Aviseringar
Rensa alla

Seoquel


Ämnesstartare

Tänkte bara höra om det är någon som har erfarenheter av Seroquel, jag hade 50mg av den i ungefär en månad, sen på två veckor ökade dom dosen med 100mg, sen dess har jag fått grova sömnsvårigheter, och ändå tar jag sömnmedicin (Stilnoct). Men nu har jag blivit väldigt yr och varit nära på att svimma flera gånger, ont i bakhuvudet, har även väldigt hög puls när jag vilar. Har känts flera gånger när jag legat i sängen att det varit nära på att bara bli svart för mej. Är detta något allvarligt eller ska man bara låta det vara?


   
Citera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Du har ej övervägt att ta upp detta med din läkare?


   
SvaraCitera

Tycker du ska gå till din läkare och be om att få ut något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har ej övervägt att ta upp detta med din läkare?

Jag tog upp de att jag blivit svimfärdig men det var som att dom inte brydde sej om de för det är normala biverkningar tydligen


   
SvaraCitera

LightPurple:

Jag tog upp de att jag blivit svimfärdig men det var som att dom inte brydde sej om de för det är normala biverkningar tydligen

Ta upp allt


   
SvaraCitera

Ta upp det med en annan läkare


   
SvaraCitera

sömnsvårigheter? låter konstigt, blev helt däckad av den medicinen. blev fet också.


   
SvaraCitera

det du beskriver i övrigt är dock rätt vanliga biverkningar.

​FASS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

det du beskriver i övrigt är dock rätt vanliga biverkningar.

har inte alls blivit trött av den medicinen. Men då undrar man hur länge ska man gå runt och vara svimfärdig och sen en dag bara falla ihop?


   
SvaraCitera

Birgrrr:

sömnsvårigheter? låter konstigt, blev helt däckad av den medicinen. blev fet också.

if

alla reagerar ej likadant.


   
SvaraCitera

isola:

alla reagerar ej likadant.

nej jag vet, men inte heller FASS nämner det som något annat än ett utsättningssymtom - och det har TS garanterat inte.


   
SvaraCitera

Birgrrr:

nej jag vet, men inte heller FASS nämner det som något annat än ett utsättningssymtom - och det har TS garanterat inte.

men nya biverkningar kan komma. fick en biverkning uppskriven i fass pga upplevde den.


   
SvaraCitera

upplever du det här på kvällen efter att ha tagit medicinen, eller under dagtid med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

upplever du det här på kvällen efter att ha tagit medicinen, eller under dagtid med?

Bara under dagtid, på kvällen kan jag få hjärtklappningar av den


   
SvaraCitera