Aviseringar
Rensa alla

Segt bredband med kabel, skälla på operatören eller fixa själv?


Tyrael

Den Vise:

Min kompis sa annars att det kan vara routern som är skruttig, har haft samma i flera år och så x)

Ja, min förra router gav 3 mbit när vi hade 25, utan routern (kopplad direkt från datorn till jacket) så hade vi den riktiga summan.

Så kan vara routern.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dock tycker jag att det är mesigt av dig att SKRIVA, du kan få så mkt viktig information på telefon ist. Sådant som folk i denna tråden skrivit redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ring dem, att skriva hjälper inte.

Har ringt dem massor förut angående internet, det enda de säger är antingen "det finns inget fel" eller "ryck ur modemet", och tro mig jag har gjort allt jag kan här hemma 😛

Tyrael:

Så kan vara routern.

Tror inte det, jag har somsagt kopplat den från jacket till datorn + mätt på mitt ps3 men får ändå samma svar 🙂

Tyrael:

Dock tycker jag att det är mesigt av dig att SKRIVA, du kan få så mkt viktig information på telefon ist

Klart jag kan ringa som jag gjort tusen gånger innan, men som jag skrev till henne över, de ber mig bara dra ur modemet [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Har ringt dem massor förut angående internet, det enda de säger är antingen "det finns inget fel" eller "ryck ur modemet", och tro mig jag har gjort allt jag kan här hemma 😛

Om jag var du så hade jag tröttnat och bytt bredbandsbolag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om jag var du så hade jag tröttnat och bytt bredbandsbolag.

Jag vill lol. Men jag är n00b på sånthär.
Vi bor i lägenhet och Com Hem ger oss både kabeltv och bredband, kan man bara byta bredbandsleverantör då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

kan man bara byta bredbandsleverantör då?

Jadå, det tror jag iaf.
Fast de är nog inte så pigga på det[wink]


   
SvaraCitera
Tyrael

Den Vise:

Klart jag kan ringa som jag gjort tusen gånger innan, men som jag skrev till henne över, de ber mig bara dra ur modemet [n]

Kommunikation: "jag har redan gjort det"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jadå, det tror jag iaf.
Fast de är nog inte så pigga på det[wink]

Haha, you don't say that xD
Får kolla upp det, Com Hem har alltid bara varit elände ändå 😛

Tyrael:

Kommunikation: "jag har redan gjort det"

Är det en dryg fet stockholmsoperatör som säger "då kan vi inte göra något mer" så kommer jag lacka ur xDDD brukar vara så

But I'll do my best [y] trött på att sitta i en timme och vänta på grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Haha, you don't say that xD
Får kolla upp det, Com Hem har alltid bara varit elände ändå 😛

ah, gör det[wink]


   
SvaraCitera
Tyrael

Den Vise:

Får kolla upp det, Com Hem har alltid bara varit elände ändå 😛

Comhem har varit FELFRIA för mig 6 år, nu det senaste året har det dock strulat en hel del men aldrig hastigheterna.

Den Vise:

Är det en dryg fet stockholmsoperatör som säger "då kan vi inte göra något mer" så kommer jag lacka ur xDDD brukar vara så

Säg att du säger upp abonnemanget om de inte kan hjälpa dig då.
edit dock kommer du få betala bindningstiden ut, så det är mycket bättre att försöka lösa problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Comhem har varit FELFRIA för mig 6 år, nu det senaste året har det dock strulat en hel del men aldrig hastigheterna.

Hehe okej, vi har alltid haft Com Hem och det har alltid varit något strul, oftast när det gäller bredbandet xd

Tyrael:

Säg att du säger upp abonnemanget om de inte kan hjälpa dig då.
edit dock kommer du få betala bindningstiden ut, så det är mycket bättre att försöka lösa problemet.

Jo jag vet, I'm working on it!


   
SvaraCitera