Aviseringar
Rensa alla

SD VS. Feministiskt Initiativ!


Ämnesstartare

horungen:

Folk som röstar på F! är iallafall vanligt folk (ofta unga) och inte några trångsynta extremister?

Skulle inte säga att FI anhängare är "vanligt folk" haha. Verkligen inte. Rör sig snarare om en privilegierad innerstads elit. Högst exklusiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte alls ovanligt att folk röstar på F! i studentstäder eller studentkretsar. F!-anhängarna är väl ovanligast i överklassområden och bondhålor

Knekten: Skulle inte säga att FI anhängare är "vanligt folk" haha. Verkligen inte. Rör sig snarare om en privilegierad innerstads elit. Högst exklusiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja jämställdhet  och tolerans är  dumma grejer

om de skulle hålla sig till de frågorna och inte blanda sig in i annat kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja jämställdhet  och tolerans är  dumma grejer

Fi:s politik gynnar inte kvinnor, så jag vet inte varifrån du får idén om att dem är direkt ekvivalenta med jämställdhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:
Inte alls ovanligt att folk röstar på F! i studentstäder eller studentkretsar. F!-anhängarna är väl ovanligast i överklassområden och bondhålor

Handlar ju fortfarande om en social innerstadselit. Typ Södermalm, Majorna. Ingen "normala" svenskar bor där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: Handlar ju fortfarande om en social innerstadselit. Typ Södermalm, Majorna. Ingen "normala" svenskar bor där.

lund, uppsala, gbg, helt vanligt folk från hela sverige som pluggar där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sd är för mt höger. rcker med höger nu tkr jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jessijess:

Fi:s politik gynnar inte kvinnor, så jag vet inte varifrån du får idén om att dem är direkt ekvivalenta med jämställdhet.

vrf gör gynnar den inte oss?


   
SvaraCitera

froggygog: Låt de båda dränkas i Östersjön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

lund, uppsala, gbg, helt vanligt folk från hela sverige som pluggar där

Nja, handlar fortfarande om folk som haft det väldigt bra ställt, kanske inte sett så mycket av verkligheten. Att gå någon linje om genusvetenskap på ett universitet någonstans förändrar inte det. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Nja, handlar fortfarande om folk som haft det väldigt bra ställt, kanske inte sett så mycket av verkligheten. Att gå någon linje om genusvetenskap på ett universitet någonstans förändrar inte det. Glad

Asså visst, tro det om det får det att känna dig bättre. Enligt mina erfarenheter har de haft olika socioekonomiska bakgrunder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: tt gå någon linje om genusvetenskap på ett universitet någonstans förändrar inte det.

Eu-valet: Uppsala: 8,2 procent.
Lund: 7,9.
Göteborg: 10,4.

Bara genusvetare, absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hallå sluta vara så intoleranta mot fördomar


   
SvaraCitera

Varken (SD) eller (FI) har väl kompetens att styra landet ensamma så jag anser frågan egentligen bara är skapad för att på sin höjd väcka debatt. 

Bättre i så fall att ställa frågan (M) eller (S)? Om det inte fanns några andra partier vilket parti tror du skulle kunna styra Sverige så att svenskarna får det bättre, arbetslösheten minskar, välfärden ökar och landet blir ett namn att räkna med vad beträffar ex export?

Btw, jag skäms över kinesernas inblandning i SAAB.   Ledsen   Gråter   Tumme ned   Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Eu-valet: Uppsala: 8,2 procent.
Lund: 7,9.
Göteborg: 10,4.

Bara genusvetare, absolut.

Nja, men fortfarande en välbärgad innerstads elit. Unga människor som inte är särskilt intresserade av politik. Som definitivt aldrig läst igenom ett partiprogram. Som mest i vardagen rör sig från innerstadslägenheten, till skolan och till fiket där i alla håller med om ens åsikter.  

Inga verklighetens folk. Inga "vanliga" människor. 

Av de jag själv träffat är de också inte sällan ganska otrevliga, men de kan ju skilja sig såklart.


   
SvaraCitera