Aviseringar
Rensa alla

Selfies


Ämnesstartare

Folk brukar oftast ta selfies för att visa hur perfekt liv dom har. Men de som tar selfies hela tiden, kan väl inte ha ett perfekt liv om de bara ägnar sig åt att ta selfies och nästan inget annat. Jag förstår mig inte riktigt på det, kan ni förklara för mig varför folk påstår att de har det så bra, när de inte lever livet? (Jag vet att folk försöker försköna sitt liv på internet, men endå.) 


   
Citera

dom ljuger för sig själva genom att lägga upp en bild och låta folk säga att dom är snygga typ eller nåt, själv tar ja bara selfie ifall ja ska byta profilbild eller skicka bilder när någon man chattar med vill se


   
SvaraCitera

Sam sagt, de försöker intala sig själva att livet är bra genom att lägga upp nån lycklig selfie. Eller så ska de lägga ut nån gråt selfie för att finna nån tröst i likes-siffran. Har aldrig riktigt fattat det där och det är därför jag aldrig lägger upp selfies (förutom profilbilder). Men självklart finns det dom som är lika lyckliga som de ser ut att vara på bilderna. Men väldigt få är nog det.


   
SvaraCitera

tar selfies cirka hela tiden. vill föreviga mitt hår nu när jag är inne i en bra hår-period


   
SvaraCitera

Folk söker ständigt uppmärksamhet, om det inte är selfies så är det nåt annat.


   
SvaraCitera

Maddy13: Folk brukar oftast ta selfies för att visa hur perfekt liv dom har.

Hur underbygger du detta? 

Maddy13: Men de som tar selfies hela tiden, kan väl inte ha ett perfekt liv om de bara ägnar sig åt att ta selfies och nästan inget annat.

Perfekt enligt vem? Och gör de verkligen så lite andra saker? 

Maddy13: Jag förstår mig inte riktigt på det, kan ni förklara för mig varför folk påstår att de har det så bra, när de inte lever livet? (Jag vet att folk försöker försköna sitt liv på internet, men endå.)

Varför tror du att människor förskönar sina liv? :3


   
SvaraCitera
seasaw

vad är det du undrar, mer exakt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
vad är det du undrar, mer exakt?

Varför de påstår att de har det så bra, när de inte verkar ha tid med att ha det bra. 


   
SvaraCitera