Aviseringar
Rensa alla

SD vinner 2018!


TuffeTuffeTåget: Vilka terrordåd har NMR begått?

Dom tre i vintras som pga efterbliven lagstiftning inte "klassas" som terrordåd - bland annat. Finns garanterat fler.

TuffeTuffeTåget: Faktum är att allt fler (som har möjlighet) har lämnat Sverige på grund av den destruktiva utvecklingen inom invandringen och allt fler kommer att göra det.

Good riddence. Om nu detta hade varit sant alltså. Vilket det tyvärr inte är. Folk är för fega och trygga för att göra det. Ingen vill lämna tryggheten som är bostad och jobb på grund av någon illusion man innerst inne vet inte är sann.

TuffeTuffeTåget: blattarna

Tänk på ordvalet, då detta är ungefär lika ok att säga som "neger".

TuffeTuffeTåget: Det klassas inte som ett sådant av SÄPO för det första och var mer ett verk av en ensam galning med psykiska problem utan några större politiska motiv bakom.

Det var dådet i Sthlm också. Breivik var också ensam. Dessa var naturligtvis inte heller terrordåd? Säpo går efter efterbliven lagstiftning. Som jag ärligt talat skiter i, när vi talar om dåd som i omvärldens ögon är sedda som terrordåd. Det ironiska är att massmedia undviker att använda ordet "terror" så fort det rör sig om någon vit person som begått ett terrordåd. Titta bara på hur man dansar kring att kalla det Breivik gjort för "terrordåd". Vissa medier gör det, andra inte. Löjligt hyckleri på hög nivå.

Väldiga psykiska problem btw, när man medvetet väljer att angripa färgade och låta vita vara - vilket det finns video som visar. Breivik är också bara en psykopat. NMR-snubbarna också. Och alla andra vita som begått det som annars klassas som terrordåd.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Dom tre i vintras som pga efterbliven lagstiftning inte "klassas" som terrordåd - bland annat. Finns garanterat fler.

Och vilka tre var dessa?

Storchen84: Good riddence. Om nu detta hade varit sant alltså. Vilket det tyvärr inte är. Folk är för fega och trygga för att göra det. Ingen vill lämna tryggheten som är bostad och jobb på grund av någon illusion man innerst inne vet inte är sann.

Folk flyttar naturligtvis inte om de inte kan vara säkra på att få bostad och jobb i sitt nya land. Varför det oftast är de högutbildade som lämnar.

Storchen84: Tänk på ordvalet, då detta är ungefär lika ok att säga som "neger".

Allt beror på kontexten. Själv tycker jag det är helt ok att säga både neger och blatte. Vad du tycker skiter jag fullständigt i.


   
SvaraCitera

TuffeTuffeTåget: Och vilka tre var dessa?

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nazistr%C3%A4tteg%C3%A5ngen-politisk-motiverad-brottslighet-1.4590783
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nazistr%C3%A4tteg%C3%A5ngen-i-g%C3%B6teborg-1.4387899

Finns mer att länka kring detta, men du ville bara veta vilka jag syftade på, så jag börjar med dom.

TuffeTuffeTåget: Varför det oftast är de högutbildade som lämnar.

Fast nu gör dom inte det. Du kanske tänker på högutbildade som lämnar USA för Kanada sen Trump blev president.

TuffeTuffeTåget: det är helt ok att säga både neger och blatte.

Vad du tycker är orelevant - det är allmänbildning att dessa två ord inte ska användas om man har sunt förnuft - men jag syftar mest på att det strider mot forumets regler och detta är sista gången jag säger till dig.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Finns mer att länka kring detta, men du ville bara veta vilka jag syftade på, så jag börjar med dom.

Well, inte ens åklagaren verkade anse att det rörde sig om terrorbrott. Dessutom förnekar de brott och de juridiskt kunnande ville fria, men blev överkörda av de politiska nämndemännen.

Storchen84: Fast nu gör dom inte det. Du kanske tänker på högutbildade som lämnar USA för Kanada sen Trump blev president.

Fast jo. Det gör de. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rekordmanga-svenskar-flyttar-utomlands

Sen nämner förstås inte SVT vad den egentliga orsaken är, men det kan man väl inte förvänta sig heller av stasimedia.

Storchen84: Vad du tycker är orelevant - det är allmänbildning att dessa två ord inte ska användas om man har sunt förnuft - men jag syftar mest på att det strider mot forumets regler och detta är sista gången jag säger till dig.

Du bör nog läsa på lite vad allmänbildning innebär. Det har ingenting med allmänbildning att göra vad ens personliga uppfattning om två laddade uttryck är. Sen hittar jag ingenting om att dessa ord skulle vara förbjudna enligt reglerna så du kan "säga till mig" hur mycket du vill då du varken är moderator eller admin.


   
SvaraCitera

TuffeTuffeTåget: Well, inte ens åklagaren verkade anse att det rörde sig om terrorbrott.

Storchen84: pga efterbliven lagstiftning inte "klassas" som terrordåd

Faktum kvarstår - två islamistiska dåd på 7 år vs 3 nazistiska på 1 månad - efterbliven lagstiftning eller ej.

TuffeTuffeTåget: Fast jo. Det gör de. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rekordmanga-svenskar-flyttar-utomlands

Mycket gladGlatt skålande

Jag vet att det finns pensionärer som flyttar utomlands, pga... enkelt sagt - skattesmitning. Man kan rättfärdiga med "uuu pensionerna är ju så usla" - det är fortfarande skattesmitning, hur man än skönmålar det.

Och den obligatoriska media-konspirationsteorin, bra att du fick med denTumme upp

TuffeTuffeTåget: du varken är moderator eller admin

Nej, men jag kan trycka på "Anmäl", du vet den där texten i nedre högra hörnet på varje inlägg som har ett utropstecken i en triangel - om du fortsätter att uttrycka dig olämpligt. "Sunt förnuft" står inte i reglerna, och du medger själv att det är "laddade uttryck" som du kallar det. Man har ingen skyldighet att säga till någon innan man anmäler, men jag ger oftast gärna personen i fråga en chans - särskilt om jag liksom behöver tidsfördriv. Ibland funkar det, ibland får man anmäla.

Skulle man skriva ner precis allt som är ok och inte är ok i regler hade man nog fått sitta och skriva många sidor...

Man behöver inte vara admin eller mod för att se till att folk uppför sig och faktiskt använder sitt sunda förnuft.

Oh btw,

TuffeTuffeTåget: Det har ingenting med allmänbildning att göra vad ens personliga uppfattning om två laddade uttryck är.

Det är precis vad det har med att göra, för det handlar inte om någons personliga uppfattning, det handlar om att uttrycken faktiskt är laddade. Finns gott om andra uttryck som är det också - hur mycket du än tycker att det är ok att använda, och hur mycket du än tycker att dom inte alls är laddade.

Jag är inte den som behöver "läsa på om vad allmänbildning innebär"Sover

Hjärta


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:
då det är många som säger SD är rasister nej dom är inte rasister ja det var rasister som skapade dom efter andra världskriget men nu är det ett helt annat parti jag hoppas SD vinner då det blir ordning i Sverige igen 

Är du helt sjuk i huvudet? Du vill alltså att SD ska vinna?


   
SvaraCitera

Storchen84: Det ironiska är att massmedia undviker att använda ordet "terror" så fort det rör sig om någon vit person som begått ett terrordåd.

Med tanke på hur antivita massmedia är så borde det ju snarare vara tvärtom.

Rahkmat Akilovs dåd var inspirerat av IS och han var även medlem därav.

Lundin riktade huvudsakligen in sig på utlänningar, men IKEA-mördaren riktade huvudsakligen in sig på svenskar, men inte kallar du det för terrordåd.

När det gäller Breivik har jag inte hört någon västlig media kalla hans dåd för något annat än ett terrordåd, men grejen är att han var ett undantagsfall. För varje Breivik går det ca 10 islamister. Och det är därför vi nationalister kan räkna upp fler islamistiska terrordåd än vad det finns fingrar på handen medan ni antivita komunister bara kan säga "ahhmen kolla på Breivik dåååååå".

Storchen84: Faktum kvarstår - två islamistiska dåd på 7 år vs 3 nazistiska på 1 månad - efterbliven lagstiftning eller ej.

Fast nu är dina åsikter och din tolkning inte relevant i sammanhanget. Då skulle vi kunna sitta och räkna upp alla dåd av AFA, RF m.fl så skulle vi ändå kunna bräda dig med råge förutsatt att vi utelämnade alla dåd som begåtts i Frankrike, UK och nu senast i Barcelona etc

Storchen84: Jag vet att det finns pensionärer som flyttar utomlands, pga... enkelt sagt - skattesmitning. Man kan rättfärdiga med "uuu pensionerna är ju så usla" - det är fortfarande skattesmitning, hur man än skönmålar det.

Skatterna är bara en del av anledningen och kan man klandra dem? De har jobbat och slitit i hela sitt liv och inte nog med att de ska betala skatt på redan skattade pengar. De och övriga svenskar får betala allt mer för att få allt mindre tillbaka. Från att ha haft ett välfärdssystem i världsklass så ligger det numera inte ens bland de 10 bästa för att politikerna vill leka goda. Hade du velat att dina barn och barnbarn växte upp i Sverige, där det bara är en tidsfråga innan kollapsen kommer? Inte jag.

Tycker du likt Mona Sahlin, att det är häftigt att betala skatt?

Storchen84: Nej, men jag kan trycka på "Anmäl", du vet den där texten i nedre högra hörnet på varje inlägg som har ett utropstecken i en triangel - om du fortsätter att uttrycka dig olämpligt. "Sunt förnuft" står inte i reglerna, och du medger själv att det är "laddade uttryck" som du kallar det. Man har ingen skyldighet att säga till någon innan man anmäler, men jag ger oftast gärna personen i fråga en chans - särskilt om jag liksom behöver tidsfördriv. Ibland funkar det, ibland får man anmäla.

Gör du det om du vill.

Storchen84: Skulle man skriva ner precis allt som är ok och inte är ok i regler hade man nog fått sitta och skriva många sidor...

Det är just det som regler är till för. Att veta vad som är ok eller inte. Man kan inte varna för något som inte finns med  i reglerna för att man inte "orkar" skriva ner det om man vill framställa sig som en seriös hemsida. Tänk om lagboken skulle fungera likadant? Att den bara innehåller ett par svepande meningar om att man ska "uppföra sig ordentligt" och sen hänvisa till "sunt förnuft".

Storchen84: Det är precis vad det har med att göra, för det handlar inte om någons personliga uppfattning

Jo, det är precis vad det gör. Alla laddade uttryck kan inte vara förbjudna. Gillar man inte dem finns det ingen som tvingar en att använda dem. Simple as that.


   
SvaraCitera

Ingen vinner 2018


   
SvaraCitera

Att sd får 50.1% och får egen majoritet är ganska osannoligt. Men jag hoppas att det någon gång kommer att ske. Dem för den bästa politiken och har aldrig någonsin haft något rasistiskt i sina partiprogram


   
SvaraCitera

Finns ingen anledning att rösta på SD då de inte vill avskaffa vårt ekonomiska system där profit prioriteras över människor (kapitalism). Kapitalismen kommer oavsett vad de gör fortsätta att vara ett uselt system av utsugning och konjunkturcyklar.
        

Rebecca00: Kan man påstå att partiet är nazistiskt eller rasistiskt eller skulle du säga att det bara är främlingsfientlighet som finns i det partiet.

SD är inte ett nazistiskt parti, men det är rasistiskt och främlingsfientligt parti.
       


   
SvaraCitera

TuffeTuffeTåget:

Varför är det "stackars Soran Ismail"?

Nja egentligen är det inte synd om honom. Däremot är det mer synd om kvinnan kanske, vad vet jag.

Trollhättemorden var inget terrordåd.

Nä men rasistmord, precis som IKEA-morden.


   
SvaraCitera

Tror defenitivt SD kommer vinna valet 2018. Tror dock inte att hela befolkingen kommer bli rasistisk helt plötslig men jag kommer antagligen få ännu mer kommentarer och blickar när jag går ut än vad jag redan får.

Skulle självklart ogilla om SD vann men i mina ögon är människoskapta lagar människoskapade lagar oavsätt vart dom är ifrån. Skulle inte bli gland om M eller S vann heller. 

Skulle inte kunna säga att partiet och vad de säger sig stå för är nazistiskt, och knappt rasistiskt (från det man kan läsa av deras partiprogram). Dock talar handlingar större än ord.


   
SvaraCitera

major:
SD kan inte "vinna" valet bland annat eftersom de saknar samarbetspartners. S blev största parti i valet 2010 men fick ändå inte en enda ministerpost. SD är ett smygpopulistiskt missnöjesparti styrt av internet-troll och rasister. De sitter i knä på M. Längre än så kommer de inte.

Skulle SD blir största eller möjligen ens näst största parti i nästa val utan att få ministerposter så kommer de väl marschera med järnrör och facklor på gatorna. Eventuellt begås en terrorattack någonstans av sd-sympatisör.

Lmao ma sha Allah bra skrivet


   
SvaraCitera

TuffeTuffeTåget:

Med tanke på hur antivita massmedia är så borde det ju snarare vara tvärtom.

Rahkmat Akilovs dåd var inspirerat av IS och han var även medlem därav.

Lundin riktade huvudsakligen in sig på utlänningar, men IKEA-mördaren riktade huvudsakligen in sig på svenskar, men inte kallar du det för terrordåd.

När det gäller Breivik har jag inte hört någon västlig media kalla hans dåd för något annat än ett terrordåd, men grejen är att han var ett undantagsfall. För varje Breivik går det ca 10 islamister. Och det är därför vi nationalister kan räkna upp fler islamistiska terrordåd än vad det finns fingrar på handen medan ni antivita komunister bara kan säga "ahhmen kolla på Breivik dåååååå".

Fast nu är dina åsikter och din tolkning inte relevant i sammanhanget. Då skulle vi kunna sitta och räkna upp alla dåd av AFA, RF m.fl så skulle vi ändå kunna bräda dig med råge förutsatt att vi utelämnade alla dåd som begåtts i Frankrike, UK och nu senast i Barcelona etc

Skatterna är bara en del av anledningen och kan man klandra dem? De har jobbat och slitit i hela sitt liv och inte nog med att de ska betala skatt på redan skattade pengar. De och övriga svenskar får betala allt mer för att få allt mindre tillbaka. Från att ha haft ett välfärdssystem i världsklass så ligger det numera inte ens bland de 10 bästa för att politikerna vill leka goda. Hade du velat att dina barn och barnbarn växte upp i Sverige, där det bara är en tidsfråga innan kollapsen kommer? Inte jag.

Tycker du likt Mona Sahlin, att det är häftigt att betala skatt?

Gör du det om du vill.

Det är just det som regler är till för. Att veta vad som är ok eller inte. Man kan inte varna för något som inte finns med  i reglerna för att man inte "orkar" skriva ner det om man vill framställa sig som en seriös hemsida. Tänk om lagboken skulle fungera likadant? Att den bara innehåller ett par svepande meningar om att man ska "uppföra sig ordentligt" och sen hänvisa till "sunt förnuft".

Jo, det är precis vad det gör. Alla laddade uttryck kan inte vara förbjudna. Gillar man inte dem finns det ingen som tvingar en att använda dem. Simple as that.

Du kommer bara med massa konspirationsteorier och trams du inte ens kan backa upp. Du säger "vi" som om du pratar om någon mer än dig själv och du vill gärna att även jag är "antivit" - även det föga förvånande ogrundat - ja jo, det går absolut att ta dig seriöst och som något annat än ett troll!

När det sen gäller din nonsens angående regler så jämför du ett lands lagstiftning med ett internetforum - som är privat. Jag kan slå vad utan att kolla att en överväldigande majoritet av alla internetforum har grundregler och resten sunt förnuft. Men det dummaste i att jämföra det med lagstiftning är att ett internetforum inte är en demokrati. Det är en privat plattform man kan uttrycka sig på där en admin eller moderator kan banna dig bara för att dom inte gillar ditt användarnamn utan att du kan göra ett enda dugg åt det.

Fast det visste du säkert också, precis som du är väl medveten om hur resten av ditt blandade trams är ogrundat.

Ska du försöka vara seriös nu, eller ska du fortsätta trolla och komma med löjliga utfall om hur världen är emot dig vad du nu tror är dina "jämlikar" och hur alla som inte håller med dig är "antivita kommunister" och vad du nu mer kan komma på att slänga ur dig om vad alla som inte håller med dig är för något enligt dig själv?

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Du kommer bara med massa konspirationsteorier och trams du inte ens kan backa upp. Du säger "vi" som om du pratar om någon mer än dig själv och du vill gärna att även jag är "antivit" - även det föga förvånande ogrundat - ja jo, det går absolut att ta dig seriöst och som något annat än ett troll!

Räcker med att kolla på dina inlägg för att se att du är en antivit kommunist.

Storchen84: När det sen gäller din nonsens angående regler så jämför du ett lands lagstiftning med ett internetforum - som är privat. Jag kan slå vad utan att kolla att en överväldigande majoritet av alla internetforum har grundregler och resten sunt förnuft. Men det dummaste i att jämföra det med lagstiftning är att ett internetforum inte är en demokrati. Det är en privat plattform man kan uttrycka sig på där en admin eller moderator kan banna dig bara för att dom inte gillar ditt användarnamn utan att du kan göra ett enda dugg åt det.

Det är samma princip. Visst kan de banna mig för att de inte gillar mitt användarnamn eller någon annan bagatell men om de vill framställa sig som en seriös hemsida så gör de inte det utan håller sig till vad som står i regelverket. Det gör nämligen de flesta seriösa sidor.

Storchen84: Ska du försöka vara seriös nu, eller ska du fortsätta trolla och komma med löjliga utfall om hur världen är emot dig vad du nu tror är dina "jämlikar" och hur alla som inte håller med dig är "antivita kommunister" och vad du nu mer kan komma på att slänga ur dig om vad alla som inte håller med dig är för något enligt dig själv?

Du menar, ungefär som du kallar alla som inte håller med dig för rasister, nazister,  främlingsfientliga och troll istället för att faktiskt argumentera för din sak. Fast det är klart, om man inte kan argumentera kan man ju försöka på ditt sätt istället.


   
SvaraCitera