Aviseringar
Rensa alla

SD störst enligt ny Yougovmätning.


Ämnesstartare

missnöjesparti verkar gå bra just nu.. Beror det på invandringen eller folkföraktet ifrån eliten? Jag tror på det senare, ,speciellt med tanke på att Sverige är det mest toleranta landet i världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite märkligt och förvånande att tom Aftonhoran har slängt upp det på förstasidan liksom på löpet idag.  Skeptisk

Aftonbladet: Sverigedemokraterna största parti i Yougov-undersökning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja att deras peak kom nu, så att sen sedan snabbt kan gå över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AmenHoeStepp: På intet vis. Ett sanningsenligt resultat genom en icke reliabel metod är piss värt. I annat fall skulle det vara lika giltigt med en skicklig/tursam gissning.

Fast det är lite mer än tur om man lyckas pricka bäst ett upprepande antal gånger, man prickade in SD bäst 2010, samt 2014.


   
SvaraCitera
Exner

dazed:

Vad jag förstår så var de ett av de institut som var närmast.

Tack. Då kan vi för säkerhets skull räkna med att de har 20 %. Det är underbetyg nog åt båda blocken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nåväl, det kan vara både högre och lägre just nu (antalet som kan tänka sig rösta SD, intressant också med skillnaderna mellan telefon och internetundersökningar, med tanke på SD:s kraftiga nätnärvaro och det att det fortfarande är lite skamset att med sin egen röst uttala bruna sympatier) - jag tror hursomhelst inte att det här kommer att på något sätt likna valresultatet 2020.


   
SvaraCitera
Exner

dazed:
Nåväl, det kan vara både högre och lägre just nu (antalet som kan tänka sig rösta SD, intressant också med skillnaderna mellan telefon och internetundersökningar, med tanke på SD:s kraftiga nätnärvaro och det att det fortfarande är lite skamset att med sin egen röst uttala bruna sympatier) - jag tror hursomhelst inte att det här kommer att på något sätt likna valresultatet 2020.

2018. De andra har fortfarande manöverutrymme, men framför allt tiggarna retar upp många. Återstår också att se vad som händer men pensionerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

2018. De andra har fortfarande manöverutrymme, men framför allt tiggarna retar upp många. Återstår också att se vad som händer men pensionerna.

Ja sedan har Sverigedemokraterna en profil också medan de andra blocken tävlar i teknokrati, jag kan inte komma ihåg senast S kom med något entusiasmerande tex. Det är förstås enklare att väcka reaktion med att ställa Agda med pissig folkpension mot risken för våldtäkt och tiggarligor än att försöka göra det med detaljfrågor kring det överskottsmålet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
       
de andra blocken tävlar i teknokrati

nej. det blir inte teknokrati bara för att det inte lyckas vara populism.

finns ingenting i närheten av teknokrati i vårt styresskick. hur tänkte du?

Teknokrati är en hypotetisk statsform där vetenskapen skulle ha kontroll över allt beslutsfattande. Forskare, ingenjörer och tekniker som har kunskap, kompetens eller färdigheter skulle komponera styrande organ, i stället för politiker, affärsmän och ekonomer.[1]


   
SvaraCitera

Ser bra ut, fortsätter det so nu får SD kanske 40-50 % i nästa val 😀


   
SvaraCitera
Exner

Kalle97:
Ser bra ut, fortsätter det so nu får SD kanske 40-50 % i nästa val 😀

Nej


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: Teknokrati är en hypotetisk statsform där vetenskapen skulle ha kontroll över allt beslutsfattande. Forskare, ingenjörer och tekniker som har kunskap, kompetens eller färdigheter skulle komponera styrande organ, i stället för politiker, affärsmän och ekonomer.

typ det ultimata samhället. Nu är det ju bara obildade idioter som styr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21282218.ab

ännu en sd-politiker som mordhotar och inte kan stava. det är så normaliserat nu också, mordhot bland riksdagspolitiker hade man reagerat mer på förr men det är alltför vanligt nu med ett visst parti i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: nej. det blir inte teknokrati bara för att det inte lyckas vara populism.

finns ingenting i närheten av teknokrati i vårt styresskick. hur tänkte du?

Jag pratar inte om styrelseskick heller.


   
SvaraCitera