Aviseringar
Rensa alla

Se vad som laddas ned.


Ämnesstartare

aristoteles:

http://www.pricerunner.se/pl/117-768488/Naetverkskort/Sweex-Wirele​ss-USB-Adapter...)-priser
Ok kostade 150, men det finns säkert billigare om man verkligen är fattig.

Köpte en för 1200:- nyss men den har nå booster å skit så den ska ha längre räckvidd. Men en såndär i bärbara vore ju najs [smile]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Hur gör man den säker då?

Kör en wpa-kryptering med ett STARKT lösen. Det bästa är om du kör 64 bitar bara helt random.

Att dölja sitt nätverk är bortkastat och helt värdelöst, precis som wpa med svagt lösen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jaag_91_:

Köpte en för 1200:- nyss men den har nå booster å skit så den ska ha längre räckvidd. Men en såndär i bärbara vore ju najs [smile]

Vad har den för chipset?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad har den för chipset?

vad är chipset?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Kör en wpa-kryptering med ett STARKT lösen. Det bästa är om du kör 64 bitar bara helt random.

Att dölja sitt nätverk är bortkastat och helt värdelöst, precis som wpa med svagt lösen.

Vart kan man köpa det då?
Det enda sättet man kan hacka ett trådlös nätverk är genom chansning eller hur? alltså man chansar på koden tills man får rätt?


   
SvaraCitera

jaag_91_:

vad är chipset?

Har du köpt ett kort för 1200 spänn och tänker inte använda det till något roligt?[tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pepparkaksgubbe:

Vart kan man köpa det då?
Det enda sättet man kan hacka ett trådlös nätverk är genom chansning eller hur? alltså man chansar på koden tills man får rätt?

En kryptering köper du inte, det ställer du in i din router.
Och nej, man chansar inte på lösenordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du köpt ett kort för 1200 spänn och tänker inte använda det till något roligt?[tard]

hehe jp det är kul att kolla vad grannarna gör? [bigsmile]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

hehe jp det är kul att kolla vad grannarna gör? [bigsmile]

Vad använder du för program för sniffing?


   
SvaraCitera

aristoteles:

En kryptering köper du inte, det ställer du in i din router.

Haha ok, om man har en liten modem och inte router..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad använder du för program för sniffing?

wireshark [crazy] är ganska ny med det där med sniffing [cute]

Sen har jag försökt med cain men det funka inte [sad]

Vad kan man göra för kul med "chipset"?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Haha ok, om man har en liten modem och inte router..?

Det du talar om är en mobil uppkoppling. Med andra ord, inget som står i tråden är för dig relevant. Det är viktigt att använda rätt ord.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jaag_91_:

wireshark [crazy] är ganska ny med det där med sniffing [cute]

Det används inte till sniffing.

jaag_91_:

Vad kan man göra för kul med "chipset"?

Chipset är helt enkelt vilket typ av chip som sitter i kortet, skulle vara kul att veta med tanke på att det kostade dig 1200 spänn.
Btw, windows klarar inte av packetinjections, så att knäcka nätverk kan du glömma.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det du talar om är en mobil uppkoppling. Med andra ord, inget som står i tråden är för dig relevant. Det är viktigt att använda rätt ord.

Ja? .. jo , jag vill ju fortfarande vara säker när jag är ute på internet. Jag har lösen och är också dold för andra nätverk. Är det tillräckligt säkert?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Chipset är helt enkelt vilket typ av chip som sitter i kortet, skulle vara kul att veta med tanke på att det kostade dig 1200 spänn.
Btw, windows klarar inte av packetinjections, så att knäcka nätverk kan du glömma.

Med wireshark får man upp alla paket som skickas i nätverket. i Windows, har även gnu i datorn men sällan jag orkar skifta till det.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Ja? .. jo , jag vill ju fortfarande vara säker när jag är ute på internet. Jag har lösen och är också dold för andra nätverk. Är det tillräckligt säkert?

Det är svårt att hjälpa dig då du inte vet själv vad du använder.
Ta reda på om du använder mobilt bredband eller om du kör över wifi, för då kan nån hjälpa dig.

jaag_91_:

Med wireshark får man upp alla paket som skickas i nätverket. i Windows

Precis, du kan läsa information ur paket som kommer från samma nätverk som du eller öppna nätverk, men du kan knappast ta dig in i ett wpa-krypterat nätverk via windows om du inte har väldigt specifik hårdvara.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är svårt att hjälpa dig då du inte vet själv vad du använder.
Ta reda på om du använder mobilt bredband eller om du kör över wifi, för då kan nån hjälpa dig.

Jag använder trådlöst bredband, USB modem eller vad det nu heter.. Alltså en liten grej som man kopplar till datorn, en sån man hela tiden ser på reklamerna 24/7[confused].
Wifi är ..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Precis, du kan läsa information ur paket som kommer från samma nätverk som du eller öppna nätverk, men du kan knappast ta dig in i ett wpa-krypterat nätverk via windows om du inte har väldigt specifik hårdvara.

näe precis. Men de flesta har oskyddade nätverk här i trakterna [bigcheers]


   
SvaraCitera