Aviseringar
Rensa alla

SD vad är det?


Storchen84:

1. Var fick du 21500 ifrån? 
2. Människan vill inte jobba. Alla som säger något annat ljuger - oftast medvetet. Varför tror du människor vill vara rika för att slippa jobba? Vissa kan om dom är rika tänka sig att jobba med något dom gillar nån gång ibland gör väldigt lite eller inget betalt men överlag vill människan inte jobba. Klaga på politikers löner istället. V är dom enda som vill sänka dessa. 
3. Mellan 1990 och 2018 har Kina lyft 700 miljoner människor ur fattigdom och planerar att ha utrotat fattigdom till 2020 (vilket jag iofs tycker låter lite väl optimistiskt men ändå), ännu ett exempel på hur "dålig" kommunism är uhuhu. 
4. Nej, det är inte den "filosofin" kommunisterna lever med. Vissa rika gör dock det 
5. Det kan visst vara roligt att ha ett jobb. Med rätt jobb och rätt arbetskamrater kan man trivas hur bra som helst. Det är dock inte direkt jättevanligt att uppleva detta. En del hatar sitt jobb. Andra tycker bara att kollegorna på något sätt är jobbiga. 
6. Oja dig hur mycket du vill, bidragsfuskare kommer alltid att finnas. Du vet väl vad bedragare är. Vissa av dessa är bidragsfuskare. Hellre det än att lura människor på sina pengar. Staten har råd med det - och kanske rent av räknar med att en viss procent gör det. Den enskilda individen har oftast inte råd att bli lurad på sina pengar.Se punkt 6 ovan. 

Din okunskap är stor och du är väldigt omogen. Du har en översittarattityd och sparkar gärna på dom som ligger. Jag hoppas att du en dag kommer få smaka på din egna medicin genom att någon kallar dig för parasit pga att du måste leva på mamma och pappa för att jobb inte är så lätt att hitta som du just nu tror. Förhoppningsvis får det dig att vakna upp från din fantasivärld. 

Att du sen inte har ett minsta humm om vad kommunism är, tja - någon gång i framtiden kanske du läser på lite.

Hjärta

Aa men kina har väl kommit ur fattigdom då på bekostnad av folk som ansträngt sig och slitit ihop sin egen förmögenhet. Medan kommunisterna bara rullat tummarna tills degen kommit in. Jag är ingen höginkomsttagare men rätt ska vara rätt. Jobbar man hårt ska man belönas därefter medan lata jävlar som ligger i hängmattan och sen har fräckheten att klaga över att inget blir som de har tänkt sig ska fan inte profitera på andras hårda arbete. Totalt värdelös är den som gör så.


   
SvaraCitera

Knurra: Aa men kina har väl kommit ur fattigdom då på bekostnad av folk som ansträngt sig och slitit ihop sin egen förmögenhet. Medan kommunisterna bara rullat tummarna tills degen kommit in.

Alltså, Kina = kommunism. Bara så du vet. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Alltså, Kina = kommunism. Bara så du vet. 

Hjärta

Ja


   
SvaraCitera

Storchen84:
2. Människan vill inte jobba. Alla som säger något annat ljuger - oftast medvetet. 

Skitsnack, de flesta som inte jobbar alls är deprimerade och t.om. miljonärer brukar göra någonting. Vi kanske tycker det är jobbigt att kliva upp tidigt på morgonen och gå till jobbet men sanningen är att de flesta skulle fortsatt och gjort det även om de blev miljonärer.


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Skitsnack, de flesta som inte jobbar alls är deprimerade och t.om. miljonärer brukar göra någonting. Vi kanske tycker det är jobbigt att kliva upp tidigt på morgonen och gå till jobbet men sanningen är att de flesta skulle fortsatt och gjort det även om de blev miljonärer.

Snacka om att leva i förnekelseMycket gladmen visst, whatever helps you sleep at night. Dessutom sa jag inget om att vara deprimerade plus att jag skrev att OM någon som blir rik jobbar med något så jobbar den med något den verkligen vill jobba med nån gång ibland - gratis eller för väldigt låg lön.

Men faktum är att människan strävar efter att slippa jobba hur mycket du än ljuger om det för dig själv och andra. 

Knurra: Ja

Ja, alltså har kommunismen i Kina höjt levnadsstandarden för över 700 miljoner människor under 20 års tid. Men du förstår ändå inte var det motsägelsefulla ligger i det du sägerSkeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Snacka om att leva i förnekelseMycket gladmen visst, whatever helps you sleep at night. Dessutom sa jag inget om att vara deprimerade plus att jag skrev att OM någon som blir rik jobbar med något så jobbar den med något den verkligen vill jobba med nån gång ibland - gratis eller för väldigt låg lön.

Men faktum är att människan strävar efter att slippa jobba hur mycket du än ljuger om det för dig själv och andra. 
Ja, alltså har kommunismen i Kina höjt levnadsstandarden för över 700 miljoner människor under 20 års tid. Men du förstår ändå inte var det motsägelsefulla ligger i det du sägerSkeptisk

Hjärta

Människan har jobbat i hela dens historia. Om du snackar om våra moderna arbetsmarknader har du rätt men jag gissar att du har en låg förståelsenivå på detta, liksom allt annat jag sett dig snacka om. 


   
SvaraCitera

Storchen84:

Snacka om att leva i förnekelseMycket gladmen visst, whatever helps you sleep at night. Dessutom sa jag inget om att vara deprimerade plus att jag skrev att OM någon som blir rik jobbar med något så jobbar den med något den verkligen vill jobba med nån gång ibland - gratis eller för väldigt låg lön.

Men faktum är att människan strävar efter att slippa jobba hur mycket du än ljuger om det för dig själv och andra. 
Ja, alltså har kommunismen i Kina höjt levnadsstandarden för över 700 miljoner människor under 20 års tid. Men du förstår ändå inte var det motsägelsefulla ligger i det du sägerSkeptisk

Hjärta

Nej för de har gjort det på bekostnad av folk som kämpat. Andelen kommunister är de som inte ansträngt sig utan bara suttit där och sedan ”anpassat sig till det nya systemet” och således fått allt serverat.


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Människan har jobbat i hela dens historia. Om du snackar om våra moderna arbetsmarknader har du rätt men jag gissar att du har en låg förståelsenivå på detta, liksom allt annat jag sett dig snacka om. 

When all else fails, projicering Mycket glad

Knurra: Nej för de har gjort det på bekostnad av folk som kämpat. Andelen kommunister är de som inte ansträngt sig utan bara suttit där och sedan ”anpassat sig till det nya systemet” och således fått allt serverat.

Rofl du är lika hopplös som deino, det är ganska kulHjärta

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

When all else fails, projicering Mycket glad
Rofl du är lika hopplös som deino, det är ganska kulHjärta

Hjärta

Dina argument var ganska obefintliga för att inte säga totalt icke existerande.
Men vad mer kan man förvänta sig av en kommunist som bara ska ha och ha men vägrar göra nånting åt det.


   
SvaraCitera

Knurra: Dina argument var ganska obefintliga för att inte säga totalt icke existerande.
Men vad mer kan man förvänta sig av en kommunist som bara ska ha och ha men vägrar göra nånting åt det.

Jag ger mer på ett år än vad du kommer göra hela ditt livSovermen lycka till med att fortsätta leva i din egna verklighet, hoppas att du mognar snart Tumme upp

Dessutom är det ju du som "argumenterar" (eller vad man nu ska kalla det?) på ett sätt som kan liknas vid att jag skulle avråda alla från att resa till Sverige pga NMRBlink

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag ger mer på ett år än vad du kommer göra hela ditt livSovermen lycka till med att fortsätta leva i din egna verklighet, hoppas att du mognar snart Tumme upp

Dessutom är det ju du som "argumenterar" (eller vad man nu ska kalla det?) på ett sätt som kan liknas vid att jag skulle avråda alla från att resa till Sverige pga NMRBlink

Hjärta

Du bryr dig inte om ditt land för fem öre


   
SvaraCitera

Knurra: Du bryr dig inte om ditt land för fem öre

Blink

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Blink

Hjärta

Nej det gör du inte


   
SvaraCitera

Knurra: Nej det gör du inte

De lugnt, förlåter dig. Kan inte tänka mig hur svårt det måste vara när man lever i sin egna "verklighet" Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

De lugnt, förlåter dig. Kan inte tänka mig hur svårt det måste vara när man lever i sin egna "verklighet" Hjärta

Hjärta

Som du gör ja. Tänker inte längre än att ”jag orkar inte jobba. Det får skattebetalarna göra, de gör det ju bara för nöjes skull men de måste ju dela med sig av sin belöning så det blir rättvist. Själv lägger jag mig i hängmattan”
Vänsterlogik till tusen. Nej just det, det finns ju ingen logik, bara känslor.


   
SvaraCitera