Aviseringar
Rensa alla

Segaste tv-spelet?


Ämnesstartare

Nekorini:

Sjuan, lätt. Så som alla tjatar om Cloud, Aerith och Sephiroth.

Sjuan är tamejfan bland det sämsta dravlet jag någonsin haft oturen att spela igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Sjuan är tamejfan bland det sämsta dravlet jag någonsin haft oturen att spela igenom.

Jag vet. xD Tyvärr så är det ändå det mest klassiska. [crazy]


   
SvaraCitera
smisk

Geigermätare:

Ja, FF hör ihop i den bunten. Skitspel.

Äh, du är för negativ. Det är fansen som förstör spelserien, inte spelen själva. Du hade knappast kunnat göra bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nekorini:

Jag vet. xD Tyvärr så är det ändå det mest klassiska.

Dynga.

smisk:

Äh, du är för negativ. Det är fansen som förstör spelserien, inte spelen själva. Du hade knappast kunnat göra bättre.

Jag är faktiskt helt övertygad om att jag hade kunnat skriva en bättre berättelse än det klyschiga hjältedramat med en person som dör "tragiskt", typiskt Squaresoftdravel och knappast nyskapande eller unikt. Värdelöst är vad det är.


   
SvaraCitera
smisk

Geigermätare:

Jag är faktiskt helt övertygad om att jag hade kunnat skriva en bättre berättelse än det klyschiga hjältedramat med en person som dör "tragiskt", typiskt Squaresoftdravel och knappast nyskapande eller unikt. Värdelöst är vad det är.

Klyschor gör det inte mindre klassiskt. Allt behöver inte var nyskapande för att det ska vara bra, heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Klyschor gör det inte mindre klassiskt. Allt behöver inte var nyskapande för att det ska vara bra, heller.

Men det är ju inte bra skrivet. Så vad gör det bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Dynga.

Fast åttan är ännu värre. [no-no]

Geigermätare:

Jag är faktiskt helt övertygad om att jag hade kunnat skriva en bättre berättelse än det klyschiga hjältedramat med en person som dör "tragiskt", typiskt Squaresoftdravel och knappast nyskapande eller unikt.

Det är dock det "klyschiga hjältedramat" och "Squaresoftdravlet" som många är ute efter att få spela. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow, tibia?--------


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nekorini:

Fast åttan är ännu värre.

Nä, åttan har mycket mysigare miljöer, så det är faktiskt bättre än sjuan.

Nekorini:

Det är dock det "klyschiga hjältedramat" och "Squaresoftdravlet" som många är ute efter att få spela.

Så tv-spelare är idioter?


   
SvaraCitera
smisk

Geigermätare:

Men det är ju inte bra skrivet. Så vad gör det bra?

Att det faktiskt är en bra story? Jag och miljontals andra spelare har kunnat ha en koppling till storyn, vilket betyder att den inte är dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Att det faktiskt är en bra story? Jag och miljontals andra spelare har kunnat ha en koppling till storyn, vilket betyder att den inte är dålig.

Det är en värdelös berättelse, det är efterblivet skrivet och den utgår ifrån att spelaren är dum i huvudet, passar du in i den målgruppen, så grattis. Själv vill jag ha spel med mer djup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WoW och ett FISKEspel jag hade till mitt PS1 [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Så tv-spelare är idioter?

Nej, mer dem som inte förstår sig på bra spel. [crazy]

Geigermätare:

Nä, åttan har mycket mysigare miljöer, så det är faktiskt bättre än sjuan.

Men det är ju inte bara miljöerna det handlar om heller! Det är ju huvudsakligen storyn, no? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nekorini:

Men det är ju inte bara miljöerna det handlar om heller! Det är ju huvudsakligen storyn, no?

Och sjuan har sämre story, sämre miljöer och sämre karaktärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Och sjuan har sämre story, sämre miljöer och sämre karaktärer.

Jag kan inte uttala mig om det så mycket för jag har inte spelat hela spelet. [rolleyes] Men enligt många, är FF7 fortfarande en av de mest klassiska spelen. [wink]


   
SvaraCitera