Aviseringar
Rensa alla

SD vad är det?


time
 time

Nu får ni ta det här i PM. Chattande och otrevlig ton är inte tillåtet i forumet. Ni har redan blivit tillsagda en gång.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag kallar dig rasist om du uttrycket dig rasistiskt eller har sådana värderingar.  Antingen har du aldrig riktigt vetat vad rasism är, eller så har du likt dom flesta som SD lyckats bra med att hjärntvätta glömt - eller så tycker du bara att det är okej. Vilket av det det är har jag ärligt talat ingen aning om. Du har i ett flertal inlägg uttryckt dig nedlåtande om människor från vissa länder just för att dom är från dom länderna. Har tom för mig att du fick en tillsägelse om det. Och även om du tonat ner det utåt så är inte det nödvändigtvis samma sak som att du slutat tycka så.

Dessutom är det i första hand SD-politiker jag kallar rasister, inte deras vilsna väljare. Att du sen tar åt dig säger ju något. 

Så många flyktingar som tagit vårdyrken borde vi alla vara tacksamma att dom bidragit till att vården inte havererat helt. Istället är det otacksamhet som gäller. Misstänkliggör dom och prata om vilken belastning dom är. 

Där det finns en anklagelse om rasism eller främlingsfientlighet, där finns det alltid minst ett sätt att slå ifrån sig det. Borde vara SDs officiella motto eller nåt. 

Och BTW, jag pratar inte enbart om dom senaste fyra åren, även om det blivit mer normaliserat ju mer tiden gått. Denna dynga började innan 2015, försök inte med den ursäkten. 

Hjärta

jag måste bara få fråga dig, var har du läst/hört att sd är rasister och anledningen till ditt agg mot dem?


   
SvaraCitera

hxiley: jag måste bara få fråga dig, var har du läst/hört att sd är rasister och anledningen till ditt agg mot dem?

Deras vid upprepade tillfällen uttalanden i media och sociala medier.

"Muslimer är inte fullt ut människor" - ingen säger emot honom men efteråt i media, ja då tar partiledningen avstånd. Och konsekvensen blir... Ingen. Eller ah jo okej han hoppade av. Men det var väl ändå ok antar jag, han fick ju trots allt "totalt hjärnsläpp" .

Eller att säga att någon borde skickas he i en bananlåda är ju också ok pga orsaken till att man blev så uppretad och skrev så - dessutom var det i det fallet en kommunpolitiker och det har ju iiiiingenting med SD att göra.

Eller vad sägs om censur på FB genom att ta bort och blockera personer som försöker argumentera på en normal, vuxen nivå. Ingen fick något svar, inläggen togs bara bort och personerna blockerades.

Vill du ha fler exempel eller kanske länk till dom exempel jag tog upp? Sånt här är liksom vardagsmat trots åkessons "nolltolerans". Finns hur mycket som helst. 

Folk pratar om SDs historia och jämför den med helst sossarnas (= största hotet just nu) - problemet är bara att för SD är det inte historia - dom håller liksom fortfarande på med det - om än bra mycket mer subtilt. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Deras vid upprepade tillfällen uttalanden i media och sociala medier.

"Muslimer är inte fullt ut människor" - ingen säger emot honom men efteråt i media, ja då tar partiledningen avstånd. Och konsekvensen blir... Ingen. Eller ah jo okej han hoppade av. Men det var väl ändå ok antar jag, han fick ju trots allt "totalt hjärnsläpp" .

Eller att säga att någon borde skickas he i en bananlåda är ju också ok pga orsaken till att man blev så uppretad och skrev så - dessutom var det i det fallet en kommunpolitiker och det har ju iiiiingenting med SD att göra.

Eller vad sägs om censur på FB genom att ta bort och blockera personer som försöker argumentera på en normal, vuxen nivå. Ingen fick något svar, inläggen togs bara bort och personerna blockerades.

Vill du ha fler exempel eller kanske länk till dom exempel jag tog upp? Sånt här är liksom vardagsmat trots åkessons "nolltolerans". Finns hur mycket som helst. 

Folk pratar om SDs historia och jämför den med helst sossarnas (= största hotet just nu) - problemet är bara att för SD är det inte historia - dom håller liksom fortfarande på med det - om än bra mycket mer subtilt. 

Hjärta

kan du länka till dina källor, jag vill läsa och förstå dig bättre


   
SvaraCitera

hxiley:

kan du länka till dina källor, jag vill läsa och förstå dig bättre

Det har dykt upp på nyheterna titt som tätt under årens lopp. Du kan väl knappast ha missat allt som skrivits och sagts?


   
SvaraCitera

Lav:

Det har dykt upp på nyheterna titt som tätt under årens lopp. Du kan väl knappast ha missat allt som skrivits och sagts?

Det här är inte en källa eller bevis.


   
SvaraCitera

hxiley: kan du länka till dina källor, jag vill läsa och förstå dig bättre

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-muslimer-inte-fullt-ut-manniskor-1

https://www.expressen.se/kvallsposten/vill-hjalpa-till-att-skicka-hem-folk-i-bananlador/

Den med bananlådor var nog bland dom första "incidenterna" som fick mig att inse allvaret i sds skräpighet. Sen har det bara fortsatt och eskalerat... 

Ovanför mitt inlägg ser du dessutom ett typiskt sd-försvar som bara bidrar till bekräftandet av det hela. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Det här är inte en källa eller bevis.

You don't say Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Storchen84:

Ovanför mitt inlägg ser du dessutom ett typiskt sd-försvar som bara bidrar till bekräftandet av det hela. 

Hjärta

Gillar inte ens SD så vet inte vad du tänkte där. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Gillar inte ens SD så vet inte vad du tänkte där. 

Du gillar dom inte, du gillar bara att försvara dom Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Du gillar dom inte, du gillar bara att försvara dom Skeptisk

Hjärta

Jag försvarar ingen, jag ifrågasätter bara dina kassa logik. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Jag försvarar ingen, jag ifrågasätter bara meningsmotståndares logik. 

Ahh, tack för klargörandet Tumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera