Aviseringar
Rensa alla

Ser prickar


Ämnesstartare

Ända sedan jag kan minnas så har jag sett en jääävla massa små små prickar precis överallt, syns som tydligast när det är mörkt. Har sökt om det på internet men inte funnit svar, endast om andra liknande saker. Om jag tittar rakt fram så kan jag se en klump av prickar och att dom rör sig. Om jag trycker på ögonen så jävlar vad många coola mönster och skit det bildas av prickarna! Som värsta datoranimeringen. Dock jobbigt med prickarna på natten då jag tror att dom pajjar synen lite 😛

Nån som vet vad det är?


   
Citera
Ämnesetiketter

Maskar. Seriöst.


   
SvaraCitera

senap123:

Nån som vet vad det är?

Gör ett läkarbesök om det känns akut. Jag tror inte att någon ungdom är utbildad läkare. Eller någon som kan gissa sig fram utöver ett tangentbord, du kan inte vida utväckla det hela genom att visa en bild på hur de ser ut exempelvis.


   
SvaraCitera

Äh. Sov nu och gå till optiker imorgon och boka tid. Visar det sig att du inte har något obehandlat synfel som gör att du anstränger ögonen så kan du ju boka tid hos läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

är

Btw är det farligt att trycka på ögonen sådär? Det är ju så coolt med alla mönster 😛 Trycker ju inte så hårt, fast lite ont gör det i ögonen när jag gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

u kan inte vida utväckla det hela genom att visa en bild på hur de ser ut exempelvis.

prick.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

du kan inte vida

Haha bilden blev inge bra men iaf prickarna är mycket mycket mycket mindre än dom på bilden och har ingen färg direkt, och dom är precis överallt, finns inget svart utrymme 😛


   
SvaraCitera

senap123:

Ända sedan jag kan minnas så har jag sett en jääävla massa små små prickar precis överallt, syns som tydligast när det är mörkt.

Tror jag ser dem med.. Fast jag ser inga coola mönster.. Trodde det var partiklar/atomer.. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror jag ser dem med.. Fast jag ser inga coola mönster.. Trodde det var partiklar/atomer..

Haha trodde/tror jag med 😀 Och jag ser bara coola mönster om jag trycker på ögonen, inte annars 😛 ALltså trycker och håller kvar trycket 🙂


   
SvaraCitera

senap123:

Och jag ser bara coola mönster om jag trycker på ögonen

Okey, jag vågar inte prova det.. [cute]


   
SvaraCitera

senap123:

Nån som vet vad det är?

Rafflesia:

Maskar. Seriöst.

Seriöst. Asså verkligen.


   
SvaraCitera

En tanke jag får: Det kan är så att du har torra ögon och att små damkorn sätter sig på ögat(men jag tror inte det är så).

Det kan även vara en nervskada(som blir extra tydlig när du trycker på ögonen).

Det kan också vara så att du har migrän, prickar i synfältet är en av de vanligaste symptomerna bortsett från själva huvudvärken.

Spända ögon kan säkert också ha ett finger i spelet. Det brukar bottna i nedsatt syn som gör att du anstänger ögonen mer än vanligt.

Stör det dig ska du gå till en ögonläkare eller optiker.


   
SvaraCitera

brukar sakna pixlar i bilden, ibland hamnar någons ansikte i blindfläcken lr det saknas ord i en text här o där, drygt med tidtabeller för då kan man inte gissa sammanhanget, ibland är fläckarna fixerade i timmar och ibland glider dom över synfältet, hatar att skriva i vad syns i rutan när an gör mail för jag gissar alltid fel


   
SvaraCitera

senap123:

Ända sedan jag kan minnas så har jag sett en jääävla massa små små prickar precis överallt, syns som tydligast när det är mörkt.

Är de i olika former och rör på sig? Lite smått genoskinliga, syns mest när du blundar eller precis öppnar ögonen?

Isf är det inget att oroa sig över...men gå till en ögondoktor just i case...
Eller ring sjukvårdsupplysningen...[smile]


   
SvaraCitera

Tjockklossen:

ansikte i blindfläcken lr det saknas ord i en text här o där

Påminner väldigt mycket om migrän.

Men det kan också vara i samband med feber, hunger och sömlöshet.

Men som sagt, kontakta en läkare/optiker.

Vill du inte gå till vårdcentralen så kan du alltid ringa sjukvårdsrådgivningen och diskutera dina problem.
Information finns här


   
SvaraCitera