Aviseringar
Rensa alla

SD starkt fram i LO - okunskap eller rationellt val?


Ämnesstartare

Storchen84: Med faktafel som vanligt

Vilket var faktafelet? Att SD ökar inom LO?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Helvete, vad du bumpar.

Skillnaden är att jag bumpar med stil. Blink


   
SvaraCitera
mynona

Storchen84: Dock borde det ju vara bättre tidsfördriv att komma på nåt nytt samtalsämne att skapa en tråd om än att bumpa gamla, men det är bara min åsikt

det är fint med gama trådar. man får en varm nostalgisk känsla av dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Vilket var faktafelet? Att SD ökar inom LO?

Nej, att du fortfarande inte verkar fatta (eller så är det full förnekelse) att problemet är outsourcing.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Nej, att du fortfarande inte verkar fatta (eller så är det full förnekelse) att problemet är outsourcing.

Haha, jaha, och detta är ett faktafel och inte snarare en politisk uppfattning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: man får en varm nostalgisk känsla av dem

Kan hålla med dig om det, när det gäller vissa trådar (speciellt gamla olåsta trolltrådar som i alla fall jag brukar få ett skratt av), dock är dessa trådar inte sådana. Eller det beror på hur man ser dom - läser man dom inlägg av folk (tänker mest på time och rödinga) som tagit sig tid att felbevisa NiklasW (bland annat) så har dom också till viss del en underhållande faktor - dock har sådana trådar inte bumpats än, hmm... jag undrar varförMycket glad

NiklasW: Haha, jaha, och detta är ett faktafel och inte snarare en politisk uppfattning?

Ja, det är ett faktafel att säga att arbetarklassen drabbas hårdast av ett mångkulturellt samhälle - det stämmer inte. Outsourcing har inte med ett mångkulturellt samhälle att göraSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ja, det är ett faktafel att säga att arbetarklassen drabbas hårdast av ett mångkulturellt samhälle - det stämmer inte. Outsourcing har inte med ett mångkulturellt samhälle att göra

Vad exakt innebär "outsourcing" i det här fallet? Vad har du för underlag och argument för att det är "outsourcing" som gör att SD växer inom LO? Jag själv har nämligen lagt fram flera argument och anledningar till varför det är mångkulturen som gör att SD växer inom LO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Jag själv har nämligen lagt fram flera argument och anledningar till varför det är mångkulturen som gör att SD växer inom LO.

Som är dina egna åsikter - givetvis för att det inte direkt går att göra sådana undersökningar

NiklasW: Vad exakt innebär "outsourcing" i det här fallet?

Billig arbetskraft. Som inte är svensk. Eftersom det inte finns billig arbetskraft i sverige. Måste jag vara mer specifik än så?

NiklasW: Vad har du för underlag och argument för att det är "outsourcing" som gör att SD växer inom LO?

Nice try men detta har jag inte sagt. Jag pekar bara på felet i ditt uttalande.

Outsourcing är något som för övrigt alltid kommer att existera, vilket parti man än röstar på och som har makten. Det håller även på att drabba mig och mitt jobb, men jag tar ärligt talat hellre en lönesänkning, blir av med jobbet och letar efter ett nytt eller blir rent av hemlös än o röstar på ett parti som SD med tanke på deras historik (såväl nyare händelser som gamla).

Kan du inte bara ta o googla i stället om du behöver mer info om outsourcing?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jaha. Naturligtvis är den misslyckade arbetskraftsinvandringen en stor anledning varför många inom LO väljer SD. Men det tror inte jag är hela sanningen. Du tror något annat, det respekterar jag. Det går dock inte att tala om att någon har rätt eller fel rent faktamässigt. Vi tror och tycker helt enkelt olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Jaha

Alltså jag vet att jag skämtsamt frågat om du satsar på att bli årets troll igen, men... Tog du åt dig av det och satsar nu på allvar att bli det?Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Alltså jag vet att jag skämtsamt frågat om du satsar på att bli årets troll igen, men... Tog du åt dig av det och satsar nu på allvar att bli det?

Haha, du försöker verkligen göra allt för att försöka trycka ner mig. Du kan forsätta försöka men tyvärr biter det inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen förstår jag inte riktigt vad det var som var så provocerande med att vi tyckte olika när det gällde varför SD har stöd inom LO. Men men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Haha, du försöker verkligen göra allt för att försöka trycka ner mig.

Du lyckas ganska bra själv med tanke på vad för trådar du bumpar och sättet du bumpar dom påSover

Gl & hf i alla fallTumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du lyckas ganska bra själv med tanke på vad för trådar du bumpar och sättet du bumpar dom på

Gl & hf i alla fall

Haha, jo men precis. Detsamma. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hittade inte riktigt den tråd jag sökte men denna får duga.

enligt DN skulle uppemot 40 % av medlemmarna i LO rösta SD idag. samtidigt verkar LO's hela verksamhet gå ut på att smutskasta SD.

hur går det här ihop? vad händer?


   
SvaraCitera