Aviseringar
Rensa alla

Seriemagasinet & Fantomen efterlyses


lisamiranda:

Finns den som tv-serie också?

Nej!

lisamiranda:

Tänk om det faktiskt sker nu. Bara för att du sa det.

Tänk om han dör imorrn bara för att du sa att han kanske dör imorrn för att jag sa att han kanske dör imorrn... Har du tänkt på DET?! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Tänk om han dör imorrn bara för att du sa att han kanske dör imorrn för att jag sa att han kanske dör imorrn... Har du tänkt på DET?!

[cry][cry]

FÖRLÅT TERRY SNÄLLA DÖ INTE


   
SvaraCitera

lisamiranda:

FÖRLÅT TERRY SNÄLLA DÖ INTE

DET ÄR FÖR SENT! Nu kommer han också dö! [cry] Tack! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

DET ÄR FÖR SENT! Nu kommer han också dö! Tack!

DET ÄR DITT FEL FÖR DET VAR DU SOM DROG UPP DET! SÅ DET SÅ!
[sad]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

Oj, nej jag har ingen aning om vad du talar om haha Men jag blev nyfiken så ska kolla upp det!

Checkade, den hette tillochmed Dylan Dog. Eller bara Dylan i Sverige verkar det som.

Den bästa serien som gick i seriemagasinet, enligt mig. Handlar om en privatdeckare som bara tog fall som hade att göra med övernaturliga saker och skit, den var jättepsykedelisk och han var ofta i drömvärldar och sånt. Mycket blod och mycket äckel, men det var ändå ganska smakfult och classy.


   
SvaraCitera

lisamiranda:

DET ÄR DITT FEL FÖR DET VAR DU SOM DROG UPP DET! SÅ DET SÅ!

AA KANSKE DET MEN DET VAR DU SOM DROG NER DET... eller nått[confused]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

vad vill du ha för dem?

Saken är att kartongen är i en annan stad, plus så är det lite mycket att skicka så många, men ska förmodligen till det förrådet där dom ligger på måndag, kan leta upp några fina. (några har affischer i sig som man fick med)


   
SvaraCitera

Har en snygg fantomentidning från 64 inramad på min vägg, det nördigaste i hela mitt rum. From my cold dead hands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Mycket blod och mycket äckel, men det var ändå ganska smakfult och classy.

Haha, det går ju inte ihop! Men det lät spännande, ska kika om jag har några tidningar med den serien i. Borde ha det.

KnightInShiny:

AA KANSKE DET MEN DET VAR DU SOM DROG NER DET... eller nått

Lever han än?

Macktorsken:

Saken är att kartongen är i en annan stad, plus så är det lite mycket att skicka så många, men ska förmodligen till det förrådet där dom ligger på måndag, kan leta upp några fina. (några har affischer i sig som man fick med)

Okiedokie. Kan hända att jag redan har en del av dem. Är jag besvärlig om jag ber dig skriva upp vilka nummer det är?

dazed:

Har en snygg fantomentidning från 64 inramad på min vägg, det nördigaste i hela mitt rum. From my cold dead hands.

Oooh, vilket nummer? [bigsmile]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

Oooh, vilket nummer? [bigsmile]

Nr 5: Silkessnaran kommer tillbaka!
Hade förut det tredje fantomennummret som gavs ut i sverige någon gång på femtiotalet innan jag tappade bort, jag har för mig att serierna var färglagda från början i Sverige och sedan blev svartvita på typ 60-talet för att sedan bli färglagda igen på nittiotalet vilket skapade en smärre kontrovers i Fantomenkretsar. Det här vet jag då jag från 7 till kanske 10-årsåldern var besatt av den vandrande vålnaden. Skrev blandannat en insändare när jag var kanske 9-10 år gammal till tidningen och begärde att dom skulle börja publicera fantomenäventyren som förekom som så kallade seriestrippar i dagstidningarna i komplett form i tidningen, och det gjorde dom faktiskt. Min hittills mest framgångsrika lobbyingkampanj. [cool]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

Lever han än?

Nej han dog imorse. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nr 5: Silkessnaran kommer tillbaka!

Hm, den har jag nog inte läst. Känner inte igen den.

dazed:

för att sedan bli färglagda igen på nittiotalet vilket skapade en smärre kontrovers i Fantomenkretsar

Fantomen i färg är helt fruktansvärt fel. Så himla fel. Och fult.

dazed:

Skrev blandannat en insändare när jag var kanske 9-10 år gammal till tidningen och begärde att dom skulle börja publicera fantomenäventyren som förekom som så kallade seriestrippar i dagstidningarna i komplett form i tidningen, och det gjorde dom faktiskt. Min hittills mest framgångsrika lobbyingkampanj.

[y]

KnightInShiny:

Nej han dog imorse.

Du är minst lika skyldig till det så var inte arg på mig. [sad]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

Du är minst lika skyldig till det så var inte arg på mig.

Jag antar det... ska vi rymma tillsammans? [blush]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

Okiedokie. Kan hända att jag redan har en del av dem. Är jag besvärlig om jag ber dig skriva upp vilka nummer det är?

Tror att jag har runt 50 nummer eller fler. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Jag antar det... ska vi rymma tillsammans?

Det blir nog svårt att gömma sig för alla hämndlystna fans [sad]

Macktorsken:

Tror att jag har runt 50 nummer eller fler.

Ojdå. Hm. Vad krångligt det blev.


   
SvaraCitera