Aviseringar
Rensa alla

SD VS. Feministiskt Initiativ!


Ämnesstartare

Centerpartiet såklart, finns inget bättre.


   
SvaraCitera
duden

Båda partierna är skit


   
SvaraCitera

Thilda00: Jo då! Det finns en hel del, de vågar bara inte yttra sig offentligt. Jag har en teori att kvinnor lättare faller för grupptryck än vad män gör gällande politik. Och det beror inte på "det patriarkala förtrycket", jag tror det beror på att det ligger i kvinnors natur att inte avvika socialt.

Intressant, min tjej är mer nationalistisk av sig men sen så är hon inte etnisk svensk per say heller och bryr sig inte om andras åsikter nämnvärt. Kommer du rösta på SD 2018?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är förstagångsväljare, men jag har funderat på det. Rösträtten är ett väsentligt verktyg. Det är då vi som har "fel åsikt" hämnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en nära vän som hotat med att bryta kontakt om jag röstar SD. Jag förstår inte hur dessa människor tänker. De tror att bara tokiga rasister och nazister röstar SD. Men egentligen är deras väljare helt vanliga medborgare.De är inte medvetna om att de kan var deras bästa vän, klasskamrat eller granne.


   
SvaraCitera

Thilda00: Det är då vi som har "fel åsikt" hämnas.

Då kanske din nära vän som eventuellt skulle bli lidande av SD:s politik vill hämnas tillbaka genom att bryta kontakten?

Nästan varannan tysk röstade på NSDAP en gång i tiden. Det betyder absolut inte att varannan tysk var 'tokig nazist eller rasist', men deras röst säger ändå något om vilka sorts människor de var. Inte konstigt om många valde kontaktbrytningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD och nazityskland går inte att jämföras.


   
SvaraCitera

Om jag skulle tvingas välja mellan SD och F! skulle jag valt SD för F!s ekonomi skulle ruinera Sverige på nolltid, inte för att SDs ekonomiska politik är överdrivet mycket bättre egentligen, i jämförelse mots F!s är SDs ekonomi ändå bra mycket bättre.
Dränker dock dem helst båda i Östersjön då inget av partierna är inget jag skulle fundera på att rösta på.

Är Gudrun Schyman eller Jimmie Åkesson bra partiledare?
Gudrun Schyman fuskar med skattepengar, hon bränner hellre pengar än att motverka kvinnlig könsstympning i Somalia eller något annat vettigt. Hur Gudrun är som partiledare skulle jag nog säga att hon duger, de som röstar på F! älskar henne men kan inte tänka mig att det är så värst så många andra som är särskilt förtjusta i henne.
Jimmie Åkesson spelar bort pengar när han mår som riktigt dåligt. När han mår bra sköter han sig gott. Jimmie presterar mycket fint som partiledare, även om det finns dåliga stunder.


   
SvaraCitera

ellerhur.: Nästan varannan tysk röstade på NSDAP en gång i tiden. Det betyder absolut inte att varannan tysk var 'tokig nazist eller rasist', men deras röst säger ändå något om vilka sorts människor de var. Inte konstigt om många valde kontaktbrytningar.

Man kan inte jämföra SD och NSDAP, det är för stora skillnader i tid och rum. Men förstår din poäng, likväl säger det en del om personers karaktär som röstar på Fi, V, M etc.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Om jag skulle tvingas välja mellan SD och F! skulle jag valt SD för F!s ekonomi skulle ruinera Sverige på nolltid, inte för att SDs ekonomiska politik är överdrivet mycket bättre egentligen, i jämförelse mots F!s är SDs ekonomi ändå bra mycket bättre.Dränker dock dem helst båda i Östersjön då inget av partierna är inget jag skulle fundera på att rösta på.

Samma här, Fi skulle sänka Sverige snabbare än ett krig med Ryssland. SD å andra sidan är fortfarande för oseriösa för min del, de måste rensa inom partiet (och partitoppen) ännu mer innan jag ger dom min röst.

trevlig-snubbe: Gudrun Schyman fuskar med skattepengar, hon bränner hellre pengar än att motverka kvinnlig könsstympning i Somalia eller något annat vettigt. Hur Gudrun är som partiledare skulle jag nog säga att hon duger, de som röstar på F! älskar henne men kan inte tänka mig att det är så värst så många andra som är särskilt förtjusta i henne.

När det gäller Gudrun kan man även kolla på hennes tidigare karriär som vänsterpartiets partiledare. Hon led av alkoholism i kombination med en skatteskandal. Tror inte hon är särskilt bra för något politiskt parti.

I
januari2003 framkom att Schyman, under en följd av år, i sin självdeklaration yrkat avdrag för kostnader som hon inte själv betalat. Situationen för partiledningen blev snabbt ohållbar och på en presskonferens den 26 januari meddelande hon sin avgång.[9] Hon efterträddes av Ulla Hoffmann och senare av Lars Ohly. Den 8 februari inledde Ekobrottsmyndigheten i Malmö en förundersökning om misstänkt skattebrott mot Schyman. Straffet blev 50 dagsböter sedan Schyman erkänt sig skyldig.[10]

trevlig-snubbe: Jimmie Åkesson spelar bort pengar när han mår som riktigt dåligt. När han mår bra sköter han sig gott. Jimmie presterar mycket fint som partiledare, även om det finns dåliga stunder.

Hoppas faktiskt att Jimmie avgår så småningom, han verkar vara ganska stressad och Mattias Karlsson som tog över vid Jimmies sjukskrivning verkar vara ganska kompetent.


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Samma här, Fi skulle sänka Sverige snabbare än ett krig med Ryssland. SD å andra sidan är fortfarande för oseriösa för min del, de måste rensa inom partiet (och partitoppen) ännu mer innan jag ger dom min röst.

Personligen känner jag ändå att SD är det för mycket skit i för att jag ska kunna rösta på dem, även om den utesluter medlemmar varje månad, eller varje vecka så tror jag att det är så många idioter i partiet att dem aldrig lär lyckas.
Jag håller med om att dem behöver rensa upp mer i toppen också, Kent bör bort snarast och säkert fler därtill.

Axel_von_Färsen: När det gäller Gudrun kan man även kolla på hennes tidigare karriär som vänsterpartiets partiledare. Hon led av alkoholism i kombination med en skatteskandal. Tror inte hon är särskilt bra för något politiskt parti.

I
januari2003 framkom att Schyman, under en följd av år, i sin självdeklaration yrkat avdrag för kostnader som hon inte själv betalat. Situationen för partiledningen blev snabbt ohållbar och på en presskonferens den 26 januari meddelande hon sin avgång.[9] Hon efterträddes av Ulla Hoffmann och senare av Lars Ohly. Den 8 februari inledde Ekobrottsmyndigheten i Malmö en förundersökning om misstänkt skattebrott mot Schyman. Straffet blev 50 dagsböter sedan Schyman erkänt sig skyldig.[10]

Håller med, hon fuskar och förstör inte bara för sig själv utan för en massa andra också. Hon har ju anställt sina döttrar som hemtjänst och fuskat med skatter osv. Schyman är korrupt.

Axel_von_Färsen:Hoppas faktiskt att Jimmie avgår så småningom, han verkar vara ganska stressad och Mattias Karlsson som tog över vid Jimmies sjukskrivning verkar vara ganska kompetent.

Så som det är nu verkar det funka rätt bra att Åkesson är partiledare, jag tror inte att partiet är så mycket utan honom även om Mattias Karlsson är oerhört kompetent och skulle passa väldigt bra som partiledare trots att han inte har dem ambitionerna.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:
TJENA SMULAN, STÅR DU HÄR & ÄTER KEX? Cool

SD å FI är väl de två partier som bringat mest hets och debatter. Diskussioner och vrål.
Via inlägg och kommentarer är det de som fått skit och.. applåder emellanåt.
Så hur står du i tinget? SD versus FI? Åkesson vs. Gudrun Schyman? Blågul vs. Pink? Strunt versus Trams? Tumme upp

Avregistrerad:

lund, uppsala, gbg, helt vanligt folk från hela sverige som pluggar där

Alla som röstar på f! Här snälla ta er tid att kolla igenom denna videon, bara för att dem har ett "lockande" namn betyder inte att dem invalida idioterna är kapabla till ett skit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isterband:

Alla som röstar på f! Här snälla ta er tid att kolla igenom denna videon, bara för att dem har ett "lockande" namn betyder inte att dem invalida idioterna är kapabla till ett skit. 

För att inte tala om deras nyaste mupp till partiledare. Victoria Kawesa. Anlitade svart städhjälp som hon aldrig betalade för och har 170.000 kr i skulder hos Kronofogden. FI vill gå till val på att skrota försvaret, införa amnesti till alla illegala invandrare samt förbjuda utvisningar eftersom "inte vita svenskar utvisas". Detta tillsammans med höga företrädare i partiet som gifter bort sina döttrar. Hur kan någon normal människa öht fundera på att rösta på detta pajasparti?

  http://www.friatider.se/fi-topp-lurade-invandrare-st-da-gratis
http://wzup.nu/victoria-kawesa-ny-partiledare-for-fi-och-ett-fall-for-lyxfallan/
http://www.friatider.se/fi-vill-f-rbjuda-utvisningar-vita-svenskar-utvisas-ju-inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
FI Hjärta

Beklagligt att vi har en moderator på denna sida som stödjer rasism. FI är ju rasister mot vita män och kristna. De har samma typ av fördomar mot vita män och kristna som SD har mot icke-vita och muslimer. SD och FI är två partier full med hat.


   
SvaraCitera
mynona

Tant Asta: Victoria Kawesa. Anlitade svart städhjälp som hon aldrig betalade för och har 170.000 kr i skulder hos Kronofogden. FI vill gå till val på att skrota försvaret, införa amnesti till alla illegala invandrare samt förbjuda utvisningar eftersom "inte vita svenskar utvisas".

Jag har hört att Kawesa ska ha sagt att invandrare inte ska utvisas eftersom "inte vita svenskar utvisas." Om det är sant är det naturligtvis en salongsidealism som gör det dåliga intrycket av att det är viktigare att posera med en åsikt än att göra vad som är konstruktivt, men oavsett vad, är "Friatider" inte en vidare bra källa att citera ifrån om man vill uppfattas som något annat än en tjockskallig nazist, och vare sig Fi är ett pajasparti eller inte, så förändrar det ju inte att SD är just ett pajasparti.

Varför ska folk vara så primitivt svartvita.


   
SvaraCitera