Aviseringar
Rensa alla

SDR? (SNABBA SVAR TACK!)


Ämnesstartare

Behöver snabba svar!

Jag har försökt sälja aftonbladet (finns inga andra tidningar som går att sälja här) men det var alltför jobbigt och eländigt. Fick en timlön som man kunde panta burkar och tjäna bättre på. Funderar lite på SDR. Är det bra? Är möjligt att jag kan få barnbidraget om mamma går med på det (pappa tycker jag är ansvarsfull och så, så för honom får jag) men förutom det är SDR mitt sista alternativ tror jag. Bor på Alnö i Sundsvall om ni skulle veta nånting annat man kan göra här när man är 14. Hur tycker ni jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Pluggis:

SDR

tror det skulle löna sig bättre att flytta till kina skruva ihop ipods 19 timmar om dagen, ungefär[crazy]


   
SvaraCitera

Jag är nästan säker på att du får sämre betalt från SDR. Jag har själv delat ut reklam för dem. Och det var inte så värst bra betalt där.
Fast samtidigt så vet jag inte hur mycket betalt du fick av att sälja tidningar. Men att dela ut reklam åt SDR får man ungefär mellan 300-500:-/mån beroende på hur stort distriktet (utdelningsområdet) är, hur många trycksaker och hur mycket allt väger osv. Har man tur kan det finnas stora distrikt som ger bättre betalt, kanske 1000:-, vilket är ganska ovanligt.


   
SvaraCitera

Ju jobbigare det är att dela ut reklamen, desto mer kommer du få. I ett villaområde där varje dörr är långt från varandra får du mer betalt än bland hyreslägenheter där de är typ 5m från varandra.

Det är oavsett skitlön för ditt arbete, det borde finnas andra alternativ än aftonbladet och SDR.. Hoppas jag.


   
SvaraCitera

Man får inte mycket betalt för att dela ut reklam och sen är det väldigt jobbigt. Jag skulle fortsatt med aftonbladet om jag var som du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jag skulle fortsatt med aftonbladet om jag var som du.

Det tror jag inte... Gå runt till massa surkärringar och gubbar som bara är sura i 4 timmar för nån hundring eller mindre. Det gick jättebra i början men sen blev det nästan bara mindre och mindre som köpte. Första gången tjänade jag 300kr på en helg. Sen blev det som sagt bara mindre och mindre. Sålde 5st igår. 0 idag. Men som sagt så kanske jag har tur och får barnbidraget så slipper jag tänka på sån här skit...


   
SvaraCitera

Pluggis:

re. Det gick jättebra i början men sen blev det nästan bara mindre och mindre som köpte. Första gången tjänade jag 300kr på en helg. Sen blev det som sagt bara mindre och mindre. Sålde 5st igår. 0 idag. Men som sagt så kanske jag har tur och får barnbidraget så slipper jag tänka på sån här skit...

Jaha. Du har ingen relativt fast lön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jaha. Du har ingen relativt fast lön?

Nej, tyvärr... Man var ju tvungen att fråga om dom ville köpa tidningen [n]


   
SvaraCitera

Pluggis:

Nej, tyvärr... Man var ju tvungen att fråga om dom ville köpa tidningen [n]

Jaha. Oj. Då tycker jag att du ska dela ut reklam istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jaha. Oj. Då tycker jag att du ska dela ut reklam istället.

Haha, ja... Hade varit betydligt lättare om det var en tidning som dom prenumererade på så man bara la dom i brevlådan så fick man in pengar på kontot men nej nej... Man får dessutom extremt mycket småpengar (har över 100 enkronor,kanske 150 5kronor och lika många tior) som man sen ska sätta in på banken och betala fakturan med som kommer i mitten av varje månad. Extremt krångligt... Bara tänka sig snubben som tjänar minst 5000 per månad av detta.


   
SvaraCitera

Hade hela centrum i staden där jag bor en sommar, fick 1000 kronor per utdelningsrunda. Tog kanske 7 timmar att dela ut allt, så det var jobbigt som fan, men en ganska bra timlön för att dela ut reklam ändå 🙂
I och för sig fick man ju sitta och blada ihop allt innan också och det tog några timmar.

Men generellt suger lönen hos SDR.


   
SvaraCitera

Tar flera timmar för du får lägga ihop reklam buntarna själv. Sen tiden det tar att lämna ut dom. Du får runt 500kr för det och det tar ungefär hela helgen.


   
SvaraCitera

Som sagt är det ju ingen superlön om du jobbar åt sdr, men det kan man inte riktigt räkna med om man är bara 14 heller. Men det är ju värt att testa med reklamen, bra med lite extra slantar och du lär dig ju alltid något [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså om sorteringen skulle vara för jobbig kan jag be om att dom sorterar den. För jag behöver bara några hundringar eller så för att ha råd med att gå på gym (busskortet kostar rätt mkt). Men sen är det ju inte heller säkert att jag får nåt jobb :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Alltså om sorteringen skulle vara för jobbig kan jag be om att dom sorterar den

kan du?


   
SvaraCitera