Aviseringar
Rensa alla

Se exakt ut som det motsatta könet


Ämnesstartare

Hej allihopa!

Min dröm är att se ungefär ut som tjejen på bilden nedan när jag känner för det.

Jag är en man, en heterosexuell man och drömmer att se ut som hon nedan och därmed bli en kvinna till utseendet när jag vill. Detta gör jag för att jag skulle känna mig lycklig och fri då.image_1.jpeg

Problemet är dock: hur ska jag bära mig åt för att lyckas? Mitt mål är att kunna ha de resurser (smink, peruk, kläder o.s.v.) för att se ut sådär när jag vill på sommaren och jag behöver er hjälp. Vet att det kommer att bli dyrt (denna typ av skönhet kostar mycket pengar), men det är fullt möjligt om jag gör det på rätt sätt och samlar/jobbar ihop de pengar som behövs för att göra detta.

Problemen är ju när man väl som man köper kvinnligt kodade kläder i butiker, ex: vad de andra kommer tycka och hur de kommer att reagera (och ja, jag har rätt lågt självförtroende).

Detta är som sagt något jag önskar att få göra när jag är ensam/när ingen jag känner vet om att jag klär ut mig. De enda jag i princip vill ska veta om detta är mina bästa vänner.

Hur ska jag göra för att uppfylla detta höga mål? För det är realistiskt, men kräver mycket för att uppnå. Är mycket tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Du måste våga vara din egen person. Här är en video som kanske kan hjälpa dig med det


   
SvaraCitera
shuna

Du vill ha övernaturliga krafter i princip? Tror ingen kan hjälpa dig här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga ironiska skitkommentarer baserade på fria tider nu, TACK!


   
SvaraCitera

Legit aningen vad du försöker åstadkomma, du kommer aldrig se ut som en tjej på riktigt så länge du inte genomgår könskorrigering vid tidig ålder vilket är ändå inte rekommenderat.


   
SvaraCitera

Ta med dig en tjej kompis när du ska handla kläder och låtsas att det är hon som ska ha.


   
SvaraCitera

Du kan inte ändra ditt kön sure du kan ändra utseėnde men du är fortfarande man av naturen du kan aldrig bli tjej eller en höna ( hen) och du kan bryta mot skrivna lagar men du kan aldrig bryta mot naturens lagar:)  alltså kommer du bara vara en man som ser ut som en tjej vill bara att du fattar det innan du gör nått


   
SvaraCitera

Asså e du trans? Elr ja fattar nt. Vad andra tkr borde du lägga åt sidan. Du ska känna att du gjort det du vill när due gammal så kör. Testa hormoner så ksk du får mer ”kvinnliga” drag.


   
SvaraCitera

Hmm.. Vet inte riktigt vad du för råd du vill ha?

Du vet redan i princip vad du behöver göra för att uppnå detta. Genom att köpa kvinnliga kläder, smink osv. Jag förstår dock inte varför du ska spara ihop pengar för det här? Så dyrt är det inte. Om du nu inte ska göra några skönhetsoperationer.. Det lär väl vara svindyrt.

Man behöver dessutom inte köpa allt på en gång om det skulle vara så att det går på flera tusen. Köp lite i taget? Börja med sminket? Har själv aldrig sminkat mig men jag antar att sånt tar tid och lära sig. Då skulle du i så fall kunna köpa diverse sminkprodukter och öva. 

När det gäller kläder så kan du beställa det mesta på internet. Dam-storlekar är dock lite annorlunda från herrarnas. Så det bästa vore kanske att pröva någon tröja eller så i en butik. (Är ju också mycket lättare att se om man passar i nått i butiken, så förstår om du inte vill beställa via internet)

Hur du ska våga handla kläder i en butik.. Ja vet inte.. Ta med en kompis så det känns bekvämare? Behöver ju inte vara en kvinnlig kompis. Oavsett kön så tror jag det hade känts bättre att ha någon med dig som du kan prata med. Sen tror jag faktiskt att ett fåtal bryr sig om vad du handlar. Men för att undvika så mycket folk som möjligt så gå dit och handla när dom flesta jobbar? Är du ledig någon dag så gå dit vid 10-11 tiden kanske? Dom som jobbar där struntar nog i vad du handlar. Kanske åka till en närliggande stad till och med? Där du verkligen inte känner någon om det är det du oroar dig över.

Hoppas det går bra för dig! 🙂


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid ta och börja med det som är "lätt" inte lätt som i ordet enkelt men lättsamt. Om du förstår, vilket knappt jag gör... Men hursomhelst så menar jag att du kan träna på rösten om det nu är någonting du vill gå in på. Även smink som du kan tvätta bort kan du testa/träna med, om du nu inte redan har använt sådant innan. Överdriv inte testandet/tränandet bara, det kan få konsekvenser som allergisk reaktion och du kan täppa till porerna osv... Så var lite försiktig och känn av först.

Tänker att det är lite mer lättsamt, om du känner för att fortsätta och om du sedan vill och har blivit duktig på det som är mer lättsamt så kan du ju fortsätta med att köpa & hitta stil, smycken, peruk, plagg osv... eller hur du nu tänker kring sådant.
Om du nu inte är 100% säker på din dröm då vill säga.


   
SvaraCitera

vill du se ut som henne (menar kroppen) eller bara vill du likna henne med peruk och sånt


   
SvaraCitera

Operera dig, men det kommer kosta dig mängder med pengar och det finns ingen återvändo när du väl ligger nedsövd på operationsbädden. Så tänk noga. Är du religiös förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kan gärna ge förslag om det finns någon expert att boka som sminkar en på en expertnivå


   
SvaraCitera

Jag är här för att kommentera mitt personliga möte med en stavspelare som har hjälpt mig att återställa harmonin i mitt äktenskap och han har också gett mitt liv en ny mening. Jag vill att ni alla ska veta att prästmanuka hjälpte mig att återställa freden i mitt äktenskap som förstördes återställdes tillbaka och min man är tillbaka till huset och har tagit fullt ansvar för familjen och även han har blivit befordrad på kontoret med hjälp av präst manuka ord är helt enkelt inte tillräckligt för att säga tack. Du är verkligen en välsignelse för människovänlig prästmanuka. om du vill träffa den här mannen och få ditt problem att lösa hans e-postadress är lovesolutiontemple1@gmail.com Mrs.barbara



   
SvaraCitera