Aviseringar
Rensa alla

SD's syn på homosexuella


Ämnesstartare

Äre bara som jag hört eller vill SD förbjuda homosexuella att adoptera?


   
Citera

Det stämmer. SD anser att det på ett sätt är en inskränkning av ett barns liv att låta den skiljas från sina biologiska föräldrar och samtidigt hamna i händerna på en helt främmande stat. Därför anser SD att man som stat ska göra skillnaderna så små som möjligt och därför ersätta en biologiska far och mor med en adoptivfar och en adoptivmor. Undantaget är om barnet har nära koppling det till exemplevis homosexuella paret, typ släkting eller nära vän. Då ser SD inget problem i adoptionen.SDs åsikt bygger alltså på att barnets biologiska mor och far ska ersättas så bra som möjligt. Inte på någon tro att homosexuella inte kan vara föräldrar eller i någon homofobi. Det ska dock sägas att det finns många i partiet som är för adoption. Kanske den fråga där flest företrädare tycker annorlunda än partilinjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Det stämmer. SD anser att det på ett sätt är en inskränkning av ett barns liv att låta den skiljas från sina biologiska föräldrar och samtidigt hamna i händerna på en helt främmande stat. Därför anser SD att man som stat ska göra skillnaderna så små som möjligt och därför ersätta en biologiska far och mor med en adoptivfar och en adoptivmor. Undantaget är om barnet har nära koppling det till exemplevis homosexuella paret, typ släkting eller nära vän. Då ser SD inget problem i adoptionen.SDs åsikt bygger alltså på att barnets biologiska mor och far ska ersättas så bra som möjligt. Inte på någon tro att homosexuella inte kan vara föräldrar eller i någon homofobi. Det ska dock sägas att det finns många i partiet som är för adoption. Kanske den fråga där flest företrädare tycker annorlunda än partilinjen.

Det ska inte spela någon roll om barnet växer upp i en familj med samkönade par eller ej, så länge hen mår bra. 


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Det ska inte spela någon roll om barnet växer upp i en familj med samkönade par eller ej, så länge hen mår bra. 

Det är din åsikt. Du ställde en fråga och jag svarade bara.


   
SvaraCitera

Homofobin inom SD är i stort sett lika utbredd som rasismen och sexismen. Om homosexuella får adoptera så rubbas SD:s "trygghet och tradition". 


   
SvaraCitera

vem vill va barn hos två pappor då inte jag


   
SvaraCitera

N.W: låta den skiljas från sina biologiska föräldrar oc

fast så brukar det ju oftast inte vara. barnen som adopteras ut är ju oftast ungar som lämnats bort av sina föräldrar (då de flesta vill ha små barn). sd har en vidrig syn på detta och borde som alla andra som tänker såhär rövigt skämmas då de berövar barn kärleksfulla hem och dömer dem till ett kärlekslöst liv i slummen.
och nä det är inte "bara för ett heteropar att adoptera dessa barn då" pga det är rätt svårt att godkännas för adoption och det kryllar av barn i alla åldrar som behöver hem.

Meta:
vem vill va barn hos två pappor då inte jag

varför är det så viktigt för dig vad dina föräldrar har innanför underbyxorna?


   
SvaraCitera

helt jävla rubbat som resten av deras politik. helvete vilka fittor


   
SvaraCitera

Fkpaw:
helt jävla rubbat som resten av deras politik. helvete vilka fittor

som tur är så kommer alla de andra partierna att gör allt i sin makt för att ge dom noll inflytande, enda chansen för sd att få inflytande är om dom får 51 %, vilket aldrig kommer hända. sd är en fluga som snart kommer dö ut.

inget fel med att vara en fitta dock? Rodnar


   
SvaraCitera

Meta:
vem vill va barn hos två pappor då inte jag

varför inte?


   
SvaraCitera

sisi: inget fel med att vara en fitta dock? Rodnar

nee dem är oftast trevliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:
vem vill va barn hos två pappor då inte jag

Öh, fan spelare för roll vad man har mellan benen? Så länge ungen mår bra.


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Öh, fan spelare för roll vad man har mellan benen? Så länge ungen mår bra.

Har man pistoler och knark är det kanske  inte så bra?


   
SvaraCitera

Meta:
vem vill va barn hos två pappor då inte jag

Jag är tillsammans med en tjej (tjej själv) och har ett barn. Hen älskar oss båda lika mycket och trivs med oss. Jag förstår inte riktigt problemet med homosexuella och barn. Huvudsaken är väl att barnet trivs?


   
SvaraCitera

Återigen, att det ska behöva gå så långt att vissa tar invandringen före sådana här viktiga frågor

nåväl, låt gå


   
SvaraCitera