Aviseringar
Rensa alla

SD vinner 2018!


major

Med tanke på senaste partiledarduellen som TV4 hade skulle jag önska att övriga partiledare var bättre på att beskriva SD:s historia när de tar upp den. Björklund och Lööf tog upp den men kunde inte ge namnen på grundarna när Jimmie Åkesson frågade efter dem. Åkesson är fortfarande fruktansvärt okunnig om sitt partis historia, men han lyckas på något sätt vinna ändå när övriga partiledare som tar upp den inte vet tillräckligt.

Önskar att någon av partiledarna tog med denna bok och visade den för Åkesson nästa gång de väljer att ta upp SD:s grundare och historia i en debatt.

utan-anger-gustaf-ekstrom---ss-veteranen


   
SvaraCitera

jessijess: Jag har bevisligen rätt om pensionen

Citat från  https://ungdomar.se/forum/thread/sd-vinner-tvanollettatta/14017857#forum_post_id-14017857

jessijess: Med andra ord, människor som kommer hit som knappt någonsin jobbat eller bidragit till landet har ändå rätt till en viss garantipension när de pensioneras förutsatt att de uppfyller vissa väldigt enkla krav, typ att man bott i landet tillräckligt många år osv. Det innebär i praktiken att massor med nyanlända kommer få minst lika hög pension som våra fattigaste svenska pensionärer som ändå har jobbat hela livet.

Du missade en liten viktig detalj bara: "För att du ska få full garantipension krävs att du har bott 40 år i Sverige från och med det år du fyllde 16 till och med det år du fyller 64 år."

Det blir ju därmed lite svårt för någon som kommer till sverige när denne är 55 och tar ut pension vid 65 att få minst samma pension som någon som jobbat från säg 20 till 65, inte sant? För att inte nämna (ett extremexempel) komma hit som säg 62-åring (av ingen annan anledning än för att få pension) och sen få lika mycket som någon som jobbat i hela sitt liv, då hur mycket man får direkt avgörs av hur lång tid man bott i Sverige. Ha dessutom i åtanke att garantipensinen som HÖGST är 8000 - förutsatt att man är ensamstående och har bott i Sverige i 40 år.

"Har du bott i Sverige kortare tid minskar garantipensionen med 1/40-del för varje år. Har du till exempel bott 27 år i Sverige får du alltså garantipension med 27/40-delar.".

Det är inte någonstans möjligt för någon som enbart bor i Sverige i 5-10 år att få minst lika hög pension (dina egna ord) som någon som som bott och jobbat i Sverige i hela sitt liv.

Bara ännu ett exempel på hur du försöker göra en höna av en fjäder med något som är delvis eller helt felaktigt. Bara ännu ett exempel på varför det är fullkomligt meningslöst att ta NÅGOT av det du skriver seriöst. Bara ännu ett exempel på varför jag har svårt att avgöra om du bara är ett väldigt ambitiöst troll eller inte.

jessijess: du har helt enkelt inget bättre att komma med

Säger personen som använder påstående om att vara bortrest och/eller upptagen som försvar till att ha svårt att komma på något svarBlink

Hjärta


   
SvaraCitera
Rexly

Storchen84:

Nej, men det är individer som dig som bidrar till att det finns ungdomar att suga upp från utanförskapen för dom kriminella gängen, vilket i sin tur innebär att det inte kommer att få ett slut, för det leder bara till fler hatiska människor = mer utsatthet = mer att rekrytera. Och så vidare.

När det sen resten av ditt malarki så... Nej, jag blev inte triggad, jag pekar snarare på hur du fortsatt visar ditt förakt mot en viss grupp, olika subtilt, som du tror är en ekonomisk belastning och som du av andra spekulativa (90% si, x antal procent eller dom flesta eller whatever slänger sina pass, etc. - spekulativt) skäl föraktar.

Du kommer med exempel på den promille som missköter sig. Jag kan svära på att jag någonstans skrivit att dåliga nyheter säljer, därför skrivs det om dessa, inte dom som faktiskt driver Sverige framåt. Sen kan just individer som dig ta denna promille och med tre eller fyra eller fem länkar säga "KOLLA HUR DOM ÄR, SÅHÄR ÄR DOM ALLIHOP!!!". Länkarna behöver inte ens vara aktuella, det kan vara tre länkar från 10 år sen. Eller tre olika länkar som handlar om exakt samma sak hahahah (ja det är faktiskt fortfarande ganska roligt - och nu dessutom en källhänvisning till en blogg xD ).

För ett tag sedan rapporterades det om hur svårt mjölkbönder hade det. Tror du alla var så utsatta som dom man skrev om? Man rapporterade om det allra värsta - så som man ofta gör - för att sälja nyheter. Tror du exempelvis mediauppmärksamheten NMR får är dålig? Tvärtom - dom älskar det.

Vet egentligen inte ens varför jag upprepar mig...

Och varför skulle kommunen köpa bostad åt pensionärer? Fan vad bortkastat. Köp det åt dom som kommer driva Sverige framåt och/eller som faktiskt behöver det istället. Eller om kommunen nu ska köpa bostäder åt pensionärer, ja då kan dom ju köpa en åt mig också, för jag tycker att min lägenhet duger inte riktigt längre. Så då kan kommunen köpa en ny. Inte för att jag behöver en, jag har en redan. Utan för att jag förtjänar nåt bättre. Hah. "Skillnaden" du pratar om är egentligen måttligt irrelevant.

Rofl. Så du=troll med andra ord? Vad är vänster, mp, sd och c då? Jag menar, du har ju redan kommit fram till att sd inte är rasister 😉

Hjärta

SD mår väl vara rasister. Dock inte offentliga rasister längre. Du är bara besatt av ryktet att "SD är rasister". Men deras politiska åsikt har ändrats över åren. 


   
SvaraCitera

Rexly:

SD mår väl vara rasister. Dock inte offentliga rasister längre. Du är bara besatt av ryktet att "SD är rasister". Men deras politiska åsikt har ändrats över åren. 

Öhmmmm... Va???

Hjärta


   
SvaraCitera
Rexly

Storchen84:

Öhmmmm... Va???

Hjärta

Educate yourself. Jag säger inte att SD inte är rasister, dock så har deras syn på invandring ändrats över åren. 


   
SvaraCitera

Rexly: Educate yourself. 

Fast, innan du säger så till någon bör du själv bestämma dig vart du står. För du säger både att dom är rasister och inte är det. Titta på ditt föregående inlägg. Dom må väl vara rasister, bara inte offentligt, så då är dom enligt dig alltså smygrasister? På vilket sätt är det bättre än att vara rasister?

Sen så jo, särskilt SD's kommunpolitiker har upprepade gånger visat att man när det kommer till kritan fortfarande är ett parti med rasistiska värderingar och avskyvärda åsikter om och värderingar mot människor som är från en viss del av världen. Och ofta även utan konsekvenser. Vilket bara talar ännu mer för vad SD verkligen är än idag.

Folk talar ofta om SD's rötter, men inser sällan att "rötterna" i själva verket är högst aktuella än idag.

Eller om jag säger såhär istället: SD är fortfarande det dom alltid varit, jämfört med exempelvis S som är långt ifrån det dom var för 40+ år sedan.

Hjärta


   
SvaraCitera