Aviseringar
Rensa alla

Semi-vanilla Minecraft Server Söker Admins och Spelare


aleelo
Ämnesstartare

Jag har hyrt en Semi-Vanilla server, dvs att spelkänslan är som vanilla men man kör ett antal plugins för att underlätta. 

Regler
*Noll tolerans mot griefing, du blir bannad direkt det konstaterats att du griefat.
*Spelare på servern ska vara minst 14 år, (Undantag kan göras om mognad visas).
*Inte döda varandra.
* Var aktiv! Om man inte är inne på en vecka får man påminnelse om att logga in (Om man är på semester eller har annan bra anledning måste man såklart inte vara inne på en vecka, men säg gärna till innan) Om man inte svarar på mejl/blir inaktiv och inte är inne på 2 veckor bannas man, för att lämna plats åt aktiva spelare.
*Admins har tillgång till allt.
*Bo i någon av serverns tre städer (Se info längre ner).
*Använda inte TNT om det inte är absolut nödvändigt.
*När du bygger, försök göra så att naturen runt om ser så naturlig ut som möjligt. Dvs inte hål överallt. Följ naturen.
*Använd sunt förnuft i allt du gör.
*Man ska kunna vara med i Skype (dvs ha skype)
*Man måste kunna tänka sig att vara med på youtube (Då många kommer recorda) i skype också.
*Man har skyldighet som admin OCH spelare att reportera regelbrott till Admins.

Städer:
När man kommer in börjar man i en "trail" stad. Då får man bara bygga där.
Efter ett tag så kommer man in i "trusted" staden, och får bygga där.
Om vi känner att vi kan lita på dig kommer man in i "Full Trusted". Om man är där är man även admin.
Observera att "Trail" staden är "sämst" "Trusted" är bättre och "Full Trusted" är bäst.

Admin Privilegier
Admins har tillgång till allt. (Dvs alla 3 modes) Men det betyder inte att dem får flyga runt i kreativ hela tiden, endast om man ska bygga krävande byggnader osv. Admins kan ta in personer på servern. Admins är ansvariga för att kolla så inte regler bryts, om regler bryts kan admin kicka folk från servern. Admins ska vara väldigt aktiva på servern, hjälpa till med hemsida och att förbättra servern (dvs leta plugins osv.).

Jag söker nu 4 Admins och många spelare. (Servern jag ska hyra har plats för 24 spelare).

Vi hoppas kunna anordna spelkvällar över Skype.

Detta måste ingå i din ansökan:
Vill du vara Admin/Spelare?
Ingame namn
Skype namn
Vad kan du tillföra till servern?

Varför ska jag spela på eran server?

Om du vill spela på en aktiv server, trevliga spelare och vara en del av en gemenskap utan griefing. En server som kommer vara aktiv länge och inte bli inaktiv efter någon månad. En trevlig vanlig vanilla med goa gubbar helt enkelt.


   
Citera

Vad för OS och hårdvara kör ni på?


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

aristoteles:
Vad för OS och hårdvara kör ni på?

Windows, och 1024 MB.


   
SvaraCitera

aleelo:

Windows, och 1024 MB.

Den kommer inte orka länge.
Har ni en seriös server så bör:

  • Era diskar raidas
  • MC-databasen ta snapshots iaf en gång i timmen
  • Servern ha iaf 4GB(2GB allokerat för MC)
  • 100/100Mb/s

Annars kommer spelupplevelsen snart bli lidande. Hur många spelare planerar ni att ha?


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

aristoteles:

Den kommer inte orka länge.
Har ni en seriös server så bör:

  • Era diskar raidas
  • MC-databasen ta snapshots iaf en gång i timmen
  • Servern ha iaf 4GB(2GB allokerat för MC)
  • 100/100Mb/s

Annars kommer spelupplevelsen snart bli lidande. Hur många spelare planerar ni att ha?

Servern hostas via Fragnet, dvs inte hostad själv. Den är hostad i Stockholm. Så den ska orka 24 spelare enligt Fragnet. Lite svårt att tex raida diskar när man inte hostar den själv. Dessutom är den seriös.


   
SvaraCitera

Åhhhhhhhhhh Minecraft Hjärta Det kan vara hur roligt som helst men då måste man vara flera stycken som spelar tillsammans Glad Lite tråkigt äre att jag inte har köpt det nya Minecraft Ledsen


   
SvaraCitera

aleelo: dvs inte hostad själv

Så du köper windowshosting för en minecraftserver?


   
SvaraCitera

Kommer ihåg en byrå som jag byggde en gång GalenMC.png


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

aristoteles:

Så du köper windowshosting för en minecraftserver?

Köper Server via fragnet. Ja!


   
SvaraCitera

aleelo: Köper Server via fragnet. Ja!

Hade hostat själv om jag vore du. Blir ju knappt nåt minne kvar av 1GB efter en windowsinstallation.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Den kommer inte orka länge.
Har ni en seriös server så bör:

  • Era diskar raidas
  • MC-databasen ta snapshots iaf en gång i timmen
  • Servern ha iaf 4GB(2GB allokerat för MC)
  • 100/100Mb/s

Annars kommer spelupplevelsen snart bli lidande. Hur många spelare planerar ni att ha?

aristoteles:

Hade hostat själv om jag vore du. Blir ju knappt nåt minne kvar av 1GB efter en windowsinstallation.

9b89e81ce688dd1efe43feac5952a09d71779f14


   
SvaraCitera

S3ON:

9b89e81ce688dd1efe43feac5952a09d71779f14

Mm, för det är kul när folk spelar nåt som går ut på att bygga och så finns inte ens snapshots för de som handhar servern är tomtar.


   
SvaraCitera

Jag vill vara spelare eller en admin
MalstaJonke
Vill inte ge ut min skype på en allmän sida
Jag hoppas kunna vara till hjälp för alla på servern och hjälpa till att bygga, riva o.s.v med olika saker. Jag ska göra mitt bästa för att alla ska trivas och må bra.

Hoppas att jag kan få spela på din server!


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Jonke11:
Jag vill vara spelare eller en admin
MalstaJonke
Vill inte ge ut min skype på en allmän sida
Jag hoppas kunna vara till hjälp för alla på servern och hjälpa till att bygga, riva o.s.v med olika saker. Jag ska göra mitt bästa för att alla ska trivas och må bra.

Hoppas att jag kan få spela på din server!

Har skickat PM:)


   
SvaraCitera