Aviseringar
Rensa alla

Septummmm


Ämnesstartare

Kära ungdomar.se!

Kan jag byta smycke i min septum innan det har läkt utan att få värsta infektionen och dö?
Den för inte ont / varar / blöder alls nu utan den verkar må jätte bra 🙂

Tack!


   
Citera

Du borde egentligen vänta, men om du smycket är rent osv och du tvättar om hålet innan du sätter in den så går det nog bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du borde egentligen vänta, men om du smycket är rent osv och du tvättar om hålet innan du sätter in den så går det nog bra.

Ah, sjysst. Jag tror jag läste nånstans att det kunde vara svårt att få i ett smycke om man försöker byta innan det blivit läkt. Jag vill ju liksom inte bli av med hålet :S Det är ganska viktigt att byta smycke då jag i ett svagt ögonblick lät mig bli övertalad av piercaren att ha någon sorts halvböjd stav i som läkesmycke. Denna är inte allt för lätt att gömma för mina föräldrar och den är inte särskilld snygg heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? 10?


   
SvaraCitera

Det står enligt alla papper att man bör vänta så länge som det står skrivet i pappret tills du får byta smycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går o byta precis när du vill! 😉

Ont kanske de kommer o göra, men de är bara att köra på! 😉


   
SvaraCitera

när jag tog ur min septum började det blöda jätte mycket (:
hoppas att det inte hände dej.


   
SvaraCitera

hur gick de? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det inte gör ont eller varar osv. så kan man nästan kalla det läkt. Läketiden som piercaren sätter upp är inte individuellt bara till dig utan till alla kunder. Och därför kanske du inte behöver lyssna på piercarens instruktioner :F


   
SvaraCitera