Aviseringar
Rensa alla

Ser ni mig spegelvänt


Ämnesstartare

Blivande_japan:

jaha du menade så, ja det stämmer. 

omg 🙁 fan vad illa


   
SvaraCitera

finmatta:

omg 🙁 fan vad illa

vadåra? du ser ju likadan ut, fast spegelvänd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vadåra? du ser ju likadan ut, fast spegelvänd

asful spegelvänd, iaf när jag vänder bilder jag tagit med mobilens framkamera

läste förut att det är för att man är ovan men... Har vänt bilder på andra, vissa ser likadana ut (symmetriskt ansikte) vissa gör ej. oftast blir det fulare
mitt ex ssa också att jag har snett ansikte, ligger väl ngt i det... ser det iaf bara när jag vänder bilderna åt det andra hållet (ej det jag ser i spegeln)


   
SvaraCitera

finmatta:

asful spegelvänd, iaf när jag vänder bilder jag tagit med mobilens framkamera

läste förut att det är för att man är ovan men... Har vänt bilder på andra, vissa ser likadana ut (symmetriskt ansikte) vissa gör ej. oftast blir det fulare
mitt ex ssa också att jag har snett ansikte, ligger väl ngt i det... ser det iaf bara när jag vänder bilderna åt det andra hållet (ej det jag ser i spegeln)

har nog mest med att man inte är van att göra ja (gäller även de du vänt bilder på)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har nog mest med att man inte är van att göra ja (gäller även de du vänt bilder på)

då måste jag vara van vid att jag har snett ansikte (sneda drag/ortosymmetrisk) & drf ej se det? låter stört

van vid att vara ful? lärt sig tycka att man är fin? 


   
SvaraCitera

finmatta:

då måste jag vara van vid att jag har snett ansikte (sneda drag/ortosymmetrisk) & drf ej se det? låter stört

van vid att vara ful? lärt sig tycka att man är fin? 

ja, men du är väl van vid att det är "snett" åt andra hållet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ja, men du är väl van vid att det är "snett" åt andra hållet

aa, det som är stört för har letat och känner & allt, allt men nej, hittar inget

samma med bilder på andra. aja w-e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja man ser annorlunda ut på bild för att man själv är van vid sitt spegelvända-jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
ja man ser annorlunda ut på bild för att man själv är van vid sitt spegelvända-jag 

har provat att vända bilder på folk jag inte sett i verkligen (& som jag aldrig tidigare sett på bild)
ser konstigt ut när man vänder på vissa

Finns det ngn annan förklaring till det lr handlar det bara om hur man sj ser? antar det sistnämnda


   
SvaraCitera
reben

Blivande_japan:

nä det som är ditt höger är ju ditt höger på bilden också, till skillnad från en spegel där ditt höger blir ditt vänster

fattade ca ingenting tror jag. alldeles för svår tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

fattade ca ingenting tror jag. alldeles för svår tråd

om du lägger ngt framför dig & markerar vad som är höger & vänster, sen ställer du dig bakom föremålet & då är det som först var höger/vänster det motsatta

& eftersom ansiktet inte alltid är symmetriskt så uppfattas det olika beroende på om vi ser oss själva åt det hållet som spegeln visar oss lr åt det hållet som andra ser oss - som på vanliga kort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ngt


   
SvaraCitera