Aviseringar
Rensa alla

Ser jag svullen eller tjock ut ? (Bild)


Ämnesstartare

Jag har gått upp en del i vikt men varit väldigt smal innan...  gått upp minst 15-20kg på några månader så förstår om jag inte är smal längre... Men är jag lite svullen eller lite mullig eller är jag faktiskt lite tjock nu? Jag trivs med kroppen annars men märker att kläder sitter tajt å även att naveln är "borta"

med_224696_1516524642_4526.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Din mage ser ju seriöst inte normal ut, jag tror dock att du inte har rak rygg så att din mage trycks ihop och blir som två eller så är det något knas. Själv har jag lite mage och naveln syns (som det ska vara), om jag inte är rak i ryggen och magen viker ihop sig dvs. Om din mage normalt är sådär vikt borde du nog kolla med en läkare eller ringa 1177. Jag är ingen expert eller överdrivet kunnig inom medicin eller kroppen men det ser inte normalt ut.

Jag bedömer som att du har ganska stor mage, hur lång är du och hur mycket väger du?


   
SvaraCitera
cccx
 cccx

banta?


   
SvaraCitera
opega

börja med att ställa dig upp och ta en bild


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Din mage ser ju seriöst inte normal ut, jag tror dock att du inte har rak rygg så att din mage trycks ihop och blir som två eller så är det något knas. Själv har jag lite mage och naveln syns (som det ska vara), om jag inte är rak i ryggen och magen viker ihop sig dvs. Om din mage normalt är sådär vikt borde du nog kolla med en läkare eller ringa 1177. Jag är ingen expert eller överdrivet kunnig inom medicin eller kroppen men det ser inte normalt ut.

Jag bedömer som att du har ganska stor mage, hur lång är du och hur mycket väger du?

Har alltid haft så mer eller mindre , att det veckar sig i mitten. Däremot inte så mkt som nu .. 
jag är 166 å väger 70


   
SvaraCitera

becca93an:

Har alltid haft så mer eller mindre , att det veckar sig i mitten. Däremot inte så mkt som nu .. 
jag är 166 å väger 70

Ja då låter det mer som nått medfött. Jag tycker ändå du borde ringa 1177 vårdguiden om det är något som kan vara skadligt för dig eller nått, man vet aldrig.
Jag skulle nog säga att du behöver gå ner lite i vikt, 55kg tror jag skulle vara normalvikt för dig men du gör som du vill och det är ofta ganska svårt att gå ner i vikt men så länge man äter betydligt mycket mindre så går man ner i vikt och det mycket.


   
SvaraCitera

I princip allas magar kurvar sig när dem sitter ner och speciellt när dem böjer sig fram. Det ser dock ut som du har mest fett kring buken och du är lite överviktig. Så försök gå ner lite i vikt, behöver inte gå ner ända till 55 kg utan 60 räcker gott och väl. Men träna och arbeta mest med magen och ryggen så får du en slankare och starkare överkropp och även en bättre hållning på köpet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar:) ja jag får försöka gå ner lite i vikt ..:)


   
SvaraCitera

ah, älskar när folk åstadkommer med ett enda raskt ord som "banta" osv.


   
SvaraCitera
EhhK
 EhhK

becca93an:
Tack för era svar:) ja jag får försöka gå ner lite i vikt ..:)

Du behöver absolut inte gå ner i vikt så länge du känner dig bekväm i din kropp som den där!


   
SvaraCitera

du behöver inte alls gå ner om du väger 70 på 166 cm. jag väger 70 å är 158. jag har mage låt rumpa osv. men om allt är smalt och kilona ENBART är på magen är det inte bra hälsomässigt i längden. beroende på hur ung du är så ska fett inte samla sig kring organen. på en gammal gubbe fine liksom. 

om du känner dig fin och mår bra ska du inte göra nåt alls! <3 men känner du att viktuppgången medfört vissa saker eller att den berodde på något ovanligt så kan du ju ta kontakt med läkare? <3 


   
SvaraCitera

superhuman:
du behöver inte alls gå ner om du väger 70 på 166 cm. jag väger 70 å är 158. jag har mage låt rumpa osv. men om allt är smalt och kilona ENBART är på magen är det inte bra hälsomässigt i längden. beroende på hur ung du är så ska fett inte samla sig kring organen. på en gammal gubbe fine liksom. 

om du känner dig fin och mår bra ska du inte göra nåt alls! <3 men känner du att viktuppgången medfört vissa saker eller att den berodde på något ovanligt så kan du ju ta kontakt med läkare? <3 

wait a sec är ditt legit förslag till alla som är tjocka (inte hon i inlägget) att om dom är fina ska dom inte göra någonting alls? 


   
SvaraCitera