Aviseringar
Rensa alla

Seriöst?


Ämnesstartare

Jag hade en flickvän i 19,5 månader och en dag för cirka 3,5 månader sedan tog det helt plötsligt slut.

Jag ville av allt i världen att det inte skulle vara slut och ville verkligen ha henne tillbaka. Jag älskade henne av hela mitt hjärta, trots det som hon gjort mot mig så kunde jag bara tänka på henne. Men jag skrev inte till henne och tog kontakt utan släppte henne så hon skulle få lite space. Så det var hela tiden hon som skrev till mig.

Efter 2 veckor utan att hon berättat för mig varför det tog slut så bara bröt jag all kontakt med henne. Då tog det cirka 3 veckor innan hon kom hem till mig och vi pratade i 6 timmar.
Efter vårt samtal tog jag tillbaka henne som vän på facebook och hon skrev in sig som kontakt i min telefon.

Vi började prata med varandra, men på hennes initiativ. När hon frågade mig om vissa statusuppdateringar och jag inte ville ge ut namnen på personerna det gällde så blev hon sur och chansade på två av sina kvinnliga kompisar.

En morgon när jag vaknade och slog upp datorlocket och kollade in på facebook, så stod hon som vänförfrågan. Hon hade skrivit ett meddelande 5 minuter innan att hon råkat ta bort mig och att jag fick göra som jag ville. Jag svarade inte meddelandet utan svarade endast ja på vänförfrågan. En vecka senare ser jag på hennes logg en uppdatering som endast är ett hjärta. Jag levde dagen men på kvällen så valde jag att ta bort henne från facebook och även från telefonen igen. Jag kände att jag skulle inte klara av att vara "vän" med mitt ex om hon har ny kille redan. Än mindre vill jag vara endast en siffra i vänlistan hos folk.

Det var för lite mer än en månad sedan, ingen respons på det som jag fick på första gången då hon blev alldeles fly förbannad.

När jag idag av ren dumhet kollade in på hennes facebook så såg jag att hon igår kväll blivit tillsammans med en ny kille. Dock hade hon tagit bort det där lilla hjärtat som statusuppdatering och jag såg att den nya killen var en som hon blev vän med för en månad sedan. Kollade även in på hennes blogg där hon för cirka 3 veckor sedan hade bestämt träff med en kille. Alltså om det var samma kille som hon nu är tillsammans med så hade det endast gått 1-2 veckor från att dom blev vänner innan dom skulle träffas.

Jag har aldrig blivt tillsammans med folk som jag precis nyligen börjat träffa.
Mellan henne och mig så var vårt "förspel" 3 månade chattande innan vi träffade varandra i cirka 3 månader. Under de tre månaderna så förklarade vi känslor för varandra i ungeför 2 månader innan vi bestämde oss för att bli tillsammans. Vi var sedan tillsammans i över 19 månader!

Så därför undrar jag om detta verkligen kan vara seriöst?
Om man kommer ur ett långt förhållande bara släpper man det väl inte på så kort tid och dessutom blir älskar någon som man precis träffat?


   
Citera

gloende:

Så därför undrar jag om detta verkligen kan vara seriöst?

Ptja, jag chattade med Tobbish i två veckor innan vi träffades. Nu har vi snart varit ihop i två år och bor ihop [crazy]

gloende:

Om man kommer ur ett långt förhållande bara släpper man det väl inte på så kort tid och dessutom blir älskar någon som man precis träffat?

Hade varit singel i en månad när jag träffade Tobbish, hade varit ihop med mitt ex i lite mer än två år [crazy]

= ja, det kan säkert vara seriöst [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ptja, jag chattade med Tobbish i två veckor innan vi träffades. Nu har vi snart varit ihop i två år och bor ihop [crazy]

Så, hur lång tid tog det för er från det ni träffats till att ni blev tillsammans då? [smile]


   
SvaraCitera

gloende:

Så, hur lång tid tog det för er från det ni träffats till att ni blev tillsammans då?

Ingen tid alls [cool]

nä, men. Vi räknar bli-ihop datumen som det datumet vi träffades på, eftersom vi inte riktigt vet när vi blev ihop. Utan det var mer:
"mm det känns som att vi är ihop"
"aah det gör det"
"ok då är vi ihop [crazy][crazy][crazy]"


   
SvaraCitera
Gilda

gloende:

tog jag tillbaka henne som vän på facebook

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Min unge herre. Du ställer dig helt fel frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ingen tid alls nä, men. Vi räknar bli-ihop datumen som det datumet vi träffades på, eftersom vi inte riktigt vet när vi blev ihop. Utan det var mer"mm det känns som att vi är ihop""aah det gör det""ok då är vi ihop "

Aha, ok [smile]

framtidstron lever:

Min unge herre. Du ställer dig helt fel frågor.

Jasså, kanske det...

Mina vänner har sagt att dom tror att detta bara är hennes vårkänslor som spökar och att jag kommer få se en dag då hon står vid min dörr alternativt dyker upp på min telefonskärm.


   
SvaraCitera

gloende:

Mina vänner har sagt att dom tror att detta bara är hennes vårkänslor som spökar och att jag kommer få se en dag då hon står vid min dörr alternativt dyker upp på min telefonskärm.

Eller så är hon kär och lycklig och kommit över dig [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Eller så är hon kär och lycklig och kommit över dig [party]

På många sätt känns det bättre än att hon skulle "komma tillbaka".
Dock så avskyr och har länge avskytt den människan. Dessutom känns det som att det är dömt att misslyckas då det är en bit mellan dom och ingen har körkort.
Hon gillar inte heller när man ska dricka alkohol, vilket hon försökte hålla mig från så gott hon kunde, och han är en person som festar och faller för grupptryck. Grupptryck är även det en sak som hon avskyr. Vill på något vis inte se att hon blir sårad eller besviken, samtidigt som jag absolut inte vill se att just han är med henne.


   
SvaraCitera

gloende:

Dessutom känns det som att det är dömt att misslyckas då det är en bit mellan dom och ingen har körkort

Jag och Tobbish hade distansförhållande på 50 mil, ingen av oss har körkort... [wink]

Nä, men förstår helt ärligt inte varför du bryr dig. Det är ditt ex, gå vidare och lev ditt liv och låt henne leva sitt liv utan att du ska gå och analysera och lägga dig i. Du behöver ju inte bekymra dig över henne och hennes nya förhållande och huruvida det är seriöst eller inte, vad spelar det för roll?

Edit: äru fortfarande kär i henne eller varför kan du inte släppa henne? [cute]


   
SvaraCitera

gloende:

trots det som hon gjort mot mig

vilket är?


   
SvaraCitera

ju snabbare du går vidare desto bättre kommer dit liv att bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag och Tobbish hade distansförhållande på 50 mil, ingen av oss har körkort...

Nä, men förstår helt ärligt inte varför du bryr dig. Det är din ex, gå vidare och lev ditt liv och låt henne leva sitt liv utan att du ska gå och analysera och lägga dig i. Du behöver ju inte bekymra dig över henne och hennes nya förhållande och huruvida det är seriöst eller inte, vad spelar det för roll?

Aha, hon hade värsta behovet att kunna komma till mig när hon ville.

För att det känns som att hon kommer bli sårad och ledsen om det skulle skita sig. Träffar ju hennes föräldrar ganska mycket, så oundvikligt att se henne. Dessutom har jag fortfarande känslor för henne så jag vill ju inte att hon ska bli sårad även om hon sårat mig.


   
SvaraCitera

varför hålla på så mkt med facebook och mobiltelefonskontakter så mycket. Sånt betyder ju ingenting :S bara jobbigt att hålla på och vela framoch tillbaka.

gloende:

så jag vill ju inte att hon ska bli sårad även om hon sårat mig.

aha, jag tolkade det mer som att du ville att det skulle ta slut snabbt så du kunde stöta på'na igen.
Men alla tänker olika antar jag.
Låt henne vara och sluta grubbla över henne. Lev NU istället för i vad som kunde ha varit.


   
SvaraCitera

gloende:

Aha, hon hade värsta behovet att kunna komma till mig när hon ville.

Människor kan förändras [crazy] Deras förhållande är ju inte en kopia av ert förhållande och människor fungerar olika tillsammans med olika personer. Hur ert förhållande var och utvecklades har inget att göra med hur hon har det nu och hur hennes nuvarande förhållande kommer att utvecklas.

gloende:

För att det känns som att hon kommer bli sårad och ledsen om det skulle skita sig.

Det är inte ditt problem. Hon måste få leva sitt liv och göra misstag utan att du försöker "beskydda" henne.

gloende:

Dessutom har jag fortfarande känslor för henne så jag vill ju inte att hon ska bli sårad även om hon sårat mig.

Det är fortfarande hennes liv och du har ingen rättighet och lägga dig i och försöka "rädda" henne från att bli sårad, bara för att ni var ihop förr.


   
SvaraCitera