Aviseringar
Rensa alla

SD röstade med Oppositionen


Ämnesstartare

http://www.dn.se/nyheter/politik/regeringen-pa-vag-mot-sitt-andra-nederlag

Med en enda rösts marginal stoppade de rödgröna och Sverigedemokraterna i går de planerade avgiftshöjningarna på Öresundsbron. Det var den tredje förlusten för regeringen i riksdagen efter valet.

– De chockhöjningar som diskuterades skulle fått väldigt negativa ekonomiska konsekvenser för alla som arbetspendlar, säger Björn Söder, SD:s gruppledare i riksdagen.

Bra jobbat SD [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Annars har dem ju bara två val. Sitta hemma i fyra år eller kollektivt rösta för alla regeringens propositioner och bara lägga fram av regeringen godkända motioner. Kanske inte den typ av samhälle vi vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol. sherre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej Sheriffen.

Budolicious:

lol. sherre


   
SvaraCitera

Sherre:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

eftersom jag röstade på alliansen.

i annat fall är det väl klart att sossarna ska rösta på vad fan de vill även om kackerlackorna råkar rösta på samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bad troll [blush]


   
SvaraCitera

Det händer mycket när man är borta...

Har ni bannat Sheriffen?[confused]


   
SvaraCitera

Sherre:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

förslaget var 100% idiotiskt


   
SvaraCitera

å andra sidan blir det enklare för danska rasister att ta sig hit, eftersom de fortfarande har råd med resan på sina socialbidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sherre:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

alltså: så länge de förslag jag anser bra röstas igenom och de jag inte anser bra inte gör det så bryr jag mig inte om vilka som trycker på knapparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det rör ju sig knappast uppgörelse å sen så ska väl inte sossarna sluta låtsas att dom inte är folkpartister bara för att dom där skånska jävla tele 2-säljarna sitter i riksdagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hej Sheriffen.

Hej [cheers]


   
SvaraCitera