyhet...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det enda som bekräftas för mig i den videon är att åkesson inte bara är en idiot, utan en ologisk sådan. Wow, vilken nyhet...

Huruvida Åkesson är att anse som en idiot eller ej påverkar inte siffrorna, som även du tog del av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Huruvida Åkesson är att anse som en idiot eller ej påverkar inte siffrorna, som även du tog del av.

Precis som det pratades om i debatten så vill du precis som alla andra få invandrare till en kostnadsfråga, till en statistik till att det är så jättedyrt, det är bara siffror. Ok, men om du nu vill att det bara ska vara siffror så kanske du borde ha varit lite mer uppmärksam på det du länkade - där han klart och tydligt säger "men när det är som idag". Problemet är fortfarande inte invandringen, utan snarare den bristfälliga hanteringen av dom som kommer hit - oavsett var dom kommer ifrån.

Jag kan kolla igenom hela videon också och garanterat hitta fler saker som säger emot dig, men jag orkar inte just nu. Kanske senare.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: där han klart och tydligt säger "men när det är som idag"

Det är exakt vad som sägs. Det sägs att invandringen skulle bli ett plus i statskassan om situationen blev den motsatta än vad den är idag. Saken är den att det inte finns något som tyder på att situationen skulle bli förändrad i framtiden.

Det är som om att säga att Sverige hade blivit ett ännu mer innovativt och konkurrenskraftigt land om alla barn föddes med en doktorsexamen. Oh really? Men det kommer inte att hända. < Är ett extremt exempel och visst kan invandringen bli lönsam i framtiden men tittar man på vilka typer av invandrare vi tar emot och hur arbetsmarknaden ser ut så finns det inget som pekar på det.

Vill man bibehålla dagens invandringsnivåer och samtidigt kunna undvika ett enormt välfärdsberoende och en välfärdskrasch så handlar det om att dumpa lönerna till nivåer där även lågutbildade utan språkkunskaper får arbete. 

Du som förresten är Sosse borde inte ha några problem med en halverad invandring. Socialdemokraterna förde fram till 2006 en invandringspolitik där man tog emot ungefär hälften av de som Moderaterna och Alliansen idag tar emot.

Storchen84: Precis som det pratades om i debatten så vill du precis som alla andra få invandrare till en kostnadsfråga, till en statistik till att det är så jättedyrt, det är bara siffro

När man styr upp sin lokala Dartklubb kan man ignorera eventuella finansiella problem, att Pelle i klubben inte bidragit till popcornen som klubben köpte in för 400 kronor är inget problem. När det dock handlar om en statsbildning så måste man ta hänsyn till ekonomiska aspekter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Du som förresten är Sosse borde inte ha några problem med en halverad invandring. Socialdemokraterna förde fram till 2006 en invandringspolitik där man tog emot ungefär hälften av de som Moderaterna och Alliansen idag tar emot

Varför är det en sådan återkommande favorit för SD-stödjare på detta forum att nämna hur det var förr? Allt för ofta ser jag det pratas om länkas till artiklar och videor från 4-10 år tillbaka. Kan det ha att göra med att ni inte har något bättre att komma med? Oh yes.

Och när du liknar könskorrigering vid "psykisk sjukdom" så bekräftar du för mig att din okunskap när det gäller diverse olika saker är väldigt... alarmerande låg.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Varför är det en sådan återkommande favorit för SD-stödjare på detta forum att nämna hur det var förr? Allt för ofta ser jag det pratas om länkas till artiklar och videor från 4-10 år tillbaka.

Du kanske inte visste det men 2006 var senast ditt parti satt i regeringsställning, därför är det relevant då det är det senaste beviset på vad Socialdemokraterna är för parti när de har makten. Du som vill bibehålla dagens invandringen kanske istället borde rösta på alliansen? Då får du din invandring, din lönedumpning och din kraschade välfärd, precis så som du vill.

Jag är dessutom ingen "SD-stödjare" om man med det menar att jag röstar SD. Att jag sympatiserar med deras åsikter kring en minskad invandring är dock en annan sak men jag röstade (KD) i Eu-valet och skall så göra även i höst och det är dags att en invandringskritisk debatt väcks i de borgerliga partierna, men även inom sossarna enligt mig. Vänstern och MP är förlorade.

Storchen84: Kan det ha att göra med att ni inte har något bättre att komma med? Oh yes.

Inte något bättre att komma med? Jag har kommit med uttalanden både ifrån regeringen och SVT som duger gott och väl som bevis. Men fortsätt att stoppa huvudet i sanden. 

Storchen84: Och när du liknar könskorrigering vid "psykisk sjukdom" så bekräftar du för mig att din okunskap när det gäller diverse olika saker är väldigt... alarmerande låg.

Pinsamt Storchen, pinsamt. Min kunskap eller eventuella avsaknad av kunskap gällande könsbyten har ingenting med det vi pratar om att göra. Det du kommer med är retorik på en skrämmande låg nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Min kunskap eller eventuella avsaknad av kunskap gällande könsbyten har ingenting med det vi pratar om att göra

Fast det är ju precis det det har. Din avsaknad av kunskap (eller det kanske är låg empatinivå, är osäker på vilket) är väldigt relevant, då du visar samma sak i denna "diskussion" - vilket det för mig egentligen gör det ganska bortkastat att försöka förklara något för dig. Vi kan ta detta som exempel också:

Greken: Du som vill bibehålla dagens invandringen kanske istället borde rösta på alliansen?

Du utgår ifrån att jag bara är intresserad av en fråga, av en sak - vilket jag inte är. Du förväxlar mig med "enfrågeröstare" - sådana som endast bryr sig om en enskild sak och röstar på det parti som lovar mest gällande den saken, oavsett var det partiets ståndpunkt är på andra saker. Återigen visar du en väldigt låg nivå.

Greken: Du kanske inte visste det men 2006 var senast ditt parti satt i regeringsställning

Med betoning på var, du borde i stället kolla upp sossarnas vallöften och skriva om dom i stället, om hur dom lovar att skära ner på invandring eller whatever du kan hitta som skulle tala för din sak eller i alla fall emot min. Fast då återkommer vi till det jag skrev ovan. Dom flesta som röstar på SD röstar gör det för att minska/stoppa invandringen. Dom som vill minska/stoppa invandringen röstar på SD.

Du verkar ha gjort ett väldigt felaktigt antagande (vilket ärligt talat inte förvånar mig alls) att det enda jag bryr mig om är att se till att vi har fri invandring. Detta felaktiga antagande går bara att basera på en sak - vissa av mina inlägg här på forumet. Mina inlägg på forumet gällande invandring har att göra med att även om redan så många andra inte låter massa dumma myter och lögner om invandring gå oemotsagda så vill även jag få mitt sagt.

Hur jag röstar i val har alltså inte enbart att göra med att vi ska ta in så mycket invandrare som möjligt - och även om det hade varit det enda jag brytt mig om så hade du visat mig länkar där S inför årets val lovar att skära ner på invandringen, inte vad dom gjorde för åtta år sedan.

Greken: Inte något bättre att komma med?

Precis. Likt dom flesta (inte alla) invandringskritiker har du ofta inget bättre att komma med än hur det var för 5-15 år sedan.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Precis. Likt dom flesta (inte alla) invandringskritiker har du ofta inget bättre att komma med än hur det var för 5-15 år sedan.

Eh? Nyhetsklippet ifrån SVT är en månad gammalt. 

Gällande det övriga; sluta häng upp dig på en för diskussionen irrelevant petitess. Ok, bra invandringen är inte din enda fråga och du är sosse - jag tror dig. Diskussionen handlar om de ekonomiska aspekterna kring invandringen, lägg ditt fokus där istället för att komma med personangrepp varje gång.

Och nej, alla som vill minska/stoppa invandringen röstar inte på SD, till exempel inte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Eh? Nyhetsklippet ifrån SVT är en månad gammalt.

Storchen84: har du ofta inget bättre

"Ofta" och "alltid"/"aldrig" är inte samma sak.

Greken: Gällande det övriga; sluta häng upp dig på en för diskussionen irrelevant petitess.

Fast det är inte en irrelevant petitess, inte när du skriver som om det enda viktiga för mig är att så många invandrare som möjligt ska få komma hit, det gör det till en väldigt relevant stor sak.

Greken: lägg ditt fokus där istället för att komma med personangrepp varje gång

Varje gång? Du kanske inte borde komma med ett påstående som "pinsamt" om du inte klarar av att få dina brister uppmärksammade.

Greken: Och nej, alla som vill minska/stoppa invandringen röstar inte på SD, till exempel inte jag.

Storchen84: Dom flesta som röstar på SD röstar gör det för att minska/stoppa invandringen. Dom som vill minska/stoppa invandringen röstar på SD

Visste att jag skulle markerat det redan från börjanRullar ögonen"dom flesta" och "alla" är inte samma sak.

Hjärta


   
SvaraCitera