Aviseringar
Rensa alla

Senaste sifomätningen


Ämnesstartare

Enligt senaste Sifomätningen så kommer SD in i riksdagen med sina 4.7% om det vore val idag.
Regeringspartierna får 44.4% och oppositionen skulle få 49.2%. Detta betyder att det kan bli en otrolig valrysare om SD skulle inleda ett sammarbete med alliansen.

De exakta siffrorna för alla partier finns b la på ​Di.se


   
Citera

Sranje.


   
SvaraCitera

Tror inte på SIFO. [cute]

Gillar hur Schlingmann försvarar mätningen. Roligt att alliansen bara lett över oppositionen typ 2 gånger sedan de tillträdde makten i opinionsmätningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Gillar hur Schlingmann försvarar mätningen. Roligt att alliansen bara lett över oppositionen typ 2 gånger sedan de tillträdde makten i opinionsmätningarna

Hela oppositionens valtaktik just nu är ju att hålla Mona Sahlin så tyst som möjligt, för de vet att så fort hon uttalar sig så rasar oppinionen. Vi kommer garanterat att märka att stödet för S kommer rasa mer ju närmre valet vi kommer.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Vi kommer garanterat att märka att stödet för S kommer rasa mer ju närmre valet vi kommer.

Hehehe yeah, och stödet för MP kommer öka ;D 14% till nästa val, here we come!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värt dock att notera att även Skop släppte nya siffror i dag. Enligt deras undersökning får Alliansen 47,8% och de rödgröna 47,1% så hos som leder Alliansen. SD får 3,6% i deras undersökning.

Dock ska dessa undersökningar som vanligt tas med en stor nypa salt.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Dock ska dessa undersökningar som vanligt tas med en stor nypa salt.

Har inte sett undersökningen, men SKOP frågade väl "vilket parti som var bäst" inte vilket folk skulle rösta på om det var val idag, vilket gör det hela till olika frågeställningar.

Gillar att MP fick 8.9%(?) [cool]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Gillar att MP fick 8.9%(?)

Maria W får väl inte sitta nästa mandatperiod?


   
SvaraCitera

AndyH:

Maria W får väl inte sitta nästa mandatperiod?

Hon avgår 2012. Posten lär tas upp av någon minst lika duktig eller duktigare, finns många som står på tur som jag gärna skulle vilja se på posten. MP har resurser. [smile]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hon avgår 2012.

Synd, jag gillar henne.

Anarkandi:

MP har resurser.

MP har också många verklighetsfientliga skogsmullar som är kompletta idioter. Maria W har gjort enormt mycket för att filtrera bort idiotin och lägga vikten på realpolitik. Hon skulle vara en grymt myckt bättre statsministerkandidat än Mona (S)ahlin.

Om MP samarbetade med centern och borgarna skulle jag rösta på dem direkt, men den röd-gröna röran med Mona (S) i täten tror jag inte på som regeringduglig.


   
SvaraCitera

Vi får hoppas då att de restrerande 95.3%'en inte lyssnar på SD...

RÖDGRÖN 2010!


   
SvaraCitera

AndyH:

MP har också många verklighetsfientliga skogsmullar som är kompletta idioter.

Det tror jag inte på. I princip alla sådana har hoppat av, faktum är att den nidbilen av MP aldrig varit särskilt framträdande. De flesta i MP är oerhört skärpta, intelligenta och rationella individer.

AndyH:

Synd, jag gillar henne.

Jag med, men jag tror inte ens att hon vill sitta längre än till 2012.

McLuver:

RÖDGRÖN 2010!

+1 [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera