Aviseringar
Rensa alla

Se vad som laddas ned.


Ämnesstartare

Jag har 3, trådlöst och under en period har jag haft det oskyddat, så grannar etc. har kunnat gå in.

Finns det något sett att se vad som laddars ned/Har laddats ner från mitt internet?


   
Citera

heheheheh porr


   
SvaraCitera
Åtta

Jag trodde inte att 3 tillhandlahöll ADSL. Eller delar du ut ditt mobila bredband via router?


   
SvaraCitera

vanligkille:

Finns det något sett att se vad som laddars ned/Har laddats ner från mitt internet?

Om du har ett trådlöst nätverk kan alla runt omkring se precis vad du gör, men risken är liten då det krävs någon form av intelligens för att utföra sådana dåd.


   
SvaraCitera

aristoteles:

någon form av intelligens

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du har ett trådlöst nätverk kan alla runt omkring se precis vad du gör, men risken är liten då det krävs någon form av intelligens för att utföra sådana dåd.

ja och man måst ha en WLAN mottagare med avlyssningsläge (vanligen>1000:-) å det har inte valiga användare [smile]

Sen är gränssnittet på dessa program inte så användarvänligt så att vem som helst kan läsa av det


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om du har ett trådlöst nätverk kan alla runt omkring se precis vad du gör

Hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Hur då?

jaag_91_:

WLAN mottagare med avlyssningsläge

Wireshark


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Hur då?

Det är trådlöst, allt du gör sänds genom luften till alla som finns i närheten, du kan inte hindra nån att ta emot informationen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jaag_91_:

ja och man måst ha en WLAN mottagare med avlyssningsläge (vanligen>1000:-) å det har inte valiga användare [smile]

Whoa! vad har du fått det ifrån? Ett rt73-baserat kort kan du få för 100:-


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är trådlöst, allt du gör sänds genom luften till alla som finns i närheten, du kan inte hindra nån att ta emot informationen.

Oj då :S ... tur att jag har lösen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Whoa! vad har du fått det ifrån? Ett rt73-baserat kort kan du få för 100:-

hur funkar dom?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pepparkaksgubbe:

Oj då :S ... tur att jag har lösen?

går att hacka[zzz]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

tur att jag har lösen?

Hehe, jo det håller dom flesta amatörer ute.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jaag_91_:

hur funkar dom?

Felfritt, monitor-mode är inte det ända du behöver, du skall fördelaktligen ha packet-injection som stöds både genom hård/mjukvara, det har både rt73 och rt61, och även många atheros-kort.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hehe, jo det håller dom flesta amatörer ute.

Hur gör man den säker då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Felfritt, monitor-mode är inte det ända du behöver, du skall fördelaktligen ha packet-injection som stöds både genom hård/mjukvara, det har både rt73 och rt61, och även många atheros-kort.

Länk på ett för 100spänn?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pepparkaksgubbe:

Hur gör man den säker då?

Går inte att göra det helt säkert.

Du kan ju dälja ssid och köra wpa kryptering så är du ganska säker


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Länk på ett för 100spänn?

http://www.pricerunner.se/pl/117-768488/Naetverkskort/Sweex-Wireless-USB-Adapter... )-priser
Ok kostade 150, men det finns säkert billigare om man verkligen är fattig.


   
SvaraCitera