Aviseringar
Rensa alla

Senaste klädesinköpstråden!

vonKissekatt:
följer du tvättanvisningarna på plaggen? låter konstigt om allt går sönder efter tre månader

Faktiskt så gör jag det. Passande färger, Stängda Dragkedjor, Rätt Temperaturer... Men ändå. Kanske har jag för mycket medel i? Osäker på alla olika sätt man kan köra maskiner på, finns ju fintvätt, snabbtvätt, speciella val för vissa material osv, det kanske är det såfall..
     De går inte sönder på det sättet, men de känns bara allmänt mycket sämre, dragkedjorna på två ganska nya tröjor är helt vågiga, det blev de efter bara tre tvättningar eller så, funderade på att gå tillbaka med dem men ja.
T-Shirts som känns urtvättade, och färgen försvinner rätt mycket. Plaggen känns allmänt "billigare" om man säger, inte alls som när man handlade dem. Jag köper dock nästan enbart billiga kläder, 100-600 kronor brukar alla kläder jag handlar ligga omkring, så det kanske är därför... Fuskprodukter.

SvaraCitera

vonKissekatt:
jag kan dock ej riktigt med att ca allt jag äger ska tvättas i 30 så jag smygtvättar lite i 40. brukar gå rätt bra. 

Sängkläder är också kläder. De skall väl tvättas mellan 60-90!
Men ja, förstår att du menar vanliga kläder.

SvaraCitera

Crysilis:

Sängkläder är också kläder. De skall väl tvättas mellan 60-90!
Men ja, förstår att du menar vanliga kläder.

Tvättar ej dessa tillsammans ofc.

SvaraCitera

Crysilis:

Faktiskt så gör jag det. Passande färger, Stängda Dragkedjor, Rätt Temperaturer... Men ändå. Kanske har jag för mycket medel i? Osäker på alla olika sätt man kan köra maskiner på, finns ju fintvätt, snabbtvätt, speciella val för vissa material osv, det kanske är det såfall..
     De går inte sönder på det sättet, men de känns bara allmänt mycket sämre, dragkedjorna på två ganska nya tröjor är helt vågiga, det blev de efter bara tre tvättningar eller så, funderade på att gå tillbaka med dem men ja.
T-Shirts som känns urtvättade, och färgen försvinner rätt mycket. Plaggen känns allmänt "billigare" om man säger, inte alls som när man handlade dem. Jag köper dock nästan enbart billiga kläder, 100-600 kronor brukar alla kläder jag handlar ligga omkring, så det kanske är därför... Fuskprodukter.

Var brukar du handla någonstans? Jo man får ju använda ett passande program. Brukar använda bomull eco eller bomullstvätt när jag tvättar sängkläder och handdukar, handtvättsprogrammet för bhar, fintvätt för vissa klänningar osv.

SvaraCitera

90 känns väldigt i överkant och bör ju egentligen bara användas om någon bajsat eller spytt i sängen. Eller om man haft löss eller loppor. Man får tänka på the environment va. 

SvaraCitera

köpte fortfarande en grå klänning som sista plagg. mvh ont. 

SvaraCitera

vonKissekatt:

Var brukar du handla någonstans? Jo man får ju använda ett passande program. Brukar använda bomull eco eller bomullstvätt när jag tvättar sängkläder och handdukar, handtvättsprogrammet för bhar, fintvätt för vissa klänningar osv.

Överallt och ingenstans, som om inga sorger fanns, som i trans!

Nejmen jag handlar inte ofta, och inte på något särskilt ställe egentligen. Handlat i alla möjliga affärer igenom åren. Brukar oftast bara gå in i en butik och om jag ser någonting fint så testar jag och om den blir bra och med bra pris så handlar jag.

SvaraCitera

https://www.zalando.se/missguided-jerseyklaenning-burgundy-m0q21c083-g11.html

149 kronor från Zalando. Men jag betalade inget för jag hade presentkort! 😉

SvaraCitera

köpte ett par nätstrumpbyxor idag. funderar på att kombinera med jeans-kjol och croptop vid nästa utgång

SvaraCitera

Glömt av tråden. Handlat ett par jeans och för några veckor sedan tre luvtröjor:

20170426_203314.jpg
20170426_203719.jpg
Bruntröja
Blåtröja
Gråtröja (den tog jag inte med på bild)

Ja, de sitter inte toppen, ganska hängiga och pösiga, det är pga 2 lager material inuti som gör det men rätt myspys och varmt blir det.

P.S. Måste även uppgradera min telefon, inga bilder blir bra. Alla bilder ser så trista ut i färg och kvalité.

SvaraCitera

Crysilis: Bruntröja

gillar jättemkt!

SvaraCitera

Nahual:

gillar jättemkt!

Ja den är nog min favorit!

SvaraCitera
PMR
 PMR

Var då jävla tur att det var bruntröja och inte brunskjorta...........

SvaraCitera

Är det så hemskt med brunskjortor verkligen? Har de inte en viss charm över sig?

SvaraCitera
höna

köpt 2 plag jag ev ska ha på min examen

SvaraCitera