Aviseringar
Rensa alla

SD-torgmöte Göteborg 22/11 -08


PlatonicLove:

men ingen vågade sabotera eftersom svenrigedemokraten stod bakom en mur av poliser

PlatonicLove:

Jag kanske kan komma dit och förstöra lite

Kom du.. En dag möte du motstånd eller bestraffas för dina grundlagsbrott.. Den dagen kanske även du växer upp, när det börjar kännas i din egna plånbok? Det är vad såna som du behöver.

Terrorvänstern skrämmer det vanliga folket som vill gå ut och lyssna på vad SDU har att säga, vänstern hotar demokratin och yttrandefriheten i Sverige därav. På sikt vinner likväl SD på båda sätten.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

men ingen vågade sabotera eftersom svenrigedemokraten stod bakom en mur av poliser,

Var också i malmö när det var sådant, polisen omringade ju med ridande poliser och lät polishundarna jaga iväg folk som kom för nära [bigsmile]


   
SvaraCitera

Rock Lee:

En kompis till mig är av slaviskt ursprung men både han och hans mor är födda i Sverige. Vad har ni emot honom?

Ja herregud. Du vet inte ens vad du skriver om tyvärr.. Du får såklart precisera dig. Det här är en protest mot svenskfientlighet, vet du vad det innebär?

SD vill stoppa invandringen tillfälligt, vad har det med din kompis att göra öht?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Det där är kringresande oraganisationer såsom SSU och Ung Vänster med tillhörande terrororganisationer som AFA. RF, syndikalister osv osv.. Det är inte "folket" som gör något motstånd vilket vänstern försöker få det till.

Min kompis är insatt i det där, och han är ingen "kringresande". Han var anledningen att jag hamnade på torgmötet i Malmö. Visst, det är många som kommer ifrån en motorganisation, men långt ifrån alla.

percynilegard2:

SDU misslyckades med två av sina torgmöten i Malmö, men det tredje lyckades.

Lyckades och lyckades...? Om det är att lyckas att stå med typ 100 poliser runt om såå... Det var inte lika mycket folk, så mötet behövde inte avbrytas, så det kanske är det som är att lyckas; alltså att slippa bli nedtystad.

Alla SD-folk kan få prata fritt, men om de ska få uttrycka sig ska även vi som är emot skiten få uttrycka vår åsikt.


   
SvaraCitera

percynilegard:

Varför inte? Vad har du emot SD? Har du läst partiprogrammet?

För att dom är konservativa och emot homosexuellas rättigheter, för att ta ett exempel!


   
SvaraCitera

Grön och Vit:

SD vill stoppa invandringen tillfälligt, vad har det med din kompis att göra öht?

Förlåt mig frågan var formulerad på fel sätt.
Det jag undrade var om det är så att det skulle påverka honom negativt.
Skall även tillägga att jag absolut har inget emot SD, och överväger faktiskt att rösta på sd vid nästa val.

Men jisses? Du bör ju ta det lite lugnt. Det var en bara en liten fråga.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Min kompis är insatt i det där, och han är ingen "kringresande". Han var anledningen att jag hamnade på torgmötet i Malmö. Visst, det är många som kommer ifrån en motorganisation, men långt ifrån alla.

Dom allra flesta. De få undantagen hade aldrig agerat på samma sätt utan backning av SSU, UV, SUF och AFA.

PlatonicLove:

Om det är att lyckas att stå med typ 100 poliser runt om såå...

Vad har det med saken att göra? Det förändrar ingenting.

PlatonicLove:

så det kanske är det som är att lyckas; alltså att slippa bli nedtystad.

Det handlar inte om att bli nertystad. Det här är kriminella människor som stör SDU:s möten. Polisen kommer fortsättningsvis fortsätta sätta hårt mot hårt och ni kan vänta er ett folkligt motstånd, i princip ALLA är för yttandefriheten och står bakom grundlagen, men inte ni och det får ni lida för.

PlatonicLove:

Alla SD-folk kan få prata fritt, men om de ska få uttrycka sig ska även vi som är emot skiten få uttrycka vår åsikt.

Det är ett grundlagsbrott det ni gör.

Dessutom:

Störande av allmän sammankomst.
Störande av ordning.
Ohörsamhet mot ordningsmakten.
Våldsamt upplopp.
Misshandel.
Våld mot tjänsteman.

Sluta innan du åker dit för det du håller på med är mitt råd.


   
SvaraCitera

Rock Lee:

Det jag undrade var om det är så att det skulle påverka honom negativt.

Vad? Att SD protesterar mot svenskfientlighet? Det är för att skydda oss svenskar, görs inget åt svenskfientligheten kommer även DU att drabbas, det är bara en tidsfråga.

Rock Lee:

Men jisses? Du bör ju ta det lite lugnt. Det var en bara en liten fråga.

Du påverkar negativt, särskilt om du har sympatier åt SD:s håll.
Du ställer en fråga utan relevans och utan någon som helst grund som bara sprider felaktiga bilder av SD, är man inte insatt är det självklart att man får mothugg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Vad har det med saken att göra?

Men man måste ju inse att man inte är så jäkla älskad och har så vidare många sympatisörer när det krävs så många poliser för att ni ska få säga det ni vill.

Grön och Vit:

Sluta innan du åker dit för det du håller på med är mitt råd.

Man kan demonstrera på olika sätt. Det är inte ALLA som slår ned folk eller är våldsamma på något sätt.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Men man måste ju inse att man inte är så jäkla älskad och har så vidare många sympatisörer när det krävs så många poliser för att ni ska få säga det ni vill.

Jag är inte SD:are men står givetvis på SD:s sida i frågan. Jag är NS.

Det är ni i terrorvänstern som skrämmer folk, SD har inget syfte med att samla folk och skapa kaos, även om möjligheten säkert finns kommer just SD inte att agera på det viset. SD låter polisen göra sitt jobb.

PlatonicLove:

Man kan demonstrera på olika sätt. Det är inte ALLA som slår ned folk eller är våldsamma på något sätt.

Beskriv hur ni gör då.. Hur gjorde du?


   
SvaraCitera

Rock Lee:

En kompis till mig är av slaviskt ursprung men både han och hans mor är födda i Sverige. Vad har ni emot honom?

Vem har sagt att sd har något emot honom? SD har inte emot något någon invandrare utan POLITIKERNA och invandringsPOLITIKEN. Det finns ju många invandrare i SD!

http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html


   
SvaraCitera

batleth:

om är konservativa och emot homosexuellas rättigheter, för att ta ett exempe

SD är en kopia av hur sossarna var före 1960-talet och före Olof Palme, alltså när sossarna hade Tage Erlander och Per Albin Hansson som partiledare. SD är inte emot homosexuallas rättigheter, de accepterar partnerskapslagen exempelvis. Men att vara värdekonservativ är det inget fel i. Dessutom behöver man inte vara det om man är SD:are. Det finns ju homo- och bisexuella i SD också. Men SD:s huvudsakliga politik är ju invandringspolitiken, du ska nog utgå från den istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Beskriv hur ni gör då.. Hur gjorde du?

Jag var mest där och tyckte allt SD sa var skit. Andra typ skramlade med saker och buade. Då var det rätt lugnt. Vi störde väl, men det var väl lite av tanken ^^. Jag tror många anser att ingen ska behöva göra på SD:s skitsnack, och därför ska de överröstas.


   
SvaraCitera

Grön och Vit:

Vad? Att SD protesterar mot svenskfientlighet? Det är för att skydda oss svenskar, görs inget åt svenskfientligheten kommer även DU att drabbas, det är bara en tidsfråga.

Det ger inget svar på min fråga.

Grön och Vit:

Du ställer en fråga utan relevans och utan någon som helst grund som bara sprider felaktiga bilder av SD, är man inte insatt är det självklart att man får mothugg.

Jag formulerade frågan fel, gubbe lilla.

Är det ett mothugg så är du välidigt skär och kritiksvag. It's only a question, for gods sake!

Det enda jag vill veta är om det är så att om min röst vid nästa val läggs på ett parti som kommer missgynna min väns tillvaro eller ej.
Svara på den frågan.
Jag undrar och har inget emot SD fortfarande, om det är så att det gått dig förbi igen.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Andra typ skramlade med saker och buade. Då var det rätt lugnt. Vi störde väl, men det var väl lite av tanken ^^.

Det är det som är ett grundlagsbrott, men det har du inte förstått. Det är ett värre brott enligt lagen än misshandel och våldsamt upplopp. Grundlagen är strängt skyddad! Den ska du respektera.

PlatonicLove:

Jag tror många anser att ingen ska behöva göra på SD:s skitsnack, och därför ska de överröstas.

Det säger mer om er. Att du inte flyttar till Nordkorea eller Kuba?
MÅNGA vill höra vad SD har att säga oavsett vad ni tycker om det, dessa har grundlagsrätt att få höra på SD! Ni skrämmer dokc bort det vanliga folket från att höra vad Almqvist har att säga.


   
SvaraCitera