Aviseringar
Rensa alla

Septum


Ämnesstartare

Hej på er

någon som har septum som skulle kunna beskriva smärtan? Om man jämför med att ta hål i öronen/ i tungan/ tatuera sig..

Funderar på att skaffa en septum men är inte hundra.[tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Om smärtan stoppar dig är du inte redo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka bry sig om smärtan, är du mes eller. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte om jag är mes.. alltså.. att tatuera sig gjorde inte speciellt ont. men jag är lite rädd just för näsan.. haha.. tänker mig att det känns jätteont ?


   
SvaraCitera
blum
 blum

äh. det är väl bättre att bara gå dit utan att veta hur ont det kommer göra. tänk att det är som att ta hål i öronen bara, smärta är ju mest jobbigt om man ska sitta och vara rädd för den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

melancholy:

jag vet inte om jag är mes.. alltså.. att tatuera sig gjorde inte speciellt ont. men jag är lite rädd just för näsan.. haha.. tänker mig att det känns jätteont ?

Alltså, oavsett så går det ju över jättefort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du har rätt! men är ändå nervös 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det spelar väl ingen roll vad folk säger eller jämför det med? Ingen kan säga precis hur du kommer att uppleva det.


   
SvaraCitera

Jag tycker det gjorde svinont att ta septum 🙂 gjorde ännu ondare att töja den.

Om jag säger såhär: jag tycker det var skönt att ta hål i örsnibben jämfört med septum

Men jag vet inte hur det kommer kännas för dig [rolleyes]


   
SvaraCitera

Min septum är helt klart den piercing som gjort minst ont. Kände den knappt alls. Men det gäller ju att piercaren gör rätt också, så att han inte sätter piercingen i brosket, för det ska göra ont har jag hört [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns gör det alltid. Men det är en del utav det hela med att pierca sig, septum i sig var för mig inte speciellt farlig. Men det är ju givetvis individuellt hurvida din smärttröskel är hög respektive låg etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag stack en 2.4 mm septum. Den och att sticka två 2.4 mm BV är de piercingar som känts mest för mig att göra. Att jämföra det med tatueringar tycker jag är svårt, smärtan när man tatuerar sig är helt annorlunda enligt mig. Däremot efter att ha krokat för första gången och fått lite perspektiv så är jag övertygad om att ingen piercing skulle kunna vara för smärtsam för min del.
Detta är ju iofs min upplevelse, och du bör nog lära dig att ta kontroll över din egen smärta istället för att fråga om andras 🙂


   
SvaraCitera

För mig stack det till och sen började jag nysa. [rolleyes]


   
SvaraCitera

det var inte så farligt. det går ju ruskigt fort.

och som man säger, vill man vara fin får man lida pin


   
SvaraCitera