Aviseringar
Rensa alla

Sen pubertet


Ämnesstartare

Hej det är något jag har funderat på jävligt länge eller aa typ 2 år eller nåt jag är just nu 14,5 år och har ännu inte kommit in i puberteten, men mina föräldrar tror det så det finns inte en chans att jag berättar för dem och om jag vill sätta igång det med hjälp av sprutor, är jag fortfarande för ung eller tror ni att jag får för doktorn,

All hjälp skulle uppskattas 


   
Citera

Du är inte så gammal än så ta det lugnt. Ni går väl till skolsyster i skolan? Hen kommer att säga åt dig att söka läkarhjälp om du stannat av. Du kan även ska läkarhjälp själv om ingenting hänt inom några år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Du är inte så gammal än så ta det lugnt. Ni går väl till skolsyster i skolan? Hen kommer att säga åt dig att söka läkarhjälp om du stannat av. Du kan även ska läkarhjälp själv om ingenting hänt inom några år.

Ja jag förstår det men det konstiga är att jag har absolut inga tecken på det förutom att jag har några mörka hårstrån i högra armhålan men dem kom för typ 5 månader sen och jag har testat rakat av dem men så kommer dem igen, men jag menar under dem 5 månaderna måste ju mer ha hänt om jag skulle vara i puberteten, En annan sak som också oroar mig är att för kanske 1 år sedan drack jag en testosteron shake innan jag tränade med syrran kan det ha satt i gång det lite (med tanke på min högra artmhåla) och sen bara förstört det helt så det inte kan starta av sig själv eller nåt?


   
SvaraCitera

eXXtremNinja:

Ja jag förstår det men det konstiga är att jag har absolut inga tecken på det förutom att jag har några mörka hårstrån i högra armhålan men dem kom för typ 5 månader sen och jag har testat rakat av dem men så kommer dem igen, men jag menar under dem 5 månaderna måste ju mer ha hänt om jag skulle vara i puberteten, En annan sak som också oroar mig är att för kanske 1 år sedan drack jag en testosteron shake innan jag tränade med syrran kan det ha satt i gång det lite (med tanke på min högra artmhåla) och sen bara förstört det helt så det inte kan starta av sig själv eller nåt?

Nä det behöver inte ha hänt mer på fem månader. 
Det tror jag inte. Än så länge hade jag nog inte oroat mig allt för mycket om jag vore som du. Om du tittar dig omkring så är inte alla så himla utvecklade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Nä det behöver inte ha hänt mer på fem månader. 
Det tror jag inte. Än så länge hade jag nog inte oroat mig allt för mycket om jag vore som du. Om du tittar dig omkring så är inte alla så himla utvecklade. 

Mm, men jag mår ändå dåligt av det


   
SvaraCitera

eXXtremNinja:

Mm, men jag mår ändå dåligt av det

förstår det! ta kontakt med skolsyster eller vårdcentral så att de kan lugna dig lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer snart, lugna dig... framåt 17år kan du börja med sprutor kanske 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ni tror inte det har något med den testosteron shaken att göra? 


   
SvaraCitera
Jonte9

eXXtremNinja:

1 år sedan drack jag en testosteron shake 

Trodde testosteron ökade " human growth hormoner" som gör att man ökar i puberteten? 


   
SvaraCitera

eXXtremNinja:
Så ni tror inte det har något med den testosteron shaken att göra? 

Nej. Jag är 16 och kan intyga att det finns flera i min ålder som börjar gymnasiet snart som är mycket sena med puberteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aja okej tack så mycket för alla svar iaf


   
SvaraCitera