Aviseringar
Rensa alla

Seg av alkohol


Ämnesstartare

Ja det är en paradox, jag vet[crazy]

Konstigt va? först helt avtrubbad, frånvarande. sen kom allt på en gång! Men som sagt, det kan hända om man är deprimerad inombords..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha men de e så för mig med oftast, flippad och galen tills jag dricker ... då blir ja lugn och seriös och ska alltid ha djupa konversationer (djupa i min värld dårå, alltså typ vilket toapapper som är skönast att torka sig med). Fast efter ytterligare lite mer så .. blir det lite för mycket.

men förstår inte vitsen varför du ska dricka i så fall, visst det är gott, men det är hallonsaft också [smile]. öl dock är ju kungligt däremot .. aja whatever [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha!! [bigsmile][bigsmile][chocked]djupt värre..

Ja öl är jädrigt gott. Synd att jag har fått smak för det..[cheers]

Men jag håller med dig. Ingen vits att dricka för alkoholens skull när jag ändå inte gillar att bli påverkad.

Japp!! Alkoholfri öl (och hallonsaft) är också gott! Jag ska be om alkoholfritt nästa gång [y]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Ok då vet jag. Det är därför alkohol är så bitterljuvt. Hade egentligen aldrig tänkt testa, men ändå bra att veta hur det känns

ah, erfarenheten är värd ganska mkt faktiskt... man har liksom förmågan att se saker på ett annat sätt och så typ

Virvelvind:

Men är det normalt att bli påverkad av två öl? [blush]

ja
men man kan vara olika mkt påverkad

Virvelvind:

jag vågar inte dricka mer för då vet jag inte vad som händer.. så jag håller mig nog på den nivån.

man blir mer dazed ju mer man dricker, men när man börjar tappa balansen så har man druckit för mkt

Virvelvind:

Om jag inte blir helnykterist, oxå ett starkt alternativ. [shake]

värdelöst [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

Virvelvind: Om jag inte blir helnykterist, oxå ett starkt alternativ.

värdelöst

Ähä? på vilket sätt? [crazy] [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter spännande. men tycker nog att det inte finns någon vits med att du fortsätter dricka


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Om det är såhär det är tänker jag nog fortsätta vara nykterist.

Bli jätte packad så vill du bli det igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Bli jätte packad så vill du bli det igen.

Haha, det är så alltså [crazy]
Då ska jag akta mig för att bli packad..[blush]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Ähä? på vilket sätt? [crazy] [wink]

finns ingen vettig anledning att binda upp sig till nolltolerans


   
SvaraCitera

Virvelvind:

jag vågar inte dricka mer för då vet jag inte vad som händer.. så jag håller mig nog på den nivån.

om du är en säker miljö och tror att du känner dig själv så varför inte testa? jag tycker inte det är något fel med att bli nykterist men jag tycker att du ska testa att dricka olika saker innan. öl blir man ofta seg av. rödvin också. drick sprit, men var försiktig och drick inte för snabbt, och se om du känner någon skillnad?

jag tror att du är rädd att du ska bli helt out of control om du tar den där 3e ölen, det blir du inte. om du väntar en liten stund mellan varje öl/drink/glas vin så är det lugnt. det som kan vara jobbigt är om man dricker asmkt skitfort, då kan det slå fel och man spyr och har sig. men jag tror inte att det är någon risk för det i ditt fall.

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

starksprit > öl.

mvh drogmissbruk.

Känner mig lite dum men måste ändå fråga: vad menar du?

Postlapsaria:

öl blir man ofta seg av. rödvin också. drick sprit, men var försiktig och drick inte för snabbt, och se om du känner någon skillnad?

Jaha så man blir mindre seg av sprit? ja jag kan ju testa.. men inte när jag känner mig psykiskt instabil som jag gör just nu. Blir man inte snabbare full av sprit? som sagt jag har inte så bra koll på det där..[blush]

Postlapsaria:

jag tror att du är rädd att du ska bli helt out of control om du tar den där 3e ölen, det blir du inte.

Postlapsaria:

lycka till!

Okej [wink] tack för dina råd [smile]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Jaha så man blir mindre seg av sprit? ja jag kan ju testa.. men inte när jag känner mig psykiskt instabil som jag gör just nu. Blir man inte snabbare full av sprit? som sagt jag har inte så bra koll på det där..[blush]

ja så är det iaf för mig. man behöver inte bli full snabbare bara för att man dricker sprit. men eftersom det är mycket starkare än vin och öl är det ju förstås lättare att få i sig mer alkohol på kortare tid. men du kan blanda ut din sprit med läsk/juice så att du kan kontrollera lättare hur mycket du får i dig. och ha aldrig bråttom! det finns ingen tävling om vem som blir full snabbast, man behöver inte ens bli full. ta det i din egen takt, och lita på att du kan hantera dig själv.


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Okej [wink] tack för dina råd [smile]

dessutom så är det självklart svårare i början när man itne vet hur mkt man tål eller hur ens kropp regaerar på olika sorter. jag tror att de allra flesta har genomlidit en eller två hemska fyllor när man insett att man fått i sig för mycket, men det händer även den bäste. jag känner nu vid 18 års ålder att jag har kommit över alkohol lite. jag vet hur och när jag ska dricka och hypar inte som när jag var typ 16. nu har jag en mogen relation till alkohol och jag tror att det tar ett litet tag för alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

det finns ingen tävling om vem som blir full snabbast

bara för att du aldrig kvalat in till en sådan tävling är inte detta en ursäkt att hävda att dylika tävlingar inte existerar. du är bara avundsjuk.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

bara för att du aldrig kvalat in till en sådan tävling är inte detta en ursäkt att hävda att dylika tävlingar inte existerar. du är bara avundsjuk.

den finns inte om man inte väljer att vara med i den. tycker inte att det är ett speciellt kul sätt att konsumera alkohol.


   
SvaraCitera