Aviseringar
Rensa alla

SD-torgmöte Göteborg 22/11 -08


Ämnesstartare

Imorgon lördag den 22 november 2008 kommer Sverigedemokraternas ungdomsförbund Sverigedemokratisk Ungdom (SDU) att anordna ett torgmöte mot den utbredda svenskfientligheten i det svenska samhället i Brunnsparken i Göteborg klockan 13.00-14.00:

http://www.sdungdom.se/index.p hp?action=fullnews&id=41
http://www.newsdesk.se/pressro om/sverigedemokraterna/pressre lease/view/sverigedemokratisk- ungdom-uppmaerksammar-svenskfi entligheten-i-goeteborg-255417
http://www.bolagsfakta.se/?opt ion=com_compropressrelease&id= 63623

---

Pressmeddelande | 2008-11-21, 02:43 | Av Redaktionen

SDU uppmärksammar svenskfientligheten i Göteborg

Efter att Sverigedemokratisk Ungdoms (SDU) kampanj mot svenskfientlighet lanserades för ett par månader sedan har 8 städer besökts. Nu på lördag är det Göteborgs tur då SDU talar i Brunnsparken kl 13:00.

Svenskar blir systematiskt utsatta för våld, hot och kränkande behandling pga sitt ursprung. Såväl misshandel som våldtäkter, hot och diskriminering är idag alltför vanligt förekommande brott som svenskar utsätts för av pga sin etnicitet.

Till skillnad från den sk "främlingsfientligheten" mörkas svenskfientligheten ned av det etablerade samhället, sin omfattning till trots. Av dessa skäl bedriver Sverigedemokratisk Ungdom sedan 2 månader tillbaka en kampanj emot svenskfientligheten.

Vid tidigare möten i Malmö har SSU, Ung Vänster och andra vänsterorganisationer försökt sabotera Sverigedemokratisk Ungdoms möten. Trots debattinbjudan från SDU har vänstern inte visat något intresse för demokratisk dialog och debatt. Istället för att ens besvara de upprepade inbjudningarna har den svenska vänstern valt att svara med våld, hot och mötesstörningar.

Sverigedemokratisk Ungdoms förbundsordförande Erik Almqvist kommenterar lördagens torgmöte i Göteborg:

- Göteborg är en stad som tyvärr fått uppleva oacceptablet stora problem med svenskfientligheten. Därför anordnar nu SDU ett torgmöte i Brunnsparken som syftar till att upplysa om svenskfientligheten ur ett helhetsperspektiv. Vi känner att det saknas både kunskap om svenskfientlighet och vilja att samla denna kunskap från samhällets sida.

- Eftersom alla svenskvänliga initiativ ifrågasätts i dagens Sverige har vi gjort allt för att våra politiska motståndare ska kunna komma till tals under våra torgmöten, så att vi kan få till en öppen demokratisk debatt kring svenskfientligheten. Tyvärr har inga av våra motståndare vågat ta debatten med oss och därför uppmanar vi både våra sympatisörer och motståndare att komma till Brunnsparken på lördag så att vi kan få en öppen och konstruktiv diskussion kring problemen med den utbredda svenskfientligheten.

- Ingen svensk ska behöva acceptera att bli bespottad, diskriminerad och utsatt för våld pga sitt ursprung. Låt lördagens möte bli en manifestation för svenskarnas rätt till fred och frihet i Sverige!, avslutar Erik Almqvist.

Plats: Brunnsparken, Göteborg
Tid: 13:00-14:00, lördag den 22 november

---

Hur många här har möjlighet att ta sig själva och sina vänner och bekanta dit? Hur tror ni att det kommer att gå för SDU? Kommer Göteborgs extremvänster försökte kröka ett hår på Sverigedemokraterna, eller gömmer de sig som vanligt i sina mörka hålor? Vad tycker ni om budskapet och kampen mot svenskfientligheten? Hur bör polisen agera?


   
Citera
Ämnesstartare

Rätt länkar:

http://www.sdungdom.se/index.php?action=fullnews&id=41
http://www.newsdesk.se/pressroom/sverigedemokraterna/pressre lease/view/sverigedemokratisk-ungdom-uppmaerksammar-svenskfi entligheten-i-goeteborg-255417
http://www.bolagsfakta.se/?option=com_compropressrelease&id= 63623

Kommer ni dit? 😀


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverigedemokraterna har också en Facebook-grupp som heter "Stoppa svenskfientligheten". Gå gärna med där om du vill stoppa svenskfientligheten!

Gruppen växer hela tiden. Gå med du också.


   
SvaraCitera

percynilegard:

Vid tidigare möten i Malmö har SSU, Ung Vänster och andra vänsterorganisationer försökt sabotera Sverigedemokratisk Ungdoms möten.

Eller jag, en stackars Göteborgare som råkade hamna längst fram bland skrikande människor utan att veta vad alla skrek för [cry]
Sen kom det polishundar och hoppade på mig [sad]
Malmö är läskigt!

[cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

percynilegard:

Gruppen växer hela tiden. Gå med du också.

helvete heller


   
SvaraCitera

percynilegard:

Hur många här har möjlighet att ta sig själva och sina vänner och bekanta dit?

Jag hade jättegärna kommit om det varit i Sthlm, Göteborg är lite långt för en sån sak tyvärr..

Dom kringresande vänsterfolken lär som vanligt komma och försöka störa.. Skillnaden mot det vanliga är att svenskvänliga och nationella kommer sluta upp på ett annat sätt i Göteborg än i Malmö. I GBG finns det nämligen gott om folk som kan tänka sig att göra motstånd mot vänstern.

percynilegard:

Kommer Göteborgs extremvänster försökte kröka ett hår på Sverigedemokraterna, eller gömmer de sig som vanligt i sina mörka hålor?

Vänstern kommer få det tufft imorgon, det kommer bli motstånd som jag förstår det. Polisen är också på sin vakt, vänstern klarar inte SD, gruppmotstånd mot deras oväsen och dessutom polisen på SDU:s sida. Det kommer sluta med en framgång för SDU!

percynilegard:

Vad tycker ni om budskapet och kampen mot svenskfientligheten?

SDU har såklart helt rätt.

percynilegard:

Hur bör polisen agera?

Dom kommer agera hårdare än vid tidigare tillfällen, det såg man i Malmö att polisen har fått order om att ta bort vänsterfolket, man har misslyckats delvis och måste nu ta till nya metoder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

helvete heller

Varför inte? Vad har du emot SD? Har du läst partiprogrammet?


   
SvaraCitera

Saken diskuteras på Nordisk.nu:

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=34106


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kanske kan komma dit och förstöra lite. Jag var på den grejen i Malmö förra helgen, och det var typ BARA vänsterfolk där som stod och förde oväsen, men ingen vågade sabotera eftersom svenrigedemokraten stod bakom en mur av poliser, och det var poliser ÖVERALLT bland folket. När det bara är vänsterfolk där förstår jag inte varför de ens orkar stå och prata, för ingen håller ju med dem av de som är där. De kan inte känna sig direkt älskade. [cute]


   
SvaraCitera

percynilegard:

Hur bör polisen agera?

polisen bör agera som vid alla andra tillåtna demonstrationer som blir sabboterade


   
SvaraCitera

Det är lite synd att SD är så "korrekta". Jag hade förordat att ta dit hela partiet och ställa en mobb närmast avspärrningarna och för det första kräva att polisen gör sitt jobb eller att man helt enkelt gör jobbet åt dom = rycker rödingarnas visselpipor och kör upp dom i röven på dom.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

När det bara är vänsterfolk där förstår jag inte varför de ens orkar stå och prata, för ingen håller ju med dem av de som är där.

Det där är kringresande oraganisationer såsom SSU och Ung Vänster med tillhörande terrororganisationer som AFA. RF, syndikalister osv osv.. Det är inte "folket" som gör något motstånd vilket vänstern försöker få det till.

Det är ett grundlagsbrott som SSU och UV begår. Polisen har samtal med SD om deta vad jag vet och polisen kommer SJÄLVKLART köra bort packet även imorgon!

PlatonicLove:

De kan inte känna sig direkt älskade.

Jodå.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag kanske kan komma dit och förstöra lite.

Varför förstöra? Kom igen, respektera lagen och demokratin! Att störa torgmötet är ett lagbrott, närmare bestämt störande av allmän sammankomst. Det kan ge böter, och folk har dömts för det tidigare. SDU misslyckades med två av sina torgmöten i Malmö, men det tredje lyckades. Om man misslyckas imorgon i Göteborg kommer man att fortsätta, som i Malmö, tills man lyckas. Ni kan inte stoppa SDU eller SD. Vi är här för att stanna och vi kommer in i riksdagen 2010.

Grön och Vit: Bra skrivet! SD hade ju en demonstration vid riksdagshuset igår mot Lissabonfördraget. Synd att du inte var där.

lockbete: Japp, håller med.


   
SvaraCitera

En kompis till mig är av slaviskt ursprung men både han och hans mor är födda i Sverige. Vad har ni emot honom?


   
SvaraCitera