Aviseringar
Rensa alla

Senaste och nästa resmål? (Utomlands)


Ämnesstartare

Bara av ren nyfikenhet; Var var du senaste gången/gångerna du var utomlands och vad var syftet med resan/resorna? Tänk typ de resor du gjorde förra året om du gjort flera, eller bara den du gjorde senast.
Och var ska du åka härnäst, och varför då?


   
Citera
höna

senast var jag i frankrike, carcassonne och jobbade 2 månader, innan det italien, toscana.

nästa resmål blir istanbul om 1 månad ungefär och london om 2, 5 månader. peppepp[bigsmile]


   
SvaraCitera

senast var bosnien

nästa vet i fan. skall göra en sliskresa med budo någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cool!

Själv var jag senast i Tyskland (Berlin) över nyår, på ett ungdomsmöte. Innan dess Frankrike i juli (Taizé) för ungefär samma grej. I början av maj var jag i Italien (Rom) och bara semestrade, och i mars var jag i Armenien (flera städer/orter), en studieresa för att studera kyrkokultur och sådant.

Min nästa resa går tillbaka till Frankrike och Taizé, ska vara där som volontär, åker om 2 veckor och stannar fram till augusti är planen. Sen får jag se. Eventuellt Finland en sväng, och sedan Rom i december.


   
SvaraCitera

Italien 2006.


   
SvaraCitera

öh
var nog kryssning till Riga i april -09.
åkte med lite släkt och checkade stan och så ba chill typ.
det var kallt.

nästa gång jag åker blir det london för turistande, med kompis. får se när jag har råd med det.


   
SvaraCitera

De två senaste gångerna jag varit utomlands var jag i Australien, för min pojkvän bor där. Jag älskade det och jag hoppas på att kunna åka dit igen i höst och stanna längre än en månad.

Annars vill jag gärna åka till London, aldrig varit där. Eller Spanien! Vart som helst egentligen bara det är varmt och finns häftiga saker att se.


   
SvaraCitera

Var i Finland, köpte gitarrsträngar. Nästa gång blir troligtvis Finland, kanske för att kika i klädaffärer, eller köpa gitarrsträngar, färg, tyg eller tråd.


   
SvaraCitera

Senaste var hmm.. Rom, sommaren 2010. Mina föräldrar tvingade med mig, världens tråkigaste stad, seriöst! Förstår inte hur man kan finna det så fascinerande med historia..

Nästa gång jag reser utomlands, ska jag tamefan utanför Europa.

USA vill jag besöka minst en gång i mitt liv, frågan är vilken stat & stad..

Ställen jag vill till:

Alaska: Juneau
Kalifornien: Los Angeles, San Francisco
Nevada: Las Vegas
Florida: Miami

Svårt att prioritera ett av dessa ställen..

När det gäller övriga världen vill jag någon gång besöka Rio de Janeiro i Brasilen. Någon gång Nordpolen.. Samt Bahamas.

I nuläget känns Los Angeles mest troligt, möjligtvis i höst kanske, när jag har hunnit få ett par månaders studiebidrag. [wink]


   
SvaraCitera

Finland (Helsingfors) i samband med kryssning. Nästa stora resa blir nog Peru om någon sommar.


   
SvaraCitera

Schism:

g. Nästa stora resa blir nog Peru om någon sommar.

haru blitt rik??

ont ågu minns ej. Spa i Finland kanske, men det var galet längesedan.


   
SvaraCitera

isola:

haru blitt rik??

Verkligen.

Dold text: En peruansk vän vill bjuda på hälften av resekostnaderna och låta mig bo en månad gratis på ett "hotell" som delar av hans familj äger. Lyckas jag spara i hop minst 10 000 kr till dess så är saken biff.


   
SvaraCitera

åh, peru låter coolt


   
SvaraCitera

Schism:

old text:

Låter kul! Men lite scary också!!!


   
SvaraCitera

isola:

Men lite scary också!!!

Inte mer scary än vardagsexistensen i Sverige.

Hoppas jag får besöka:

Image

!


   
SvaraCitera