Aviseringar
Rensa alla

SD vinner 2018!


SD kommer att förlora valet 2018. För att dom inte är stora och att ingen vill samarbeta med dom heller, se bara på anna kinberg batra som sa att moderaterna nu vill samarbeta med sd, och direkt sjönk opinionen för moderaterna såpass att hon därefter blev TVINGAD att avgå....


   
SvaraCitera

champuss:

Jo SD är nazister, dom är nazister, ni nazister är bara en liten minoritet i sverige. Bara se vad som hände i Göteborg, ni klarar inte ens av att vara kriminella era svaga dårar, så sluta med dina nazistvurm.

Men så du menar att Sverige har uppemot 18% nazister om inte mer om nu alla SD:are är nazister?
Att du likställer NMR med SD är ju bara pinsamt seriöst.
Vad tycker du om Kommunisterna som kastar sten då?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

skorp: väldigt storsint av dig

förresten gick du aldrig på dejt med nik?

Med vem?

Storchen84:

Gillar hur du verkar vara fullkomligt omedveten att du är den som verkar mer och mer triggad för varje stycke i varje inlägg du skriver Hjärta Vem är det som trots allt måste hävda sig genom att mer och mer nedvärdera den grupp både framtida och redan nu hårt arbetande människor som man inte påstås hata och dessutom ta till personangrepp? Blink

Det ironiska är att jag inte försöker trigga dig eller någon annan.

Hjärta

Hej igen. Vet att du saknat mig. Blev bannad, igen, förmodligen av någon överkänslig vänsterfeminist-mod, så har inte kunnat svara dig 🙂

HashtagLame:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Järnrörsskandalen

Att argumentera med personer som dig leder ingen vart

Ånej, järnrörsskandalen! Några berusade män tar upp några rör, går några meter, och sedan lägger ner de på marken igen. Jävlar vilken skandal! Något som hände för 7 år sen varav de inblandade inte längre är aktiva inom partiet. Är det det bästa du kan komma med? Vem bryr sig? Att du tar upp det tyder bara på hur lite du har att koma med, som väntat 🙂 Nej du har rätt, att argumentera med mig leder ingen vart, åtminstone inte för din egen del eftersom du är rädd för att bli förödmjukad och är egentligen inte intresserad av meningsutbyte utan bara av att scorea några PK-poäng.

Kdthb: De är nog mer ett missnöjes parti, håller mig nog med vänsterpartiet.

Har aldrig förstått varför det är dåligt med att vara ett missnöjesparti. Om man är missnöjd med den rådande ordningen och politiken, vilket man har all rätt att vara med tanke på omständigheterna, så är det väl fullt rimligt att man vänder sig till ett parti som delar det missnöjet. Det kallas demokrati.

Kdthb: Dessutom är inte Sverigedemokraterna speciellt "Sverige" just för de vill sänka skatterna och Sverige är ett mer välfärdsland.

Det var det dummaste jag läst. Så om man vill sänka skatterna så är det osvenskt menar du? I så fall är alla fyra allianspartier en massa svenskhatande förrädare, betydligt mer än SD som ju ligger mycket närmare Socialdemokraterna när det kommer till välfärds- och folkhemsbygget.

Kdthb: Inte speciellt feministiska heller.

Vilket är ett sundhetstecken.

champuss:
SD kommer att förlora valet 2018. För att dom inte är stora och att ingen vill samarbeta med dom heller, se bara på anna kinberg batra som sa att moderaterna nu vill samarbeta med sd, och direkt sjönk opinionen för moderaterna såpass att hon därefter blev TVINGAD att avgå....

Du har uppenbarligen inte följt varken AKB, Moderaterna eller svensk politik i allmänhet om du tror att den där simplistiska analysen stämmer över huvud taget. Du har bara köpt rakt av Lena Mellins förklaring. Moderaterna har varit ett sjunkande skepp rätt länge och det beror på massor av faktorer. Framför allt har partiet svårt att bestämma sig för vart de står rent politiskt. De brottas med liberala och konservativa subgrupper som strider mot varandra internt. I ett svagt försök att blidka båda läger kallar sig Moderaterna för "liberalkonservativt" vilket är ungefär lika logiskt som att kalla sig "vänsterhöger". Denna svaghet och otydlighet har skrämt iväg många väljare. Dessutom är många ex-moderater fortfarande väldigt arga över DÖ och litar helt enkelt inte längre på M, av förståeliga skäl. Sen så var AKB aldrig en stark frontfigur för M utan hon betraktades jämt som en klassisk kappvändare utan riktig ideologisk övertygelse för någonting.

Som sagt, det finns massor av anledningar varför det gått dåligt för M. Det har ingenting att göra med AKB:s påstådda flört med SD, vilket inte ens var en flört. AKB sa aldrig att hon ville samarbeta med SD, det enda hon sa var att SD var fria att rösta på alliansens budget om de ville men samarbete var inte aktuellt, så även där har du fel.


   
SvaraCitera

jessijess: Hej igen. Vet att du saknat mig. Blev bannad, igen, förmodligen av någon överkänslig vänsterfeminist-mod, så har inte kunnat svara dig 🙂

Låter snarare som att du fick smaka en dos karma, men whatever helps you sleep at night som man säger.

Hjärta


   
SvaraCitera
Kdthb

jessijess:

Med vem?

Hej igen. Vet att du saknat mig. Blev bannad, igen, förmodligen av någon överkänslig vänsterfeminist-mod, så har inte kunnat svara dig 🙂

Ånej, järnrörsskandalen! Några berusade män tar upp några rör, går några meter, och sedan lägger ner de på marken igen. Jävlar vilken skandal! Något som hände för 7 år sen varav de inblandade inte längre är aktiva inom partiet. Är det det bästa du kan komma med? Vem bryr sig? Att du tar upp det tyder bara på hur lite du har att koma med, som väntat 🙂 Nej du har rätt, att argumentera med mig leder ingen vart, åtminstone inte för din egen del eftersom du är rädd för att bli förödmjukad och är egentligen inte intresserad av meningsutbyte utan bara av att scorea några PK-poäng.

Har aldrig förstått varför det är dåligt med att vara ett missnöjesparti. Om man är missnöjd med den rådande ordningen och politiken, vilket man har all rätt att vara med tanke på omständigheterna, så är det väl fullt rimligt att man vänder sig till ett parti som delar det missnöjet. Det kallas demokrati.

Det var det dummaste jag läst. Så om man vill sänka skatterna så är det osvenskt menar du? I så fall är alla fyra allianspartier en massa svenskhatande förrädare, betydligt mer än SD som ju ligger mycket närmare Socialdemokraterna när det kommer till välfärds- och folkhemsbygget.

Vilket är ett sundhetstecken.

Du har uppenbarligen inte följt varken AKB, Moderaterna eller svensk politik i allmänhet om du tror att den där simplistiska analysen stämmer över huvud taget. Du har bara köpt rakt av Lena Mellins förklaring. Moderaterna har varit ett sjunkande skepp rätt länge och det beror på massor av faktorer. Framför allt har partiet svårt att bestämma sig för vart de står rent politiskt. De brottas med liberala och konservativa subgrupper som strider mot varandra internt. I ett svagt försök att blidka båda läger kallar sig Moderaterna för "liberalkonservativt" vilket är ungefär lika logiskt som att kalla sig "vänsterhöger". Denna svaghet och otydlighet har skrämt iväg många väljare. Dessutom är många ex-moderater fortfarande väldigt arga över DÖ och litar helt enkelt inte längre på M, av förståeliga skäl. Sen så var AKB aldrig en stark frontfigur för M utan hon betraktades jämt som en klassisk kappvändare utan riktig ideologisk övertygelse för någonting.

Som sagt, det finns massor av anledningar varför det gått dåligt för M. Det har ingenting att göra med AKB:s påstådda flört med SD, vilket inte ens var en flört. AKB sa aldrig att hon ville samarbeta med SD, det enda hon sa var att SD var fria att rösta på alliansens budget om de ville men samarbete var inte aktuellt, så även där har du fel.

För det första Jessijess var skrev jag att det är fel med att vara ett missnöjesparti? Dessutom det jag menade med SD inte är speciellt svenskt menade jag att Sverige är ett land där alla har rätt till sjukvård jämfört med USA där man måste ha en personlig försäkring men i Sverige finns skatt och välfärd. Skillnad på skatt och försäkring. skatt = alla har råd med sjukvård. Försäkring = de rika har bäst sjukvård. SD vill minska skatterna medan och då gå mot ett mer USAigt Sverige. Läs allt och fundera över andras texter innan du dumförklarar andra. 


   
SvaraCitera

jessijess: Med vem? 

niklas 


   
SvaraCitera

Storchen84: Du projicerar när du påstår att jag gillar att ignorera fakta.

Du ignorerar ju uppenbarligen fakta eftersom du inte ens bemöter eller läser något av det jag länkar dig. Visade dig även grafer som bekräftar de sunkiga värderingarna som präglar en stor del, eller till och med en majoritet i vissa fall, av alla muslimer. Dock valde du bekvämt nog att inte bemöta något av detta, istället klagar du på att det inte fanns någon källa, trots att källan stod i bilderna klart och tydligt och jag har även gett dig länken. Skyll inte din egen inkompetens och lathet på mig är du snäll. Du är helt enkelt inte intresserad av att lära dig något nytt som står i konflikt med din efterblivna världsbild.

Storchen84: Du projicerar när du påstår att jag har en urusel argumentationteknik

Det har du också. Du begår nästan alla möjliga logiska felslut. Halmdockor, falska ekvivalenser, anekdotisk bevisföring, brist på fakta, inte en endaste källa för någonting osv. För att inte tala om det faktum att du inte bemöter 90% av de poängerna jag tagit upp. Allt detta skulle jag sammanfatta som värdelös argumentationsteknik. Du är helt enkelt kass.

Storchen84: Du har visat att en liten del av dom som kommer hit är oärliga, vilket dom flesta nog är överens om, men sen lägger du till ditt egna trams om att dom flesta skulle vara det.

Nope, jag har visat att en majoritet av de är oärliga och har ljugit/ljuger för att få stanna i Sverige. Till exempel framkom det nyligen att 83% av de så kallad ensamkommande farbröderna, förlåt, menar "barnen" har är i själva verket vuxna:

https://www.rmv.se/aktuellt/medicinska-aldersbedomningar-statistik-till-och-med-31-augusti/

Storchen84: Och jo, att få gratis bostad är ganska lyxigt - särskilt när man redan lever ett värdigt liv. Även här har du visat att det finns utsatta pensionärer, vilket återigen nog dom flesta är överens om, men den stora bilden är att du försöker få det till att majoriteten "lyxflyktingar" har det (mycket) bättre än majoriteten pensionärer, och försöker därför få mig och alla andra som orkar läsa att hata alla som kommer hit pga detta.

Ja, det finns utsatta pensionärer, bara en idiot skulle försöka förneka detta. Och det är en rätt stor grupp med, det handlar om hundratusentals människor. Eurostat skrev förra året att det handlar 355 000 svenska pensionärer som lever under EU:s fattigdomsgräns.

https://www.expressen.se/dinapengar/pension/allt-fler-pensionarer-ar-fattiga-i-sverige-i-dag/

Majoritet av lyxflyktingar skulle jag inte säga, men även de lyxflyktingar som har det allra sämst lever ändå på ungefär samma nivå som en vanlig svensk pensionär. Typ samma standard på boende, service och mat, ändå klagar de som om de levde i ett koncentrationsläger eller något. Det är magstarkt som fan. Somliga extra tursamma lyxflyktingar får dessutom fördelar som ingen svensk pensionär hade kunnat drömma om, dvs att bli tilldelade bostadsrätter på skattebetalarnas bekostnad.

Storchen84: Och det var faktiskt bra att du tog upp det där med pension, för du motsäger dig själv. Du kopierar texten och medger själv att för en bra garantipension krävs en bra lön och bra pensionsval. Då är det alltså "analfabeter" som får dessa högavlönade jobb (och betalar mer skatt) och gör dessa bra pensionsval. Så hur ska du ha det egentligen?

Du har ju uppenbarligen problem med att förstå enkla saker. Pensionen kan bli större om man har arbetat in mycket pension, dvs arbetat i många år och betalat skatt varav en andel läggs i den statliga pensionsfonden. Dock så får alla ändå en garantipension vilket fungerar som en lägsta nivå. Denna lägsta nivå är samma för alla oavsett om man jobbat eller gjort ingenting för att bidra till Sverige under hela sitt liv.

Här kan du läsa och förhoppningsvis lära dig något:

https://www.expressen.se/dinapengar/pension/detta-avgor-om-du-far-garantipension/

"Garantipension ingår i din allmänna pension och fungerar som ett skydd för dig som har lägre inkomst eller ingen inkomst alls. Den kommer att utgöra hela din pension om du inte har några arbetsgrundande inkomster."

Storchen84: Och om det nu finns hur många historier som helst, varför fortsätter du att upprepa det du länkat? Varför är just det där med nötkrämen särskilt viktig för dig?

Den är inte särskilt viktig för mig. Det är bara en enskild händelse av många andra. Finns hur många nyhetsartiklar som helst som handlar om de asylsökandes ofta mycket aggressiva beteende mot både personal och andra asylsökande. Du kan läsa om det exempelvis här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/519Qz/72-fall-av-vald-mot-personalen--pa-nio-manader

Just den med nötkrämen var bara extra humoristisk för att den var så bisarr.

Storchen84: Exempel: vad tror du folk minns mest och pratar mest om? Terrorattacken i Stockholm eller dom tjejer och den kille som lärt sig svenska på nätet ("lyxflyktingar" från Somalia och Syrien, det finns säkert fler än dessa tre, jag tog bara första bästa jag hittade)? Dessa glöms snabbt bort medans terrorattacken i Stockholm... Inte glöms bort.

Nej det är klart. Skulle det vara märkligt? Terrorattacken var en religiöst och ideologiskt motiverad attentat mot vår nation, en attack som kostade fem oskyldiga människor livet. Det är knappast konstigt att människor berörs av en sådan tragedi och att det får medial uppmärksamhet. Att någon nyanländ någonstans har lärt sig svenska däremot är väl knappast något av större nyhetsvärde. Tycker du ens att det är något att hurra för? Det absolut minsta man kan kräva av de som kommer hit är väl att de åtminstone försöker lära sig språket. Eller har du så låga tankar om dessa människor att du tycker att vi ska bygga statyer efter varenda arab som lärt sig alfabetet? Säger ju mer om din syn på dem än om min.

Dessutom stämmer det inte att tidningar ALDRIG skriver positiva saker om flyktingar och nyanlända. De som är mest PK, såsom Aftonbladet och DN, skriver väldigt ofta solskenshistorier om fantastiska nyanlända grabbar som fått jobb, klarat någon utbildning, gjort något bra (typ hjälpt en tant över gatan) osv. Jag ser regelbundet denna typen av PK-porr i mainstream media så kom inte och påstå att media bara skriver negativa saker om flyktingar.

Storchen84: Tror du folk minns dina exempel mest eller dom två (i alla fall som fått medieuppmärksamhet) som jobbat i flera år (inte svart), hunnit bilda familj, har dessutom ganska bra jobb, men som pga en miss att betala in en avgift (till Försäkringskassan av arbetsgivaren har jag för mig) ska utvisas TROTS att arbetsgivaren erbjudit sig att betala för det man missat att betala plus eventuell straffavgift?

Det stämmer att det finns många knepiga fall där människor faktiskt skött sig väl ändå blir utvisade av mycket konstiga anledningar. Till exempel en kille som hade tagit för lite semester, en annan som hade fått jobb via LinkedIn istället för det föredragna Arbetsförmedlingen osv. Jävligt märkliga fall och jag tycker precis som du att det är helt fel. Speciellt med tanke på att vi faktiskt låter en hel del mycket våldsamma och värdelösa människor stanna, människor som kommer hit och våldtar och mördar. De om några borde utvisas så kan vi behålla de som är duktiga och som har ansträngt sig för att göra något av sina liv i Sverige.

Storchen84: Jo, en blogg är en blogg. Jag läser inte IRM, jag tog upp det som ett exempel. Jag har inte kollat om Löfven eller någon annan socialdemokrat har någon blogg för att... Ja det just det - bloggar. Det närmaste jag kommer det är en o annan debattartikel som ibland kan vara intressant läsning. Att bloggar idag används som källhänvisning är ganska tragiskt.

Nej, det är inte tragiskt ifall det är blogginlägg som bara radar upp konkret fakta från forskningsinstitut såsom SCB, likt det blogginlägget jag länkade dig. Du inser att ett sådant blogginlägg har därmed MER verklighetsgrundad fakta att stå på än väldigt många nyhetsartiklar i kvällstidningar som Aftonbladet och Expressen? Som sagt, källkritik handlar om att granska trovärdigheten och källorna, inte att avfärda en källa för att den kommer från en URL som du inte gillar. Du har återigen visat prov på din kassa förståelse för källkritik.

Storchen84: Och dom flesta kommer att jobba, och fortsätta driva detta land framåt tillsammans med svenskar som är födda här, och som har vett nog att ha en mer vid syn på människor.

Haha jovisst, samtidigt som de är en ekonomisk belastning för landet. Enkelt matematik säger att det inte går ihop.

Storchen84: Vissa kommer rent av att jobba långt mycket hårdare än vad dom borde

Vilka då? Du menar den grupp (nyanlända) som tar 15 år på sig innan enbart 80% av de är etablerade i svenska samhället? Samma grupp som tar 8 år på sig innan enbart en 25% är självförsörjande? Låter jävligt bra för Sverige detta!

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/langsam-etablering-for-utrikesfodda

Storchen84: Sen vet jag inte om du förstår vad ordet "geni" betyder samt är medveten om vad matematiska genier åstadkommer men 1. Bara för att du läst matematik på en nivå som är högre än dom flesta gör det inte dig till ett "nästan geni" och 2. Du har alltså läst matematik på ingenjörsnivå, men inte nog med att du hänger här och skriver - du gör dessutom inte sällan som en pubertal tonåring (eller förbittrad 50+are som fö. är den enda grupp människor jag erfarit ha läst saker på ingenjörsnivå där vissa uppvisat ett beteende och ett sätt att "argumentera" som ditt)? Känns väldigt seriöst.

Har inte som avsikt egentligen att ta upp min akademiska bakgrund i en diskussion på ett internetforum, känns onödigt skrytsamt och dessutom irrelevant för diskussionen. Jag var ursprungligen inte ens seriös när jag kallade mig själv ett geni, men efter att bevittnat din reaktion så var det för roligt för att inte dra det vidare.

Storchen84: När det sen gäller det här med att förstå vad jag menar om varför man blir kriminell så har du till liten den förstått vad jag försökt säga. Det du missar är dels att det inte nödvändigtvis leder till kriminalitet, utan ökat avsevärt chansen för det. Dels missar du att det är allvarligare än "bara" kallas för just "blatte" eller "svartskalle" - det är VUXNA MÄNNISKOR som beter sig såhär dels mot BARN, och när det sen gäller tonåringarna springer dom gärna efter dom och ropar "VISA OSS ERA PASS!!" - väldigt svenskt beteende eller?

BUHUHUH MEEEN BARNEN DÅÅÅ


Låt oss säga att jag köper din analys rakt av, att unga utrikesfödda killar i Sverige känner sig utanför i samhället, får höra ett och annat glåpord från någon svensk alkoholiserad gammal man på en parkbänk och därmed känner sig lockade att ta totalt avstånd från svenska samhället och bli kriminella... Om detta nu är en korrekt bild av hur det går för många unga invandrare i förorterna så ser jag det bara som en bekräftelse på att mångkultur och hög invandring är dåligt, det kommer aldrig att fungera. Mångkultur kommer ALLTID att föra med sig segregation och splittringar. Ni som vurmar för denna politik lever i fantasivärldar där ni föreställer er människor av olika färger hålla händer och sjunga "we shall overcome" ihop men vi kommer aldrig uppnå den sortens samhälle. Ju mer splittrat ett samhälle blir desto mer otryggt blir det. En bra nation får vi genom trygghet som kommer utifrån gemenskap, och den sortens gemenskap får man bara om man delar landet med människor som man känner att man har något gemensamt med, som är en del av ens egna grupp. Det är högst mänskligt.

Storchen84: Sist men inte minst har vi ditt envisande med att kalla "lyxflyktingar" för diverse olika andra saker - jag vet inte säkert varför du gör detta. Kanske känns det bara väldigt skönt för dig att skriva så.

Det är ju uppenbart att du tar illa upp, och det är anledning nog för mig att kalla nyanlända för kamelryttare och kebabingenjörer. Sluta vara sån snöflinga så kommer jag också sluta tycka att det är kul att skriva så.

Storchen84: Att du sen kallar mig för mongolid... Ja, du måste ju ha något sätt att häva dig på mot dina meningsmotståndare 😉

Jag blev också bannad för att ha gjort det. Därmed skulle jag nu vilja ta tillfället i akt och be om ursäkt. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till alla mongolida människor därute för att jag klumpat ihop er med Storchen84. Det var hemskt elakt av mig.


   
SvaraCitera

skorp:

niklas 

Nope, har aldrig träffat honom.


   
SvaraCitera

Haha, asså du ger honom för lätta saker att hänga upp sig på. Snälla låt bli, då Storchens inlägg orsakar mig fysisk smärta.


   
SvaraCitera

fortf inte fått den utlovade verbala misshandeln. ledsamt 


   
SvaraCitera

flygkärra:
fortf inte fått den utlovade verbala misshandeln. ledsamt 

Tyvärr har jag ett liv och min tid är mycket dyrbar. Men jag kan definitivt bemöta ditt korkade inlägg, fast inte ikväll.


   
SvaraCitera

jessijess:

Tyvärr har jag ett liv och min tid är mycket dyrbar. Men jag kan definitivt bemöta ditt korkade inlägg, fast inte ikväll.

gulligt 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: Haha, asså du ger honom för lätta saker att hänga upp sig på. Snälla låt bli, då Storchens inlägg orsakar mig fysisk smärta.

Samma här. Fast jag måste vara en masochist då jag ständigt frivilligt utsätter mig för denna tortyr.


   
SvaraCitera

haha åh, vad kul. vill också bli verbalt misshandlad av jessijess för här har vi minsann hittat en tuffing ;D


   
SvaraCitera