Aviseringar
Rensa alla

SD vad är det?


ensamvarg:

jag är invandrare men jag håller med väldigt mycket vad SD har att säga men delvis får vi inte hur SD grundades.

jag bor i en förort och runt 2012 börjar jag märka kriminalitet i en helt annan nivå och när 2015 kom in då var Sverige 6 meter under jorden vad jag tycker är att vi måste i först ta hand om våra invånare innan att tänka på andra vi har många utsatta områden bensin skatten är för dyr dom som bor i glesbygden får oftast en dålig inkomst och att äga bil är dyrt som fan de är mycket SD tänker på men dom andra patinera tänker inte på 

kollektivtrafiken är dyr som fan med att transportera runt sig i Sverige är fan sjukt dyrt 

inte för att vara en sån men vi kan se att hur mer invandrare som kommer så får vi i samband att kriminalitet ökar jag skyller inte på någon men jag tror att det tar ett så jävla lång tid att få ett beslut av migrationsverket om inte migrationsverket klarar en viss summa invandrare skicka hem dom hellre få ett svar än att vänta i flera år och chansa för att få ett uppehållstillstånd jag är inte så politisk insatt men detta är mina åsikter  


   
SvaraCitera

Storchen84:
Vi har gång på gång fått ta del både på kommunal nivå och rikadagsnivå av vad SD är. Jo, SD är rasister. Även homofoba och kvinnofientliga. Det sorgliga är att rasismen pga SD normaliserats så mycket nu att SD kan vara öppet (och ganska grovt) rasistiska utan att tappa några av sina väljare, eller kanske tappa väldigt lite av sina väljare väldigt tillfälligt.

Kan bara hoppas att det stämmer att SD nu stagnerar runt denna nivå, plus minus några få procent. 

Hjärta

Haha du är så tragisk. 35+ och fortfarande kommunist Glatt skålande


   
SvaraCitera

Knurra:

Haha du är så tragisk. 35+ och fortfarande kommunist Glatt skålande

wtf är han 35+ ? :S


   
SvaraCitera

Storchen84:

Vad sägs om SD’s ”vi mot dom”-retorik? Fortsatt misstänkliggörande av särskilt flyktingar?

Vad sägs om, att om en icke svenskt-född man tafsar på en kvinna är det ett skäl för noll invandring ”för det är sånt dom gör”, men om en svensk man - särskilt SD-politiker tafsar på en kvinna, så är det ”bara ett misstag på fyllan”? Eller att kvinnan ljuger pga psykisk ohälsa?

Vad sägs om att oavsett vad för rasist-skandaler SD drabbas av så backar dom inte i mätningar medans vad för skandaler andra partier drabbas av tappat dom nästan alltid i mätningar? SD har överlägset flest skandaler - både rasistiska och icke-rasistiska - men dom har gjort så bra ifrån sig att hjärntvätta, suga fast sina väljare, normalisera rasism och ändra vad rasism egentligen är att det skulle krävas något väldigt extremt för att få dom att kanske vakna och inse SD’s ... ”skräpighet”.

Tack vare SD är det mycket mer okej att prata om muslimer och personer från vissa länder som om dom är mindre värda än vad det var för några år sedan. Och det bara fortsätter.

Du gav fortfarande inget exempel på rasism utan endast din fjantiga definition av främlingsfientlighet. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Du gav fortfarande inget exempel på rasism utan endast din fjantiga definition av främlingsfientlighet. 

Perfekt exempel på hur rasism normaliserats och hur SDkramarna glömt vad rasism är Sover "det är inte rasism det är främlingsfientlighet" - eller i det här fallet: "det är inte rasism, inte ens främlingsfientlighet" 

StandardsvarenRullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Perfekt exempel på hur rasism normaliserats och hur SDkramarna glömt vad rasism är Sover "det är inte rasism det är främlingsfientlighet" - eller i det här fallet: "det är inte rasism, inte ens främlingsfientlighet"

Jag tror du liksom under de senaste fyra åren blandar ihop rasism, främlingsfientlighet med att man är kritisk till massinvandringen som bröt ut 2015. Jag har i ett flertal inlägg hävdat att det är bättre att vi löser de problem som massinvandringen orsakade 2015 i form av allt ifrån brist på bostäder liksom arbetstillfällen och brottslighet och stänger gränserna till Sverige tills dessa problem är till fullo lösta. Du å andra sidan kallar mig för rasist och anser att vi löser nämnda problem i Sverige genom att öppna upp gränserna ännu mer och släppa in ännu mer flyktingar. Ärligt talat förstår jag inte hur du tänker???

Sverige har ex procentuellt till vår folkmängd flest individer som har rest och krigat för IS i hela EU. Vad tror du seriöst är orsaken till detta?
Vad skulle vara ditt tips till svenska politiker och lagstiftare vad vi ska göra med dessa återvändare?


   
SvaraCitera

stoner: Jag tror du liksom under de senaste fyra åren blandar ihop rasism, främlingsfientlighet med att man är kritisk till massinvandringen som bröt ut 2015. Jag har i ett flertal inlägg hävdat att det är bättre att vi löser de problem som massinvandringen orsakade 2015 i form av allt ifrån brist på bostäder liksom arbetstillfällen och brottslighet och stänger gränserna till Sverige tills dessa problem är till fullo lösta. Du å andra sidan kallar mig för rasist och anser att vi löser nämnda problem i Sverige genom att öppna upp gränserna ännu mer och släppa in ännu mer flyktingar. Ärligt talat förstår jag inte hur du tänker???

Sverige har ex procentuellt till vår folkmängd flest individer som har rest och krigat för IS i hela EU. Vad tror du seriöst är orsaken till detta?
Vad skulle vara ditt tips till svenska politiker och lagstiftare vad vi ska göra med dessa återvändare?

Jag kallar dig rasist om du uttrycket dig rasistiskt eller har sådana värderingar.  Antingen har du aldrig riktigt vetat vad rasism är, eller så har du likt dom flesta som SD lyckats bra med att hjärntvätta glömt - eller så tycker du bara att det är okej. Vilket av det det är har jag ärligt talat ingen aning om. Du har i ett flertal inlägg uttryckt dig nedlåtande om människor från vissa länder just för att dom är från dom länderna. Har tom för mig att du fick en tillsägelse om det. Och även om du tonat ner det utåt så är inte det nödvändigtvis samma sak som att du slutat tycka så.

Dessutom är det i första hand SD-politiker jag kallar rasister, inte deras vilsna väljare. Att du sen tar åt dig säger ju något. 

Så många flyktingar som tagit vårdyrken borde vi alla vara tacksamma att dom bidragit till att vården inte havererat helt. Istället är det otacksamhet som gäller. Misstänkliggör dom och prata om vilken belastning dom är. 

Där det finns en anklagelse om rasism eller främlingsfientlighet, där finns det alltid minst ett sätt att slå ifrån sig det. Borde vara SDs officiella motto eller nåt. 

Och BTW, jag pratar inte enbart om dom senaste fyra åren, även om det blivit mer normaliserat ju mer tiden gått. Denna dynga började innan 2015, försök inte med den ursäkten. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag kallar dig rasist om du uttrycket dig rasistiskt eller har sådana värderingar.  Antingen har du aldrig riktigt vetat vad rasism är, eller så har du likt dom flesta som SD lyckats bra med att hjärntvätta glömt - eller så tycker du bara att det är okej............

Du svarade aldrig på mina frågor!

stoner: Jag har i ett flertal inlägg hävdat att det är bättre att vi löser de problem som massinvandringen orsakade 2015 i form av allt ifrån brist på bostäder liksom arbetstillfällen och brottslighet och stänger gränserna till Sverige tills dessa problem är till fullo lösta. Du å andra sidan kallar mig för rasist och anser att vi löser nämnda problem i Sverige genom att öppna upp gränserna ännu mer och släppa in ännu mer flyktingar. Ärligt talat förstår jag inte hur du tänker???

Sverige har ex procentuellt till vår folkmängd flest individer som har rest och krigat för IS i hela EU. Vad tror du seriöst är orsaken till detta?
Vad skulle vara ditt tips till svenska politiker och lagstiftare vad vi ska göra med dessa återvändare?

Dagens hetaste nyhet från SVT :

Två imamer som tagits i förvar utvisas
Publicerad idag 14.46
Minst två av de sex personer, som Säpo bedömer som radikala islamister och som tagits i förvar av myndigheten ska utvisas. Det bekräftar Migrationsverket för SVT.
Det handlar dels om den så kallade Gävle-imamen, Abo Raad, och dels om en imam med kopplingar till Umeå.
”Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige och vår demokrati. Våra åtgärder handlar bland annat om att begränsa handlingsutrymmet för individer som förespråkar våld som medel för att nå sina mål”, heter det i ett pressmeddelande.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/tva-imamer-som-tagits-i-forvar-utvisas

Har du någon åsikt om att de högsta hönsen om islam i Sverige misstänks?


   
SvaraCitera

Storchen84:

Perfekt exempel på hur rasism normaliserats och hur SDkramarna glömt vad rasism är Sover "det är inte rasism det är främlingsfientlighet" - eller i det här fallet: "det är inte rasism, inte ens främlingsfientlighet" 

StandardsvarenRullar ögonen

Hjärta

Definitionen har inte förändrats, och dina påståenden stämmer inte överens med definitionen. 


   
SvaraCitera

stoner:

Du svarade aldrig på mina frågor!

Dagens hetaste nyhet från SVT :

Två imamer som tagits i förvar utvisas
Publicerad idag 14.46
Minst två av de sex personer, som Säpo bedömer som radikala islamister och som tagits i förvar av myndigheten ska utvisas. Det bekräftar Migrationsverket för SVT.
Det handlar dels om den så kallade Gävle-imamen, Abo Raad, och dels om en imam med kopplingar till Umeå.
”Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige och vår demokrati. Våra åtgärder handlar bland annat om att begränsa handlingsutrymmet för individer som förespråkar våld som medel för att nå sina mål”, heter det i ett pressmeddelande.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/tva-imamer-som-tagits-i-forvar-utvisas

Har du någon åsikt om att de högsta hönsen om islam i Sverige misstänks?

1. Svarade inte på dina frågor dels för att dom inte är relevanta, dels för att du slog huvudet på spiken med ”lagstiftare”. Om du är så insatt som du försöker ge intryck av att vara så borde du vara medveten om att Sverige lagmässigt är väldigt dåligt rustad för modern tid. I vilket annat land är extremist-organisationers rätt att existera GRUNDLAGSSKYDDAD exempelvis? USA kanske? Ens där? Någon annan stans? 

2. Sånt gör naturligtvis främlingsfientlighet och rasism okej, eller hur? Som jag skrev i föregående inlägg: ”Där det finns en anklagelse om rasism eller främlingsfientlighet, där finns det alltid minst ett sätt att slå ifrån sig det.” Borde vara SDs officiella motto eller nåt.

Deinosuchus: Definitionen har inte förändrats, och dina påståenden stämmer inte överens med definitionen. 

Så med andra ord vet du inte vad rasism ärSover

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
Så med andra ord vet du inte vad rasism ärSover

Hjärta

Definition enligt Oxford: Prejudice, discrimination, or antagonism directed against someone of a different race based on the belief that one's own race is superior.

Tror det är du som inte vet vad det betyder utan tolkar det från ditt eget perspektiv, jag är endast saklig.


   
SvaraCitera

Alla partier har rasister. Men folk kallar SD för rasister för SD ser Sverigebilden. Moderaterna har börjat inse fakta, likaså Kristdemokraterna.

Bara en tidsfråga innan övriga partier inser fakta att Sverige är skit just nu. Och nej, jag röstade inte på Sverigedemokraterna, men jag håller med en hel del om deras politik. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Definition enligt Oxford: Prejudice, discrimination, or antagonism directed against someone of a different race based on the belief that one's own race is superior.

Tror det är du som inte vet vad det betyder utan tolkar det från ditt eget perspektiv, jag är endast saklig.

Grattis till att ha tagit del av vad rasism ärTumme uppsynd bara att det inte spelar någon roll då SD-väljare har en egen definition av vad rasism är, alternativt ursäkter till varför det är okej eller inte räknas som rasism. Titta bara på stoner Sover

Amadeus Från Syd:
Alla partier har rasister. Men folk kallar SD för rasister för SD ser Sverigebilden. Moderaterna har börjat inse fakta, likaså Kristdemokraterna.

Bara en tidsfråga innan övriga partier inser fakta att Sverige är skit just nu. Och nej, jag röstade inte på Sverigedemokraterna, men jag håller med en hel del om deras politik. 

Detta stämmer dock inte. M och KD är bara maktkåta - precis som S och C är. Eller ok alla partier är förstås det - men vissa är beredda att gå längre än andra. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Detta stämmer dock inte. M och KD är bara maktkåta - precis som S och C är. Eller ok alla partier är förstås det - men vissa är beredda att gå längre än andra. 

Hjärta

Alla partier är maktkåta, självklart. Men jag tror faktiskt inte att Moderaterna och Kristdemokraterna enbart gör detta för makt, jag tror att de har börjat inse hur skit Sverige har blivit. Självklart finns det säkert enstaka maktkåta människor som gör allt för makt, men tror inte det är bara syftet bakom deras beslut idag.

Partier som enbart gör vad som helst för makt är precis som du säger, Socialdemokraterna och Centerpartiet. Skandal.

Fler partier kommer ställa sig bakom Sverigedemokraterna ska du se.


   
SvaraCitera

Amadeus Från Syd:

Alla partier är maktkåta, självklart. Men jag tror faktiskt inte att Moderaterna och Kristdemokraterna enbart gör detta för makt, jag tror att de har börjat inse hur skit Sverige har blivit. Självklart finns det säkert enstaka maktkåta människor som gör allt för makt, men tror inte det är bara syftet bakom deras beslut idag.

Partier som enbart gör vad som helst för makt är precis som du säger, Socialdemokraterna och Centerpartiet. Skandal.

Fler partier kommer ställa sig bakom Sverigedemokraterna ska du se.

Och då återställs ordningen ska tilläggas.


   
SvaraCitera