Aviseringar
Rensa alla

SD verkar vara partiet för de som vill trolla svensk demokrati


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Hwathusi:
Haha om man får tro SD så är ju vår demokrati helt värdelös. De ligger verkligen i framkant vad gäller demokrati och parlamentariskt arbete! Låter det som...

Men eller hur! Galen


   
SvaraCitera

TOR: Eller kan man se det som så att så går det när man skiter i 13% av Sveriges väljarkår.

ja vilket inte är odemokratiskt!


   
SvaraCitera

qazedctgb: ja vilket inte är odemokratiskt!

Jo, om de 13% står för Sveriges framtid och de övriga 87% kommer att ruinera Sverige.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

TOR:

Jo, om de 13% står för Sveriges framtid och de övriga 87% kommer att ruinera Sverige.

lol Galen jag kan ju till viss del hålla med dig givet premissen att det vore rätt sak att göra. Sedan håller jag inte med dig om att det då vore "demokratiskt". Eller för den delen att 87% av riksdagen som inte är nyfascister ruinerar Sverige. 


   
SvaraCitera

10898057_571634246270687_732368182692103


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Ända rimliga argumentet varför vi har demokrati är för att i ett fall av tio så får vi en Stalin eller en Hitler, som gör extrem skada. Demokrati är därav en skademinimeringstrategi. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Z0dd:
10898057_571634246270687_732368182692103

lol, jag har pratat med honom i Almedalen. Galen Värre en jag befarade då. 


   
SvaraCitera

Inga belägg som helst för din sak lol och du ska prata om internetrollande.

Petros Synthea: Ja, den är sofistikerad och uttryckt på ett kreativt sätt som många kan relatera till.

med "många" antar jag att du menar du och dina polare på fi-stämman.


   
SvaraCitera

Petros Synthea: lol Galen jag kan ju till viss del hålla med dig givet premissen att det vore rätt sak att göra. Sedan håller jag inte med dig om att det då vore "demokratiskt". Eller för den delen att 87% av riksdagen som inte är nyfascister ruinerar Sverige.

Vi vet ju ännu inte hur massinvandringen av araber och afrikaner kommer att påverka Sverige. 22 bombdåd under 2014 i Malmö utförda av muslimer/islamister varav 2 har skett de senaste 7 dagarna och ett hundratal skottlossningar i Göteborg varav samtliga (utom 3 som skett av MC-gäng) har skett av invandrargäng/flyktingar.  Tumme ned   Arg


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Weeaboo: Inga belägg som helst för din sak lol och du ska prata om internetrollande.

"inga belägg" du vet det finns något som en annars ganska torftig tänkare beskriver som intellektuella svartahål, ett av dom är att vara selektivt ultraskeptisk. Eftersom att du befinner dig i ett svart hål så finns det inget jag kan göra dessvärre för dig. Trist men verkligheten.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

TOR: Vi vet ju ännu inte hur massinvandringen av araber och afrikaner kommer att påverka Sverige.

Nej, vi vet inte framtiden för Sverige det är korrekt.

TOR: 22 bombdåd under 2014 i Malmö utförda av muslimer/islamister varav 2 har skett de senaste 7 dagarna och ett hundratal skottlossningar i Göteborg varav samtliga (utom 3 som skett av MC-gäng) har skett av invandrargäng/flyktingar.

Inte bra, men våldsamheten i samhället minskar. Och människor i allmänhet känner sig mer och mer trygga. Så trenden är positiv om vi tittar på helheten. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea: "inga belägg" du vet det finns något som en annars ganska torftig tänkare beskriver som intellektuella svartahål, ett av dom är att vara selektivt ultraskeptisk. Eftersom att du befinner dig i ett svart hål så finns det inget jag kan göra dessvärre för dig. Trist men verkligheten.

Jag är beredd på att lyssna på vad du har att säga om du nu väljer att lägga fram något stöd för din tes. Men om du är mer intresserad av att göra det här till någon kvasiintellektuell grupprunkartråd till dina tyffa polares intresse så kan du ju hoppa över det jag sagt och lungt fortsätta vidare med dina aktiviteter.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Weeaboo: Men om du är mer intresserad av att göra det här till någon kvasiintellektuell grupprunkartråd till dina tyffa polares intresse så kan du ju hoppa över det jag sagt och lungt fortsätta vidare med dina aktiviteter.

Bra, jag tror nog faktiskt jag är mer intresserad av det dessvärre. På grund av de anledningarna jag tidigare har nämnt till dig. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Nej, vi vet inte framtiden för Sverige det är korrekt.

Däremot kan vi gå tillbaka till mitten av 1990-talet. Då var Sverige rankat som förstplats när det gäller "välfärd". Idag tror jag vi ligger på 17:e plats.

Petros Synthea: Inte bra, men våldsamheten i samhället minskar. Och människor i allmänhet känner sig mer och mer trygga. Så trenden är positiv om vi tittar på helheten.

Jag har sett liknande siffror men jag är väldigt tveksam till dom. Skulle definitivt inte låta min blonda lillasyrra vandra genom varken Rosengård eller Bergsjön eller vilket storstadscentrum som helst där invandrare/flyktingar uppehåller sig nattetid.


   
SvaraCitera

TOR: Jo, om de 13% står för Sveriges framtid och de övriga 87% kommer att ruinera Sverige.

hahaha 🙂
oavsätt om alla aprtier hade ignorerat ett parti som hette "supermegaawesome partiet som kommer lösa alla problem" så är det inte odemokratiskt.


   
SvaraCitera